THE LOW-INCOME SEGMENT
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Metropolitana de Sustentabilidade |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/article/view/199 |
Resumo: | This work has been done with the goal of characterization of low-income segment and its segmentation into sub-groups more homogeneous internally and heterogeneous amongst themselves. Four regions of Grande São Paulo (Montanhão, in São Bernardo do Campo, Serraria, in Diadema, Cidade Tiradentes and Capão Redondo, in São Paulo) were targeted. A sample of 929 domiciles of economic classes C and D was analyzed. Sample profiles showed differences in four areas surveyed. A behavioral segmentation with focus on relevant variables on spending of low-income families: feeding, hygiene and cleanliness, housing, and health was carried out. This information can guide companies committed in having access to sub-groups of interest through differentiated offerings of products and services for these segments. |
id |
FMU-2_59c5aa5fc67349db4fde223ced66a871 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.fmu.br:article/199 |
network_acronym_str |
FMU-2 |
network_name_str |
Revista Metropolitana de Sustentabilidade |
repository_id_str |
|
spelling |
THE LOW-INCOME SEGMENTEL SEGMENTO DE MERCADO DE INGRESOS BAJOSO segmento de mercado de baixa renda / The low-income segmentSegmentaçãoMercado consumidorPopulação de baixa rendaMarketingSegmentationConsumer marketLow income populationStrategic marketingBrazilian households.Segmentaciónmercado de consumopoblación de bajos ingresosMarketing estratégicoLos hogares brasileños.This work has been done with the goal of characterization of low-income segment and its segmentation into sub-groups more homogeneous internally and heterogeneous amongst themselves. Four regions of Grande São Paulo (Montanhão, in São Bernardo do Campo, Serraria, in Diadema, Cidade Tiradentes and Capão Redondo, in São Paulo) were targeted. A sample of 929 domiciles of economic classes C and D was analyzed. Sample profiles showed differences in four areas surveyed. A behavioral segmentation with focus on relevant variables on spending of low-income families: feeding, hygiene and cleanliness, housing, and health was carried out. This information can guide companies committed in having access to sub-groups of interest through differentiated offerings of products and services for these segments.Este trabajo se realizó con el fin de caracterizar el segmento de bajos ingresos y su segmentación en más homogéneos internamente y heterogéneos entre sí subgrupos. Cuatro regiones de São Paulo se centraron (Montanhão en São Bernardo do Campo, Serraria, en Diadema, Cidade Tiradentes y Capão Redondo en São Paulo). Se analizó una muestra de 929 hogares de las clases económicas C y D. Los perfiles de la muestra mostraron diferencias en las cuatro áreas estudiadas. Se realizó una segmentación por comportamiento con un enfoque en las variables relevantes sobre los gastos de las familias de bajos ingresos: alimentación, higiene y limpieza, vivienda y salud. Esta información puede guiar a las empresas que participan en tener acceso a los sub-grupos de interés a través de la oferta de productos diferenciados y servicios para estos segmentos.Este trabalho foi realizado com o objetivo de caracterização do segmento de baixa renda e a sua segmentação em subgrupos mais homogêneos internamente e heterogêneos entre si. Foram focalizadas quatro regiões da Grande São Paulo (Montanhão, em São Bernardo do Campo, Serraria, em Diadema, Cidade Tiradentes e Capão Redondo, em São Paulo). Analisou-se uma amostra de 929 domicílios das classes econômicas C e D. Os perfis da amostra apresentaram diferenças nas quatro áreas pesquisadas. Realizou-se uma segmentação comportamental com enfoque em relevantes variáveis sobre gastos das famílias de baixa renda: alimentação, higiene e limpeza, habitação, e saúde. Estas informações poderão orientar as empresas empenhadas em ter acesso a subgrupos de interesse por meio de ofertas diferenciadas de produtos e serviços para estes segmentos.COMPLEXO EDUCACIONAL FMU2013-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionestudo quantitativo e descritivo, uso de fontes de dados secundários, coletados com questionários estruturadosapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/article/view/199Revista Metropolitana de Sustentabilidade (ISSN 2318-3233); v. 3 n. 3 (2013): (Set./Dez.2013) Publicado em Dez./2013; 04-282318-3233reponame:Revista Metropolitana de