A study related to corrective feedback in foreign language classroom
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | letrônica |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6924 |
Resumo: | This study will focus on some relevant aspects about the teaching and learning of a foreign language related to corrective feedback. In the first part, there is a bibliography review about some central aspects that are linked to corrective feedback, interaction and kinds of feedback through precisely information about the subject. After, the results of a research involving nineteen Secretariado Executivo students and the English teacher are presented. The results are about the error treatment, checking the teacher and students points of view. Finally the resulted data is analyzed and the conclusions for the study are presented. |
id |
PUC_RS-14_85aee7862e9723dfa7a6ec60486511c3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/6924 |
network_acronym_str |
PUC_RS-14 |
network_name_str |
letrônica |
repository_id_str |
|
spelling |
A study related to corrective feedback in foreign language classroomUm estudo interpretativista sobre feedback corretivo em contexto formal de ensinocorrective treatmentinteractionkinds of feedback.Tratamento corretivoInteraçãoTipos de feedback.This study will focus on some relevant aspects about the teaching and learning of a foreign language related to corrective feedback. In the first part, there is a bibliography review about some central aspects that are linked to corrective feedback, interaction and kinds of feedback through precisely information about the subject. After, the results of a research involving nineteen Secretariado Executivo students and the English teacher are presented. The results are about the error treatment, checking the teacher and students points of view. Finally the resulted data is analyzed and the conclusions for the study are presented.No presente artigo serão abordadas algumas questões relevantes ao ensino e aprendizagem de língua estrangeira (LE) referentes ao feedback corretivo. Primeiramente, é feita uma revisão bibliográfica de alguns conceitos centrais ao tratamento corretivo, interação e tipos de feedback por meio de definições pontuais sobre o assunto. Em seguida, são apresentados resultados de uma pesquisa feita com dezenove acadêmicas do curso de Secretariado Executivo e com a professora de inglês da referida turma sobre o tratamento do erro, visando dois prismas distintos, mas que se encontram interligados: o do professor e dos alunos. Por fim, os dados obtidos com a pesquisa são analisados e algumas conclusões para o presente estudo são apresentadas.Editora da PUCRS - ediPUCRS2010-10-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6924Letrônica; Vol. 3 No. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 181-194Letrônica; v. 3 n. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 181-1941984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6924/5472Battistella, Tarsila Rubininfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-24T16:03:21Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/6924Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2016-10-24T16:03:21letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A study related to corrective feedback in foreign language classroom Um estudo interpretativista sobre feedback corretivo em contexto formal de ensino |
title |
A study related to corrective feedback in foreign language classroom |
spellingShingle |
A study related to corrective feedback in foreign language classroom Battistella, Tarsila Rubin corrective treatment interaction kinds of feedback. Tratamento corretivo Interação Tipos de feedback. |
title_short |
A study related to corrective feedback in foreign language classroom |
title_full |
A study related to corrective feedback in foreign language classroom |
title_fullStr |
A study related to corrective feedback in foreign language classroom |
title_full_unstemmed |
A study related to corrective feedback in foreign language classroom |
title_sort |
A study related to corrective feedback in foreign language classroom |
author |
Battistella, Tarsila Rubin |
author_facet |
Battistella, Tarsila Rubin |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Battistella, Tarsila Rubin |
dc.subject.por.fl_str_mv |
corrective treatment interaction kinds of feedback. Tratamento corretivo Interação Tipos de feedback. |
topic |
corrective treatment interaction kinds of feedback. Tratamento corretivo Interação Tipos de feedback. |
description |
This study will focus on some relevant aspects about the teaching and learning of a foreign language related to corrective feedback. In the first part, there is a bibliography review about some central aspects that are linked to corrective feedback, interaction and kinds of feedback through precisely information about the subject. After, the results of a research involving nineteen Secretariado Executivo students and the English teacher are presented. The results are about the error treatment, checking the teacher and students points of view. Finally the resulted data is analyzed and the conclusions for the study are presented. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-10-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6924 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6924 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6924/5472 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Letrônica; Vol. 3 No. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 181-194 Letrônica; v. 3 n. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 181-194 1984-4301 reponame:letrônica instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
letrônica |
collection |
letrônica |
repository.name.fl_str_mv |
letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com |
_version_ |
1752127640999821312 |