COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/162 |
Resumo: | Private HEI - Higher Education Institutes are subject to an increasingly competitive market. The search for strategies that add value to their products and services has likewise grown, leading them to seek information about the factors that attract students to their courses. This study aims to identify the factors involved in students’ choices of campus-based, postgraduate non-degree courses at the Universidade Regional de Blumenau, in the city of Blumenau. A survey was carried out for this purpose comprising quantitative research undertaken through questionnaires answered by a group of 174 students. The data was analyzed using multivariate multiple regression. The main characteristics taken into account by the students when choosing their courses related to safety, quality, the university’s concern with its students, the diploma’s perceived value in the labor market, employability, general personal reasons and the opinions that their family, friends and acquaintances have of the university. |
id |
ANGRAD-1_3337993cc8708201d34a872c5fbb76ef |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/162 |
network_acronym_str |
ANGRAD-1 |
network_name_str |
Administração (São Paulo. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSESATRIBUTOS COMPETITIVOS NOS CURSOS DE PÓS-GRADUAÇÃO LATO SENSUHigher Education InstitutecharacteristicsspecializationInstituição de Ensino SuperioratributosespecializaçãoPrivate HEI - Higher Education Institutes are subject to an increasingly competitive market. The search for strategies that add value to their products and services has likewise grown, leading them to seek information about the factors that attract students to their courses. This study aims to identify the factors involved in students’ choices of campus-based, postgraduate non-degree courses at the Universidade Regional de Blumenau, in the city of Blumenau. A survey was carried out for this purpose comprising quantitative research undertaken through questionnaires answered by a group of 174 students. The data was analyzed using multivariate multiple regression. The main characteristics taken into account by the students when choosing their courses related to safety, quality, the university’s concern with its students, the diploma’s perceived value in the labor market, employability, general personal reasons and the opinions that their family, friends and acquaintances have of the university.As IES (Instituições de Ensino Superior) particulares sofrem pressões de um mercado cada vez mais competitivo. A busca por estratégias que agreguem valor aos seus produtos/serviços se torna cada vez mais presente neste cenário, levando-as a buscar informações sobre possíveis atributos que estimulem os estudantes a escolherem seus cursos. Neste contexto, este trabalho objetiva identificar os atributos que contribuem para a escolha dos alunos nos cursos de pós-graduação lato sensu presenciais da Universidade Regional de Blumenau, na cidade de Blumenau. Para tanto, foi realizada uma pesquisa, que se caracteriza como descritiva do tipo survey, com abordagem quantitativa, por meio da aplicação de questionários a 174 estudantes. Os dados foram analisados de forma multivariada com o uso de regressão linear múltipla. Os principais atributos percebidos pelos estudantes na escolha de seus cursos relacionam-se com a segurança, qualidade, preocupação da universidade com seus alunos, valor do diploma no mercado, empregabilidade, motivos pessoais, de forma geral, e a satisfação com a universidade por parte de parentes, amigos e conhecidos.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2011-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/16210.13058/raep.2011.v12n3.162Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 12 No. 3 (2011): Julho-Setembro; 447-475Administração: Ensino e Pesquisa; v. 12 n. 3 (2011): Julho-Setembro; 447-4752358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/162/122Scarpin, Marcia Regina SantiagoDomingues, Maria José Carvalho de SouzaScarpin, José Eduardoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:44:40Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/162Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:44:40Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES ATRIBUTOS COMPETITIVOS NOS CURSOS DE PÓS-GRADUAÇÃO LATO SENSU |
title |
COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES |
spellingShingle |
COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES Scarpin, Marcia Regina Santiago Higher Education Institute characteristics specialization Instituição de Ensino Superior atributos especialização |
title_short |
COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES |
title_full |
COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES |
title_fullStr |
COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES |
title_full_unstemmed |
COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES |
title_sort |
COMPETITIVE CHARACTERISTICS OF POSTGRADUATE NON-DEGREE COURSES |
author |
Scarpin, Marcia Regina Santiago |
author_facet |
Scarpin, Marcia Regina Santiago Domingues, Maria José Carvalho de Souza Scarpin, José Eduardo |
author_role |
author |
author2 |
Domingues, Maria José Carvalho de Souza Scarpin, José Eduardo |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Scarpin, Marcia Regina Santiago Domingues, Maria José Carvalho de Souza Scarpin, José Eduardo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Higher Education Institute characteristics specialization Instituição de Ensino Superior atributos especialização |
topic |
Higher Education Institute characteristics specialization Instituição de Ensino Superior atributos especialização |
description |
Private HEI - Higher Education Institutes are subject to an increasingly competitive market. The search for strategies that add value to their products and services has likewise grown, leading them to seek information about the factors that attract students to their courses. This study aims to identify the factors involved in students’ choices of campus-based, postgraduate non-degree courses at the Universidade Regional de Blumenau, in the city of Blumenau. A survey was carried out for this purpose comprising quantitative research undertaken through questionnaires answered by a group of 174 students. The data was analyzed using multivariate multiple regression. The main characteristics taken into account by the students when choosing their courses related to safety, quality, the university’s concern with its students, the diploma’s perceived value in the labor market, employability, general personal reasons and the opinions that their family, friends and acquaintances have of the university. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-09-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/162 10.13058/raep.2011.v12n3.162 |
url |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/162 |
identifier_str_mv |
10.13058/raep.2011.v12n3.162 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/162/122 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 12 No. 3 (2011): Julho-Setembro; 447-475 Administração: Ensino e Pesquisa; v. 12 n. 3 (2011): Julho-Setembro; 447-475 2358-0917 2177-6083 reponame:Administração (São Paulo. Online) instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) instacron:ANGRAD |
instname_str |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
instacron_str |
ANGRAD |
institution |
ANGRAD |
reponame_str |
Administração (São Paulo. Online) |
collection |
Administração (São Paulo. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
repository.mail.fl_str_mv |
angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br |
_version_ |
1754212518713098240 |