A construção do ethos por alunos de língua inglesa no gênero discursivo autoavaliação

Este trabalho pretende investigar a forma como alunos universitários matriculados em um curso de extensão em língua inglesa constroem sua imagem através do gênero discursivo autoavaliação. Será considerada para tanto a proposta de Amossy (2005) e Maingueneau (2008) sobre a teoria do ethos discursivo...

Full description

Access type:openAccess
Publication Date:2010
Main Author: Ramos, Fabiano Silvestre
Other Authors: Melo, Mônica Santos de Souza
Document type: Article
Language:por
Published: Gláuks - Revista de Letras e Artes
Online Access:http://www.brazilianstudies.com/ojs/index.php/glauks/article/view/363
http://www.locus.ufv.br/handle/123456789/13372
English abstract:This paper aims to investigate how university students, enrolled in an English course, build their image through self-evaluation. For this purpose, the study developed by Amossy (2005) and Maingueneau (2008) on the theory of ethos will be considered. The results showed that the construction of ethos in this genre will usually happen in a positive way, and when the opposite happens, the arguments used will not legitimize the image they try to build. The students try to justify their negative behavior appealing, thus, to the emotional side of the evaluator.