An innovative service process development based on a reference model
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Produção Online |
Texto Completo: | https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1933 |
Resumo: | This article examines the new service development (NSD) process, focusing specifically in a case of a financial service, guided by the following research questions: what are the processes and practices used in the development and design of new financial services? How the results of the financial NSD proposal reflects on the NSD are as a whole? Therefore, the study aims to show and describe a financial service development, conducted at Helpinveste. The paper focuses on the Conceptual Design service (activities: definition of specifications and development of alternative solutions for the service) and Service Process Design (Service Representation) phases. The methodological procedures are based on the process approach, using a reference model for developing new services. In order to operationalize the model, several techniques for the various stages of the project were used, e.g. QFD and Service Blueprint. Lastly, conclusions report contributions from the reference model application, both theoretical and practical contributions, as well the limitations and further research recommendations. |
id |
ABEPRO-2_d3bee63df8072241a19468227f7b3ddd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/1933 |
network_acronym_str |
ABEPRO-2 |
network_name_str |
Revista Produção Online |
repository_id_str |
|
spelling |
An innovative service process development based on a reference modelO processo de desenvolvimento de um serviço inovador com base em um modelo de referênciaFinancial services. Innovation. Process design. New service development. Reference model.Serviços financeiros. Inovação. Design de processos. Desenvolvimento de novos serviços. Modelo de referência.This article examines the new service development (NSD) process, focusing specifically in a case of a financial service, guided by the following research questions: what are the processes and practices used in the development and design of new financial services? How the results of the financial NSD proposal reflects on the NSD are as a whole? Therefore, the study aims to show and describe a financial service development, conducted at Helpinveste. The paper focuses on the Conceptual Design service (activities: definition of specifications and development of alternative solutions for the service) and Service Process Design (Service Representation) phases. The methodological procedures are based on the process approach, using a reference model for developing new services. In order to operationalize the model, several techniques for the various stages of the project were used, e.g. QFD and Service Blueprint. Lastly, conclusions report contributions from the reference model application, both theoretical and practical contributions, as well the limitations and further research recommendations.Este artigo examina o processo de desenvolvimento de novos serviços (NSD), focando especificamente no caso de um serviço financeiro, orientado pelas seguintes questões de pesquisa: quais são os processos e práticas utilizados no desenvolvimento e concepção de novos serviços financeiros? Como os resultados da proposta de desenvolvimento de novos serviços financeiros refletem no desenvolvimento de novos serviços como um todo? Assim, o trabalho tem como objetivo apresentar e descrever o desenvolvimento de um serviço financeiro, conduzido no Helpinveste. O artigo se concentra nas fases do Projeto Conceitual do serviço (atividades: definição das especificações e desenvolvimento de alternativas de soluções para o serviço) no processo de desenvolvimento de serviços e no Projeto do Processo do serviço (Representação do serviço). Os procedimentos metodológicos são baseados na abordagem por processos, seguindo um modelo de referência utilizado para o desenvolvimento de novos serviços. Para a operacionalização do modelo, foram utilizadas algumas técnicas para as diversas fases do projeto, dentre elas o QFD e o Service Blueprint. Por fim, são relatadas as contribuições da aplicação do modelo de referência, tanto as teóricas quanto as práticas, assim como as limitações e recomendações de futuras pesquisas.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2015-06-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpeghttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/193310.14488/1676-1901.v15i2.1933Revista Produção Online; Vol. 15 No. 2 (2015); 622-645Revista Produção Online; v. 15 n. 2 (2015); 622-6451676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1933/1286https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1933/1285Copyright (c) 2015 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessFrazzon, Lorenzo SanfeliceInomata, Danielly Oliveirade Oliveira, Karla FabriciaForcellini, Fernando Antônio2015-11-11T17:25:28Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1933Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2015-11-11T17:25:28Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
An innovative service process development based on a reference model O processo de desenvolvimento de um serviço inovador com base em um modelo de referência |
title |
An innovative service process development based on a reference model |
spellingShingle |
An innovative service process development based on a reference model Frazzon, Lorenzo Sanfelice Financial services. Innovation. Process design. New service development. Reference model. Serviços financeiros. Inovação. Design de processos. Desenvolvimento de novos serviços. Modelo de referência. |
title_short |
An innovative service process development based on a reference model |
title_full |
An innovative service process development based on a reference model |
title_fullStr |
An innovative service process development based on a reference model |
title_full_unstemmed |
An innovative service process development based on a reference model |
title_sort |
An innovative service process development based on a reference model |
author |
Frazzon, Lorenzo Sanfelice |
author_facet |
Frazzon, Lorenzo Sanfelice Inomata, Danielly Oliveira de Oliveira, Karla Fabricia Forcellini, Fernando Antônio |
author_role |
author |
author2 |
Inomata, Danielly Oliveira de Oliveira, Karla Fabricia Forcellini, Fernando Antônio |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Frazzon, Lorenzo Sanfelice Inomata, Danielly Oliveira de Oliveira, Karla Fabricia Forcellini, Fernando Antônio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Financial services. Innovation. Process design. New service development. Reference model. Serviços financeiros. Inovação. Design de processos. Desenvolvimento de novos serviços. Modelo de referência. |
topic |
Financial services. Innovation. Process design. New service development. Reference model. Serviços financeiros. Inovação. Design de processos. Desenvolvimento de novos serviços. Modelo de referência. |
description |
This article examines the new service development (NSD) process, focusing specifically in a case of a financial service, guided by the following research questions: what are the processes and practices used in the development and design of new financial services? How the results of the financial NSD proposal reflects on the NSD are as a whole? Therefore, the study aims to show and describe a financial service development, conducted at Helpinveste. The paper focuses on the Conceptual Design service (activities: definition of specifications and development of alternative solutions for the service) and Service Process Design (Service Representation) phases. The methodological procedures are based on the process approach, using a reference model for developing new services. In order to operationalize the model, several techniques for the various stages of the project were used, e.g. QFD and Service Blueprint. Lastly, conclusions report contributions from the reference model application, both theoretical and practical contributions, as well the limitations and further research recommendations. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-06-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1933 10.14488/1676-1901.v15i2.1933 |
url |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1933 |
identifier_str_mv |
10.14488/1676-1901.v15i2.1933 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1933/1286 https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1933/1285 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Revista Produção Online info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Revista Produção Online |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf audio/mpeg |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Produção Online; Vol. 15 No. 2 (2015); 622-645 Revista Produção Online; v. 15 n. 2 (2015); 622-645 1676-1901 reponame:Revista Produção Online instname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) instacron:ABEPRO |
instname_str |
Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) |
instacron_str |
ABEPRO |
institution |
ABEPRO |
reponame_str |
Revista Produção Online |
collection |
Revista Produção Online |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO) |
repository.mail.fl_str_mv |
||producaoonline@gmail.com |
_version_ |
1761536949841035264 |