360-degree feedback in federal regulatory agencies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Alves, Marcus Vinicius Benfica
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Kubo, Edson Keyso de Miranda, Marques, Gisele Cristina, Capellari, Marcia Rodrigues dos Santos, Oliva, Eduardo de Camargo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online)
Texto Completo: http://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/cgpc/article/view/65656
Resumo: This article aims to describe the performance evaluation process of public servants in federal regulatory agencies called 360-degree feedback, from the perspective of adjusting this process to the context of the federal executive power. We employed a documentary research design in which we collected primary data using the Electronic System of the Citizen Information Service (e-SIC). The analysis of data resulted from a comparison between the existing literature and the particularities of the adjustment in the instrument to the object of study. Results indicate that such adjustment is characterized by focus on monitoring to achieve goals and results, rather than prioritizing the career development of the employees evaluated. This brings the process closer to characteristics of traditional performance evaluation methods than to the innovative features of 360-degree feedback.
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spelling 360-degree feedback in federal regulatory agenciesFeedback de 360 grados en las agencias reguladoras federalesFeedback 360 graus nas agências reguladoras federaisPerformance evaluationfederal regulatory agencies360-degree feedbackpeople managementpublic servants.Evaluación de desempeñoagencias reguladoras federalesfeedback de 360 gradosgestión de personasfuncionarios públicos.Avaliação de desempenhoagências reguladoras federaisfeedback 360 grausgestão de pessoasservidores públicos.This article aims to describe the performance evaluation process of public servants in federal regulatory agencies called 360-degree feedback, from the perspective of adjusting this process to the context of the federal executive power. We employed a documentary research design in which we collected primary data using the Electronic System of the Citizen Information Service (e-SIC). The analysis of data resulted from a comparison between the existing literature and the particularities of the adjustment in the instrument to the object of study. Results indicate that such adjustment is characterized by focus on monitoring to achieve goals and results, rather than prioritizing the career development of the employees evaluated. This brings the process closer to characteristics of traditional performance evaluation methods than to the innovative features of 360-degree feedback.Este artículo tiene como objetivo describir el proceso de evaluación de desempeño de los servidores públicos de las agencias reguladoras federales, llamado retroalimentación de 360 grados, desde la perspectiva de la adaptación de la práctica al contexto del poder ejecutivo federal. Se utilizó el diseño de la investigación documental, donde la recolección de datos primarios se efectuó mediante el uso del Sistema Electrónico del Servicio de Información al Ciudadano (e-SIC). El análisis de datos resultó de la confrontación entre la literatura y las particularidades de la adaptación del instrumento al objeto de estudio. Los resultados indican que esta adaptación se caracteriza por enfocar el seguimiento de la consecución de metas y resultados, en lugar de priorizar el desarrollo de las carreras de los individuos evaluados, lo que demuestra que se aproxima más a las características de los métodos tradicionales de evaluación de desempeño que a los atributos innovadores del feedback de 360 grados.Este artigo tem como objetivo descrever o processo de avaliação de desempenho de servidores públicos das agências reguladoras federais denominado feedback 360 graus, sob a ótica da adaptação da prática ao contexto do Poder Executivo Federal. Foi utilizado o delineamento documental de pesquisa, em que a coleta de dados primários se deu mediante a utilização do Sistema Eletrônico do Serviço de Informação ao Cidadão (e-SIC). A análise dos dados decorreu do confronto entre a literatura existente e as particularidades da adaptação do instrumento ao objeto de estudo. Os resultados indicam que tal adaptação caracteriza-se pelo foco no monitoramento para o alcance de metas e resultados, em vez da priorização do desenvolvimento das carreiras dos avaliados. Aproxima-se, assim, mais das características dos métodos tradicionais de avaliação de desempenho que dos atributos inovadores do feedback 360 graus.FGV EAESP Pesquisa e Publicações2017-08-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/cgpc/article/view/6565610.12660/cgpc.v22n72.65656Cadernos Gestão Pública e Cidadania; Vol. 22 No. 72 (2017): maio - agostoCadernos Gestão Pública e Cidadania; Vol. 22 Núm. 72 (2017): maio - agostoCadernos Gestão Pública e Cidadania; v. 22 n. 72 (2017): maio - agosto2236-57101806-2261reponame:Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/cgpc/article/view/65656/68918Copyright (c) 2017 Cadernos Gestão Pública e Cidadaniainfo:eu-repo/semantics/openAccessAlves, Marcus Vinicius BenficaKubo, Edson Keyso de MirandaMarques, Gisele CristinaCapellari, Marcia Rodrigues dos SantosOliva, Eduardo de Camargo2019-07-04T11:36:03Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/65656Revistahttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/cgpc/indexhttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/cgpc/oaicadernosgpc-edicao@fgv.br||cadernosgpc-edicao@fgv.br2236-57101806-2261opendoar:2019-07-04T11:36:03Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online) - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
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