Sustentabilidadeinstname:Faculdades Metropolitanas Unidas (FMU)instacron:FMUporhttps://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/article/view/199/pdf_1Alves, Marcelo EstevesMantovani, Daielly Melina NassifGouvêa, Maria Aparecidainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T12:57:37Zoai:ojs.fmu.br:article/199Revistahttps://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/indexPRIhttps://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/oaicelso.sustentabilidade@gmail.com||editor.sustentabilidade@gmail.com|| suporte.revista@gmail.com2318-32332318-3233opendoar:2016-07-07T12:57:37Revista Metropolitana de Sustentabilidade - Faculdades Metropolitanas Unidas (FMU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE LOW-INCOME SEGMENT EL SEGMENTO DE MERCADO DE INGRESOS BAJOS O segmento de mercado de baixa renda / The low-income segment |
title |
THE LOW-INCOME SEGMENT |
spellingShingle |
THE LOW-INCOME SEGMENT Alves, Marcelo Esteves Segmentação Mercado consumidor População de baixa renda Marketing Segmentation Consumer market Low income population Strategic marketing Brazilian households. Segmentación mercado de consumo población de bajos ingresos Marketing estratégico Los hogares brasileños. |
title_short |
THE LOW-INCOME SEGMENT |
title_full |
THE LOW-INCOME SEGMENT |
title_fullStr |
THE LOW-INCOME SEGMENT |
title_full_unstemmed |
THE LOW-INCOME SEGMENT |
title_sort |
THE LOW-INCOME SEGMENT |
author |
Alves, Marcelo Esteves |
author_facet |
Alves, Marcelo Esteves Mantovani, Daielly Melina Nassif Gouvêa, Maria Aparecida |
author_role |
author |
author2 |
Mantovani, Daielly Melina Nassif Gouvêa, Maria Aparecida |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alves, Marcelo Esteves Mantovani, Daielly Melina Nassif Gouvêa, Maria Aparecida |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Segmentação Mercado consumidor População de baixa renda Marketing Segmentation Consumer market Low income population Strategic marketing Brazilian households. Segmentación mercado de consumo población de bajos ingresos Marketing estratégico Los hogares brasileños. |
topic |
Segmentação Mercado consumidor População de baixa renda Marketing Segmentation Consumer market Low income population Strategic marketing Brazilian households. Segmentación mercado de consumo población de bajos ingresos Marketing estratégico Los hogares brasileños. |
description |
This work has been done with the goal of characterization of low-income segment and its segmentation into sub-groups more homogeneous internally and heterogeneous amongst themselves. Four regions of Grande São Paulo (Montanhão, in São Bernardo do Campo, Serraria, in Diadema, Cidade Tiradentes and Capão Redondo, in São Paulo) were targeted. A sample of 929 domiciles of economic classes C and D was analyzed. Sample profiles showed differences in four areas surveyed. A behavioral segmentation with focus on relevant variables on spending of low-income families: feeding, hygiene and cleanliness, housing, and health was carried out. This information can guide companies committed in having access to sub-groups of interest through differentiated offerings of products and services for these segments. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion estudo quantitativo e descritivo, uso de fontes de dados secundários, coletados com questionários estruturados |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/article/view/199 |
url |
https://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/article/view/199 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.fmu.br/index.php/rms/article/view/199/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
COMPLEXO EDUCACIONAL FMU |
publisher.none.fl_str_mv |
COMPLEXO EDUCACIONAL FMU |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Metropolitana de Sustentabilidade (ISSN 2318-3233); v. 3 n. 3 (2013): (Set./Dez.2013) Publicado em Dez./2013; 04-28 2318-3233 reponame:Revista Metropolitana de Sustentabilidade instname:Faculdades Metropolitanas Unidas (FMU) instacron:FMU |
instname_str |
Faculdades Metropolitanas Unidas (FMU) |
instacron_str |
FMU |
institution |
FMU |
reponame_str |
Revista Metropolitana de Sustentabilidade |
collection |
Revista Metropolitana de Sustentabilidade |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Metropolitana de Sustentabilidade - Faculdades Metropolitanas Unidas (FMU) |
repository.mail.fl_str_mv |
celso.sustentabilidade@gmail.com||editor.sustentabilidade@gmail.com|| suporte.revista@gmail.com |
_version_ |
1754206071582359552 |