Strange days: publicity and spectacle
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/412 |
Resumo: | Nowadays, publicity is an apparatus oriented to experiments which have caused an impasse to contemporary culture. As its purpose is to impress the user/consumer with an everlasting sensation, publicity appropriates the spectacle in the sense that it involves the spectator. The hypothesis is that this new use of language depends not only upon the challenges brought up by the new interfaces, by the information excess or by the digital, dispersed and accelerated culture. This use is also due to the post-industrial society claims which create indiscernible zones between everyday life and spectacle, experience and illusion. |
id |
ANPPC-1_4e8a61888513723ec63e480407b72b7e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/412 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
Strange days: publicity and spectacleDías raros: publicidad y espectáculoDias estranhos: publicidade e espetáculoPublicidadeEspetáculoExperiênciaNowadays, publicity is an apparatus oriented to experiments which have caused an impasse to contemporary culture. As its purpose is to impress the user/consumer with an everlasting sensation, publicity appropriates the spectacle in the sense that it involves the spectator. The hypothesis is that this new use of language depends not only upon the challenges brought up by the new interfaces, by the information excess or by the digital, dispersed and accelerated culture. This use is also due to the post-industrial society claims which create indiscernible zones between everyday life and spectacle, experience and illusion.La publicidad es hoy un dispositivo de experiencias que pone obstáculos sin salida para la cultura contemporánea. Al tener como intención echar en el consumidor la sensación que en cualquier momento sea recordada, se apropia del espectáculo en el sentido de envolver el espectador. La hipótesis es la de que el uso del lenguaje no es solamente debido a los desafíos provocados por los nuevos interfaces, por el exceso de información y por la cultura digital acelerada y dispersada. También es debido a las peticiones de la sociedad post-industrial, que crean zonas indiscernibles entre cotidiano y espectáculo, experiencia e ilusión.A publicidade é hoje um dispositivo de experimentações que coloca impasses para a cultura contemporânea. Ao ter como propósito deixar no usuário/consumidor uma sensação que deverá ser lembrada a qualquer momento, ela se reapropria do espetáculo no sentido de que ele envolve o espectador. A hipótese é de que esse novo uso da linguagem não é só devido aos desafios provocados pelas novas interfaces, pelo excesso de informação e pela cultura digital acelerada e dispersa. Ele é também devido às solicitações da sociedade pós-industrial que cria zonas indiscerníveis entre cotidiano e espetáculo, experiência e ilusão.ABEC2010-02-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/41210.30962/ec.412E-Compós; Vol. 12 No. 3 (2009)E-Compós; Vol. 12 Núm. 3 (2009)E-Compós; v. 12 n. 3 (2009)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/412/382Pinheiro, Marta de Araújoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-10T14:00:39Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/412Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2021-06-10T14:00:39E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Strange days: publicity and spectacle Días raros: publicidad y espectáculo Dias estranhos: publicidade e espetáculo |
title |
Strange days: publicity and spectacle |
spellingShingle |
Strange days: publicity and spectacle Pinheiro, Marta de Araújo Publicidade Espetáculo Experiência |
title_short |
Strange days: publicity and spectacle |
title_full |
Strange days: publicity and spectacle |
title_fullStr |
Strange days: publicity and spectacle |
title_full_unstemmed |
Strange days: publicity and spectacle |
title_sort |
Strange days: publicity and spectacle |
author |
Pinheiro, Marta de Araújo |
author_facet |
Pinheiro, Marta de Araújo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pinheiro, Marta de Araújo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Publicidade Espetáculo Experiência |
topic |
Publicidade Espetáculo Experiência |
description |
Nowadays, publicity is an apparatus oriented to experiments which have caused an impasse to contemporary culture. As its purpose is to impress the user/consumer with an everlasting sensation, publicity appropriates the spectacle in the sense that it involves the spectator. The hypothesis is that this new use of language depends not only upon the challenges brought up by the new interfaces, by the information excess or by the digital, dispersed and accelerated culture. This use is also due to the post-industrial society claims which create indiscernible zones between everyday life and spectacle, experience and illusion. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-02-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/412 10.30962/ec.412 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/412 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.412 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/412/382 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 12 No. 3 (2009) E-Compós; Vol. 12 Núm. 3 (2009) E-Compós; v. 12 n. 3 (2009) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045732664508416 |