Paul Monroe and the circulation of a narrative style for thinking and teaching the histories of education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38899 |
Resumo: | The article establishes an interchange with the thinking ofother researchers who have also selected A Brief Course in theHistory of Education, authored in 1907 by American writerPaul Monroe, as an object of study and focus of investigation.To that end, it discusses the chosen encyclopedic format, theemphasis given to certain previously orchestrated educationalexperiences, as well as the omission of others. The widecirculation that the book enjoyed makes it possible toscrutinize how it influenced the formation of a specificnarrative style, both for the production of historiography aswell as in teaching the Histories of Education. |
id |
RBHE-1_9cf37c2d92ddd78e2a6e7b7c1ebeecba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/38899 |
network_acronym_str |
RBHE-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Paul Monroe and the circulation of a narrative style for thinking and teaching the histories of educationPaul Monroe y la circulación de una modalidad narrativa para pensar y enseñar las historias de la educaciónPaul Monroe e a circulação de uma modalidade de narrativa para se pensar e ensinar as histórias da educaçãoHistoriography of educationteaching of History of Educationhistorical writingsPaul Monroeteacher trainingHistoriografía de la educaciónenseñanza de Historia de la Educaciónescritas de la HistoriaPaul Monroeformación de profesoresThe article establishes an interchange with the thinking ofother researchers who have also selected A Brief Course in theHistory of Education, authored in 1907 by American writerPaul Monroe, as an object of study and focus of investigation.To that end, it discusses the chosen encyclopedic format, theemphasis given to certain previously orchestrated educationalexperiences, as well as the omission of others. The widecirculation that the book enjoyed makes it possible toscrutinize how it influenced the formation of a specificnarrative style, both for the production of historiography aswell as in teaching the Histories of Education.El artículo establece interlocuciones con las reflexiones deotros investigadores que, igualmente, eligieron laobra norteamericana A brief course in the history of education,elaborada por Paul Monroe en 1907, como objeto de estudio ysu escrita como centro de investigación. En esta medida,problematiza el enfoque enciclopédico adoptado, los realcesconferidos y los silenciamientos producidos con relación a lasexperiencias educacionales orquestadas en el pasado. Lasignificativa circulación que ese libro conoció posibilita lascondiciones para que se pueda escrutarlo como estimuladorpara la conformación de determinado modelo narrativo tantopara la producción del conocimiento historiográfico como parala enseñanza de las Historias de la Educación.O artigo estabelece interlocuções com as reflexões de outrospesquisadores que, igualmente, elegeram a obra norte-americana A brief course in the history of education, elaboradapor Paul Monroe em 1907, como objeto de estudo e a suaescrita como foco de investigação. Nessa medida, problematizao enfoque enciclopédico adotado, os realces conferidos e ossilenciamentos produzidos em relação às experiênciaseducacionais orquestradas no passado. A significativacirculação que esse livro conheceu possibilita as condições paraque se possa perscrutá-lo como estimulador para a conformaçãode determinado modelo narrativo tanto para a produção doconhecimento historiográfico quanto para o ensino das Históriasda Educação.RBHE2014-08-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38899Revista Brasileira de História da Educação; Vol 14 No 3[36] (2014): Setembro/Dezembro; 169-192Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 14 Núm. 3[36] (2014): Setembro/Dezembro; 169-192Revista Brasileira de História da Educação; v. 14 n. 3[36] (2014): Setembro/Dezembro; 169-1922238-00941519-5902reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)instacron:RBHEporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38899/pdf_49Copyright (c) 2017 Revista Brasileira de História da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, José Cláudio SoomaFavaro, Marta Regina Gimenez2022-02-22T22:18:19Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/38899Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/indexPUBhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/oai||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com2238-00941519-5902opendoar:2022-02-22T22:18:19Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Paul Monroe and the circulation of a narrative style for thinking and teaching the histories of education Paul Monroe y la circulación de una modalidad narrativa para pensar y enseñar las historias de la educación Paul Monroe e a circulação de uma modalidade de narrativa para se pensar e ensinar as histórias da educação |
title |
Paul Monroe and the circulation of a narrative style for thinking and teaching the histories of education |
spellingShingle |
Paul Monroe and the circulation of a narrative style for thinking and teaching the histories of education Silva, José Cláudio Sooma Historiography of education teaching of History of Education historical writings Paul Monroe teacher training Historiografía de la educación enseñanza de Historia de la Educación escritas de la Historia Paul Monroe formación de profesores |
title_short |
Paul Monroe and the circulation of a narrative style for thinking and teaching the histories of education |
title_full |
Paul Monroe and the circulation of a narrative style for thinking and teaching the histories of education |
title_fullStr |
Paul Monroe and the circulation of a narrative style for thinking and teaching the histories of education |
title_full_unstemmed |
Paul Monroe and the circulation of a narrative style for thinking and teaching the histories of education |
title_sort |
Paul Monroe and the circulation of a narrative style for thinking and teaching the histories of education |
author |
Silva, José Cláudio Sooma |
author_facet |
Silva, José Cláudio Sooma Favaro, Marta Regina Gimenez |
author_role |
author |
author2 |
Favaro, Marta Regina Gimenez |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, José Cláudio Sooma Favaro, Marta Regina Gimenez |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Historiography of education teaching of History of Education historical writings Paul Monroe teacher training Historiografía de la educación enseñanza de Historia de la Educación escritas de la Historia Paul Monroe formación de profesores |
topic |
Historiography of education teaching of History of Education historical writings Paul Monroe teacher training Historiografía de la educación enseñanza de Historia de la Educación escritas de la Historia Paul Monroe formación de profesores |
description |
The article establishes an interchange with the thinking ofother researchers who have also selected A Brief Course in theHistory of Education, authored in 1907 by American writerPaul Monroe, as an object of study and focus of investigation.To that end, it discusses the chosen encyclopedic format, theemphasis given to certain previously orchestrated educationalexperiences, as well as the omission of others. The widecirculation that the book enjoyed makes it possible toscrutinize how it influenced the formation of a specificnarrative style, both for the production of historiography aswell as in teaching the Histories of Education. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-08-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38899 |
url |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38899 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38899/pdf_49 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Brasileira de História da Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Brasileira de História da Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RBHE |
publisher.none.fl_str_mv |
RBHE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de História da Educação; Vol 14 No 3[36] (2014): Setembro/Dezembro; 169-192 Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 14 Núm. 3[36] (2014): Setembro/Dezembro; 169-192 Revista Brasileira de História da Educação; v. 14 n. 3[36] (2014): Setembro/Dezembro; 169-192 2238-0094 1519-5902 reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online) instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) instacron:RBHE |
instname_str |
Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) |
instacron_str |
RBHE |
institution |
RBHE |
reponame_str |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
collection |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com |
_version_ |
1752126530850390016 |