THE LOW-INCOME SEGMENT

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Alves, Marcelo Esteves
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Mantovani, Daielly Melina Nassif, Gouvêa, Maria Aparecida
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Metropolitana de Sustentabilidade
Texto Completo: https://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/article/view/199
Resumo: This work has been done with the goal of characterization of low-income segment and its segmentation into sub-groups more homogeneous internally and heterogeneous amongst themselves. Four regions of Grande São Paulo (Montanhão, in São Bernardo do Campo, Serraria, in Diadema, Cidade Tiradentes and Capão Redondo, in São Paulo) were targeted. A sample of 929 domiciles of economic classes C and D was analyzed. Sample profiles showed differences in four areas surveyed. A behavioral segmentation with focus on relevant variables on spending of low-income families: feeding, hygiene and cleanliness, housing, and health was carried out. This information can guide companies committed in having access to sub-groups of interest through differentiated offerings of products and services for these segments.
id FMU-2_59c5aa5fc67349db4fde223ced66a871
oai_identifier_str oai:ojs.fmu.br:article/199
network_acronym_str FMU-2
network_name_str Revista Metropolitana de Sustentabilidade
repository_id_str
spelling THE LOW-INCOME SEGMENTEL SEGMENTO DE MERCADO DE INGRESOS BAJOSO segmento de mercado de baixa renda / The low-income segmentSegmentaçãoMercado consumidorPopulação de baixa rendaMarketingSegmentationConsumer marketLow income populationStrategic marketingBrazilian households.Segmentaciónmercado de consumopoblación de bajos ingresosMarketing estratégicoLos hogares brasileños.This work has been done with the goal of characterization of low-income segment and its segmentation into sub-groups more homogeneous internally and heterogeneous amongst themselves. Four regions of Grande São Paulo (Montanhão, in São Bernardo do Campo, Serraria, in Diadema, Cidade Tiradentes and Capão Redondo, in São Paulo) were targeted. A sample of 929 domiciles of economic classes C and D was analyzed. Sample profiles showed differences in four areas surveyed. A behavioral segmentation with focus on relevant variables on spending of low-income families: feeding, hygiene and cleanliness, housing, and health was carried out. This information can guide companies committed in having access to sub-groups of interest through differentiated offerings of products and services for these segments.Este trabajo se realizó con el fin de caracterizar el segmento de bajos ingresos y su segmentación en más homogéneos internamente y heterogéneos entre sí­ subgrupos. Cuatro regiones de São Paulo se centraron (Montanhão en São Bernardo do Campo, Serraria, en Diadema, Cidade Tiradentes y Capão Redondo en São Paulo). Se analizó una muestra de 929 hogares de las clases económicas C y D. Los perfiles de la muestra mostraron diferencias en las cuatro áreas estudiadas. Se realizó una segmentación por comportamiento con un enfoque en las variables relevantes sobre los gastos de las familias de bajos ingresos: alimentación, higiene y limpieza, vivienda y salud. Esta información puede guiar a las empresas que participan en tener acceso a los sub-grupos de interés a través de la oferta de productos diferenciados y servicios para estos segmentos.Este trabalho foi realizado com o objetivo de caracterização do segmento de baixa renda e a sua segmentação em subgrupos mais homogêneos internamente e heterogêneos entre si. Foram focalizadas quatro regiões da Grande São Paulo (Montanhão, em São Bernardo do Campo, Serraria, em Diadema, Cidade Tiradentes e Capão Redondo, em São Paulo). Analisou-se uma amostra de 929 domicí­lios das classes econômicas C e D. Os perfis da amostra apresentaram diferenças nas quatro áreas pesquisadas. Realizou-se uma segmentação comportamental com enfoque em relevantes variáveis sobre gastos das famí­lias de baixa renda: alimentação, higiene e limpeza, habitação, e saúde. Estas informações poderão orientar as empresas empenhadas em ter acesso a subgrupos de interesse por meio de ofertas diferenciadas de produtos e serviços para estes segmentos.COMPLEXO EDUCACIONAL FMU2013-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionestudo quantitativo e descritivo, uso de fontes de dados secundários, coletados com questionários estruturadosapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/article/view/199Revista Metropolitana de Sustentabilidade (ISSN 2318-3233); v. 3 n. 3 (2013): (Set./Dez.2013) Publicado em Dez./2013; 04-282318-3233reponame:Revista Metropolitana de Sustentabilidadeinstname:Faculdades Metropolitanas Unidas (FMU)instacron:FMUporhttps://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/article/view/199/pdf_1Alves, Marcelo EstevesMantovani, Daielly Melina NassifGouvêa, Maria Aparecidainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T12:57:37Zoai:ojs.fmu.br:article/199Revistahttps://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/indexPRIhttps://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/oaicelso.sustentabilidade@gmail.com||editor.sustentabilidade@gmail.com|| suporte.revista@gmail.com2318-32332318-3233opendoar:2016-07-07T12:57:37Revista Metropolitana de Sustentabilidade - Faculdades Metropolitanas Unidas (FMU)false
dc.title.none.fl_str_mv THE LOW-INCOME SEGMENT
EL SEGMENTO DE MERCADO DE INGRESOS BAJOS
O segmento de mercado de baixa renda / The low-income segment
title THE LOW-INCOME SEGMENT
spellingShingle THE LOW-INCOME SEGMENT
Alves, Marcelo Esteves
Segmentação
Mercado consumidor
População de baixa renda
Marketing
Segmentation
Consumer market
Low income population
Strategic marketing
Brazilian households.
