THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STYLES AND THE LEVEL OF SELF-REGULATION OF STUDENTS IN DISTANCE GRADUATION COURSES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
Texto Completo: | https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/412 |
Resumo: | This study evaluated the relationship between learning styles and self-regulation of students of distance learning courses. A total of 203 students participated, distributed among the courses of Pedagogy, Licentiate in Physical Education and Public Administration of a federal university in Pernambuco. The results showed that there was a significant difference in the way that students perceive the information between Pedagogy and Licentiate in Physical Education courses. There was also identified a weak correlation between sensory, intuitive, visual and verbal styles with "self-evaluation" factor and between sensory e intuitive styles with the "search for help" factor. Thus, it is understood the importance of a deeper investigation on the relation between these constructs, so that this knowledge will contribute, even more, to an effective learning, especially in the distance education. |
id |
ABED-1_1793887447d4a5c977bc885579462758 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/412 |
network_acronym_str |
ABED-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
repository_id_str |
|
spelling |
THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STYLES AND THE LEVEL OF SELF-REGULATION OF STUDENTS IN DISTANCE GRADUATION COURSESRELACIÓN ENTRE ESTILOS Y NIVEL DE AUTORREGULACIÓN DE APRENDIZAJE DE ESTUDIANTES DE CURSOS DE GRADUACIÓN A DISTANCIA Relação Entre os Estilos e o Nível de Autorregulação da Aprendizagem dos Alunos de Cursos de Graduação a DistânciaEstilos de aprendizagemautorregulaçãoeducação a distânciaThis study evaluated the relationship between learning styles and self-regulation of students of distance learning courses. A total of 203 students participated, distributed among the courses of Pedagogy, Licentiate in Physical Education and Public Administration of a federal university in Pernambuco. The results showed that there was a significant difference in the way that students perceive the information between Pedagogy and Licentiate in Physical Education courses. There was also identified a weak correlation between sensory, intuitive, visual and verbal styles with "self-evaluation" factor and between sensory e intuitive styles with the "search for help" factor. Thus, it is understood the importance of a deeper investigation on the relation between these constructs, so that this knowledge will contribute, even more, to an effective learning, especially in the distance education.Este estudio evaluó la relación entre los estilos y la autorregulación de los estudiantes de pregrado de educación a distancia. Participaron 203 estudiantes, distribuidos entre los cursos de Pedagogía, Licenciatura en Educación Física y Administración Pública de una universidad federal en Pernambuco. Los resultados mostraron que había una diferencia significativa en la forma en que los estudiantes perciben la información entre los cursos de Pedagogía y Educación Física. También se identificó una débil correlación entre los estilos sensoriales, intuitivos, visuales y verbales con el factor de autorregulación "autoevaluación" y los estilos sensoriales e intuitivos con el factor "búsqueda de ayuda". Por lo tanto, se entiende la importancia de una investigación más profunda sobre la relación entre estos constructos, de modo que este conocimiento pueda contribuir, aún más, para un aprendizaje efectivo, especialmente en E a D.Este estudo avaliou a relação entre estilos e a autorregulação da aprendizagem de alunos de cursos de graduação a distância. Participaram 203 alunos, distribuídos entre os cursos de Pedagogia, Licenciatura em Educação Física e Administração Pública de uma universidade federal em Pernambuco. Os resultados mostraram que houve diferença significativa na forma como os alunos percebem a informação entre os cursos de Pedagogia e Licenciatura em Educação Física. Também foi identificada uma correlação fraca entre os estilos sensorial, intuitivo, visual e verbal com o fator de autorregulação “autoavaliação” e dos estilos sensorial e intuitivo com o fator “busca por ajuda”. Assim, entende-se a importância de uma investigação mais profunda sobre a relação entre esses construtos, de forma que esse conhecimento possa contribuir, ainda mais, para uma aprendizagem efetiva, especialmente na EaD.Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância2020-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/41210.17143/rbaad.v19i1.412Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância; v. 19 n. 1 (2020)1806-13622359-034310.17143/rbaad.v19i1reponame:Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distânciainstname:Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)instacron:ABEDporhttps://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/412/344Nacional Copyright (c) 2020 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distânciainfo:eu-repo/semantics/openAccessVieira Braga, Anna PriscillaCavalcanti de Sousa, Geida Maria Ferreira Rodrigues, Carla Fernanda Pereira Bandeira, Ilana Andrade Campos, Queila Haine 2020-09-14T15:03:59Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/412Revistahttp://seer.abed.net.br/index.php/RBAAD/ONGhttp://seer.abed.net.br/index.php/RBAAD/oairbaad@abed.org.br || abed@abed.org.br1806-13622359-0343opendoar:2020-09-14T15:03:59Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância - Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STYLES AND THE LEVEL OF SELF-REGULATION OF STUDENTS IN DISTANCE GRADUATION COURSES RELACIÓN ENTRE ESTILOS Y NIVEL DE AUTORREGULACIÓN DE APRENDIZAJE DE ESTUDIANTES DE CURSOS DE GRADUACIÓN A DISTANCIA Relação Entre os Estilos e o Nível de Autorregulação da Aprendizagem dos Alunos de Cursos de Graduação a Distância |
title |
THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STYLES AND THE LEVEL OF SELF-REGULATION OF STUDENTS IN DISTANCE GRADUATION COURSES |
spellingShingle |
THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STYLES AND THE LEVEL OF SELF-REGULATION OF STUDENTS IN DISTANCE GRADUATION COURSES Vieira Braga, Anna Priscilla Estilos de aprendizagem autorregulação educação a distância |
title_short |
THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STYLES AND THE LEVEL OF SELF-REGULATION OF STUDENTS IN DISTANCE GRADUATION COURSES |
title_full |
THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STYLES AND THE LEVEL OF SELF-REGULATION OF STUDENTS IN DISTANCE GRADUATION COURSES |
title_fullStr |
THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STYLES AND THE LEVEL OF SELF-REGULATION OF STUDENTS IN DISTANCE GRADUATION COURSES |
title_full_unstemmed |
THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STYLES AND THE LEVEL OF SELF-REGULATION OF STUDENTS IN DISTANCE GRADUATION COURSES |
title_sort |
THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STYLES AND THE LEVEL OF SELF-REGULATION OF STUDENTS IN DISTANCE GRADUATION COURSES |
author |
Vieira Braga, Anna Priscilla |
author_facet |
Vieira Braga, Anna Priscilla Cavalcanti de Sousa, Geida Maria Ferreira Rodrigues, Carla Fernanda Pereira Bandeira, Ilana Andrade Campos, Queila Haine |
author_role |
author |
author2 |
Cavalcanti de Sousa, Geida Maria Ferreira Rodrigues, Carla Fernanda Pereira Bandeira, Ilana Andrade Campos, Queila Haine |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vieira Braga, Anna Priscilla Cavalcanti de Sousa, Geida Maria Ferreira Rodrigues, Carla Fernanda Pereira Bandeira, Ilana Andrade Campos, Queila Haine |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estilos de aprendizagem autorregulação educação a distância |
topic |
Estilos de aprendizagem autorregulação educação a distância |
description |
This study evaluated the relationship between learning styles and self-regulation of students of distance learning courses. A total of 203 students participated, distributed among the courses of Pedagogy, Licentiate in Physical Education and Public Administration of a federal university in Pernambuco. The results showed that there was a significant difference in the way that students perceive the information between Pedagogy and Licentiate in Physical Education courses. There was also identified a weak correlation between sensory, intuitive, visual and verbal styles with "self-evaluation" factor and between sensory e intuitive styles with the "search for help" factor. Thus, it is understood the importance of a deeper investigation on the relation between these constructs, so that this knowledge will contribute, even more, to an effective learning, especially in the distance education. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-08-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/412 10.17143/rbaad.v19i1.412 |
url |
https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/412 |
identifier_str_mv |
10.17143/rbaad.v19i1.412 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/412/344 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Nacional |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância; v. 19 n. 1 (2020) 1806-1362 2359-0343 10.17143/rbaad.v19i1 reponame:Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância instname:Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED) instacron:ABED |
instname_str |
Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED) |
instacron_str |
ABED |
institution |
ABED |
reponame_str |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
collection |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância - Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED) |
repository.mail.fl_str_mv |
rbaad@abed.org.br || abed@abed.org.br |
_version_ |
1798046170966130688 |