Entrepreneuship Profile Evaluation using the Meaning of Psycological Types

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Licht, René Henrique Götz
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Oliveira, Paulo Sérgio Gonçalves de, Ventura, Vera Lúcia da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
Texto Completo: https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/79
Resumo: This paper presents a study about the psychological types of entrepreneurs employing the psychological type theory developed by Carl Gustav Jung. The psychological types of the entrepreneurs were obtained by means of the Kersey & Bates inventory of personality. The results of the type distribution show that entrepreneurs prefer the Extravert (E) attitude, prefer to gather information by means of the Sensation (S) function, make decisions by means of the Feeling (F) function and prefer to interact with others by means of the Judgment (J) process.  Key-words: Entrepreurship. Psychological Types. Entrepreneur.
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spelling Entrepreneuship Profile Evaluation using the Meaning of Psycological TypesEvaluación de los Perfis de los Emprendedores pelo uso de los Tipos PsicológicosAvaliação do Perfil de Empreendedores utilizando a Teoria de Tipos PsicológicosEntrepreurship. Psychological Types. Entrepreneur.Emprendedorismo. Tipos psicológicos. Emprendedores.Empreendedorismo. Tipos psicológicos. Empreendedores.This paper presents a study about the psychological types of entrepreneurs employing the psychological type theory developed by Carl Gustav Jung. The psychological types of the entrepreneurs were obtained by means of the Kersey & Bates inventory of personality. The results of the type distribution show that entrepreneurs prefer the Extravert (E) attitude, prefer to gather information by means of the Sensation (S) function, make decisions by means of the Feeling (F) function and prefer to interact with others by means of the Judgment (J) process.  Key-words: Entrepreurship. Psychological Types. Entrepreneur.El presente artículo tiene como objetivo desarrollar un estudio acerca del tipo psicológico de emprendedores, utilizando como modelo la teoría de los tipos psicológicos desarrollada por Carl Gustav Jung. Los tipos psicológicos de emprendedores fueron obtenidos por medio de inventario desarrollado por Kersey & Bates. Los resultados de la distribución tipológica muestran que los emprendedores prefieren la actitud denominada Extroversión (E), obtener datos por medio de la función Sensación (S), emplear la función Sentimiento (F) para tomar decisiones e interactuar con el medio por el proceso de Juzgamiento (J). Palabras-clave: Emprendedorismo. Tipos psicológicos. Emprendedores.O presente artigo objetiva desenvolver um estudo acerca do tipo psicológico de empreendedores, utilizando como modelo a teoria dos tipos psicológicos desenvolvida por Carl Gustav Jung. Os tipos psicológicos de empreendedores foram obtidos por meio do inventário desenvolvido por Kersey & Bates. Os resultados da distribuição tipológica mostram que os empreendedores preferem a atitude denominada Extroversão (E), obter dados por meio da função Sensação (S), empregar a função Sentimento (F) para tomar decisões e interagir com o meio pelo processo Julgamento (J). Palavras-chave: Empreendedorismo. Tipos psicológicos. Empreendedores.FECAP2007-08-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/7910.7819/rbgn.v9i24.79Review of Business Management; Vol. 9 No. 24 (2007); 31-40RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 9 Núm. 24 (2007); 31-40RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 9 n. 24 (2007); 31-401983-08071806-4892reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)instacron:FECAPporengspahttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/79/74https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/79/205https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/79/206Copyright (c) 2014 Review of Business Managementinfo:eu-repo/semantics/openAccessLicht, René Henrique GötzOliveira, Paulo Sérgio Gonçalves deVentura, Vera Lúcia da Silva2008-05-08T17:30:21Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/79Revistahttp://rbgn.fecap.br/RBGN/indexhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/oai||jmauricio@fecap.br1983-08071806-4892opendoar:2008-05-08T17:30:21Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)false
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