Segmentación
mercado de consumo
población de bajos ingresos
Marketing estratégico
Los hogares brasileños.
title_short THE LOW-INCOME SEGMENT
title_full THE LOW-INCOME SEGMENT
title_fullStr THE LOW-INCOME SEGMENT
title_full_unstemmed THE LOW-INCOME SEGMENT
title_sort THE LOW-INCOME SEGMENT
author Alves, Marcelo Esteves
author_facet Alves, Marcelo Esteves
Mantovani, Daielly Melina Nassif
Gouvêa, Maria Aparecida
author_role author
author2 Mantovani, Daielly Melina Nassif
Gouvêa, Maria Aparecida
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Alves, Marcelo Esteves
Mantovani, Daielly Melina Nassif
Gouvêa, Maria Aparecida
dc.subject.por.fl_str_mv Segmentação
Mercado consumidor
População de baixa renda
Marketing
Segmentation
Consumer market
Low income population
Strategic marketing
Brazilian households.
Segmentación
mercado de consumo
población de bajos ingresos
Marketing estratégico
Los hogares brasileños.
topic Segmentação
Mercado consumidor
População de baixa renda
Marketing
Segmentation
Consumer market
Low income population
Strategic marketing
Brazilian households.
Segmentación
mercado de consumo
población de bajos ingresos
Marketing estratégico
Los hogares brasileños.
description This work has been done with the goal of characterization of low-income segment and its segmentation into sub-groups more homogeneous internally and heterogeneous amongst themselves. Four regions of Grande São Paulo (Montanhão, in São Bernardo do Campo, Serraria, in Diadema, Cidade Tiradentes and Capão Redondo, in São Paulo) were targeted. A sample of 929 domiciles of economic classes C and D was analyzed. Sample profiles showed differences in four areas surveyed. A behavioral segmentation with focus on relevant variables on spending of low-income families: feeding, hygiene and cleanliness, housing, and health was carried out. This information can guide companies committed in having access to sub-groups of interest through differentiated offerings of products and services for these segments.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-12-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
estudo quantitativo e descritivo, uso de fontes de dados secundários, coletados com questionários estruturados
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/article/view/199
url https://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/article/view/199
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/article/view/199/pdf_1
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv COMPLEXO EDUCACIONAL FMU
publisher.none.fl_str_mv COMPLEXO EDUCACIONAL FMU
dc.source.none.fl_str_mv Revista Metropolitana de Sustentabilidade (ISSN 2318-3233); v. 3 n. 3 (2013): (Set./Dez.2013) Publicado em Dez./2013; 04-28
2318-3233
reponame:Revista Metropolitana de Sustentabilidade
instname:Faculdades Metropolitanas Unidas (FMU)
instacron:FMU
instname_str Faculdades Metropolitanas Unidas (FMU)
instacron_str FMU
institution FMU
reponame_str Revista Metropolitana de Sustentabilidade
collection Revista Metropolitana de Sustentabilidade
repository.name.fl_str_mv Revista Metropolitana de Sustentabilidade - Faculdades Metropolitanas Unidas (FMU)
repository.mail.fl_str_mv celso.sustentabilidade@gmail.com||editor.sustentabilidade@gmail.com|| suporte.revista@gmail.com
_version_ 1754206071582359552