A study related to corrective feedback in foreign language classroom

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Battistella, Tarsila Rubin
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: letrônica
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6924
Resumo: This study will focus on some relevant aspects about the teaching and learning of a foreign language related to corrective feedback. In the first part, there is a bibliography review about some central aspects that are linked to corrective feedback, interaction and kinds of feedback through precisely information about the subject. After, the results of a research involving nineteen Secretariado Executivo students and the English teacher are presented. The results are about the error treatment, checking the teacher and students points of view. Finally the resulted data is analyzed and the conclusions for the study are presented.
id PUC_RS-14_85aee7862e9723dfa7a6ec60486511c3
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/6924
network_acronym_str PUC_RS-14
network_name_str letrônica
repository_id_str
spelling A study related to corrective feedback in foreign language classroomUm estudo interpretativista sobre feedback corretivo em contexto formal de ensinocorrective treatmentinteractionkinds of feedback.Tratamento corretivoInteraçãoTipos de feedback.This study will focus on some relevant aspects about the teaching and learning of a foreign language related to corrective feedback. In the first part, there is a bibliography review about some central aspects that are linked to corrective feedback, interaction and kinds of feedback through precisely information about the subject. After, the results of a research involving nineteen Secretariado Executivo students and the English teacher are presented. The results are about the error treatment, checking the teacher and students points of view. Finally the resulted data is analyzed and the conclusions for the study are presented.No presente artigo serão abordadas algumas questões relevantes ao ensino e aprendizagem de língua estrangeira (LE) referentes ao feedback corretivo. Primeiramente, é feita uma revisão bibliográfica de alguns conceitos centrais ao tratamento corretivo, interação e tipos de feedback por meio de definições pontuais sobre o assunto. Em seguida, são apresentados resultados de uma pesquisa feita com dezenove acadêmicas do curso de Secretariado Executivo e com a professora de inglês da referida turma sobre o tratamento do erro, visando dois prismas distintos, mas que se encontram interligados: o do professor e dos alunos. Por fim, os dados obtidos com a pesquisa são analisados e algumas conclusões para o presente estudo são apresentadas.Editora da PUCRS - ediPUCRS2010-10-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6924Letrônica; Vol. 3 No. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 181-194Letrônica; v. 3 n. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 181-1941984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6924/5472Battistella, Tarsila Rubininfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-24T16:03:21Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/6924Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2016-10-24T16:03:21letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv A study related to corrective feedback in foreign language classroom
Um estudo interpretativista sobre feedback corretivo em contexto formal de ensino
title A study related to corrective feedback in foreign language classroom
spellingShingle A study related to corrective feedback in foreign language classroom
Battistella, Tarsila Rubin
corrective treatment
interaction
kinds of feedback.
Tratamento corretivo
Interação
Tipos de feedback.
title_short A study related to corrective feedback in foreign language classroom
title_full A study related to corrective feedback in foreign language classroom
title_fullStr A study related to corrective feedback in foreign language classroom
title_full_unstemmed A study related to corrective feedback in foreign language classroom
title_sort A study related to corrective feedback in foreign language classroom
author Battistella, Tarsila Rubin
author_facet Battistella, Tarsila Rubin
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Battistella, Tarsila Rubin
dc.subject.por.fl_str_mv corrective treatment
interaction
kinds of feedback.
Tratamento corretivo
Interação
Tipos de feedback.
topic corrective treatment
interaction
kinds of feedback.
Tratamento corretivo
Interação
Tipos de feedback.
description This study will focus on some relevant aspects about the teaching and learning of a foreign language related to corrective feedback. In the first part, there is a bibliography review about some central aspects that are linked to corrective feedback, interaction and kinds of feedback through precisely information about the subject. After, the results of a research involving nineteen Secretariado Executivo students and the English teacher are presented. The results are about the error treatment, checking the teacher and students points of view. Finally the resulted data is analyzed and the conclusions for the study are presented.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-10-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6924
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6924
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6924/5472
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Letrônica; Vol. 3 No. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 181-194
Letrônica; v. 3 n. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 181-194
1984-4301
reponame:letrônica
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str letrônica
collection letrônica
repository.name.fl_str_mv letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com
_version_ 1752127640999821312