Peer Review and Academic Productivism from the View of Reviewers of Academic Journals in Management
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | RevistaBrasileiradePós-Graduação |
Texto Completo: | http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/960 |
Resumo: | In a productivist culture, marked by the appreciation of the publication of scientific papers, the subject of peer review becomes relevant. The aim of this study was to reflect on how productivism is seen by the reviewers of scientific papers in the area of Administration, in the light of three specific objectives: to identify the motivations and external influences that teachers act as reviewers, to understand their assessment about the peer review system in Brazil, and to identify the possible causes for them assigned to productivism. The approach of the study was qualitative, having as basic procedure the content analysis of 11 interviews with expert reviewers. The results show more criticism than praise for peer review, improvement recommendations and the association between the evaluation of Capes and productivism. |
id |
CAPES-1_95240621f78e10356b20626f4552ee5a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.192.168.0.141:article/960 |
network_acronym_str |
CAPES-1 |
network_name_str |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
spelling |
Peer Review and Academic Productivism from the View of Reviewers of Academic Journals in ManagementRevisión por pares y productivismo académico desde la óptica de evaluadores de artículos de revistas en AdministraciónRevisão por pares e produtivismo acadêmico sob a ótica de avaliadores de artigos de periódicos em AdministraçãoRevisión por Pares. Productivismo Académico. Evaluadores. Revistas.Peer Review. Academic Productivity. Reviewers. Journals.Administração; Revisão por Pares; Produtivismo AcadêmicoRevisão por Pares. Produtivismo Acadêmico. Avaliadores. Periódicos.In a productivist culture, marked by the appreciation of the publication of scientific papers, the subject of peer review becomes relevant. The aim of this study was to reflect on how productivism is seen by the reviewers of scientific papers in the area of Administration, in the light of three specific objectives: to identify the motivations and external influences that teachers act as reviewers, to understand their assessment about the peer review system in Brazil, and to identify the possible causes for them assigned to productivism. The approach of the study was qualitative, having as basic procedure the content analysis of 11 interviews with expert reviewers. The results show more criticism than praise for peer review, improvement recommendations and the association between the evaluation of Capes and productivism.Em uma cultura de produtivismo, marcada pela valorização da publicação de artigos científicos, o tema da revisão por pares ganha relevância. O objetivo deste estudo foi refletir sobre como o produtivismo é visto pelos avaliadores de artigos científicos da área de Administração, sob a luz de três objetivos específicos: identificar as motivações e influências externas do porquê professores atuam como revisores, entender sua avaliação acerca do sistema de revisão por pares no Brasil, e identificar as possíveis causas por eles atribuídas ao produtivismo. A abordagem do estudo foi qualitativa tendo como procedimento básico a análise de conteúdo de 11 entrevistas com avaliadores experientes. Os resultados apontam mais críticas que elogios à revisão por pares, recomendações de aperfeiçoamento e a associação entre a avaliação da Capes com o produtivismo.En una cultura de productivismo, que tiene la marca de la valorización de la publicación de artículos científicos, el tema de la revisión por pares es relevante. El objetivo de este estudio ha sido reflexionar sobre cómo el productivismo es visto por los evaluadores de artículos científicos del área de Administración, a la luz de tres objetivos específicos: identificar las motivaciones e influencias externas de las razones que llevan los profesores a actuar como evaluadores, comprender su apreciación sobre el sistema de revisión por pares en Brasil, e identificar las posibles causas por ellos atribuidas al productivismo. El abordaje del estudio es cualitativo, el procedimiento básico es el análisis de contenido de once entrevistas con evaluadores expertos. Los resultados apuntan más críticas que elogios a la revisión por pares, recomendaciones de perfeccionamiento y la asociación entre la evaluación de la Capes e el productivismo.Revista Brasileira de Pós-GraduaçãoCAPESShigaki, Helena BelintaniPatrus, Roberto2017-02-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/96010.21713/2358-2332.2016.v13.960RBPG; v. 13, n. 31 (2016)Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 13, n. 31 (2016)2358-23321806-8405reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduaçãoinstname:CAPESinstacron:CAPESporhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/960/pdf##submission.copyrightStatement##info:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-20T15:50:16Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Peer Review and Academic Productivism from the View of Reviewers of Academic Journals in Management Revisión por pares y productivismo académico desde la óptica de evaluadores de artículos de revistas en Administración Revisão por pares e produtivismo acadêmico sob a ótica de avaliadores de artigos de periódicos em Administração |
title |
Peer Review and Academic Productivism from the View of Reviewers of Academic Journals in Management |
spellingShingle |
Peer Review and Academic Productivism from the View of Reviewers of Academic Journals in Management Shigaki, Helena Belintani Revisión por Pares. Productivismo Académico. Evaluadores. Revistas. Peer Review. Academic Productivity. Reviewers. Journals. Administração; Revisão por Pares; Produtivismo Acadêmico Revisão por Pares. Produtivismo Acadêmico. Avaliadores. Periódicos. |
title_short |
Peer Review and Academic Productivism from the View of Reviewers of Academic Journals in Management |
title_full |
Peer Review and Academic Productivism from the View of Reviewers of Academic Journals in Management |
title_fullStr |
Peer Review and Academic Productivism from the View of Reviewers of Academic Journals in Management |
title_full_unstemmed |
Peer Review and Academic Productivism from the View of Reviewers of Academic Journals in Management |
title_sort |
Peer Review and Academic Productivism from the View of Reviewers of Academic Journals in Management |
author |
Shigaki, Helena Belintani |
author_facet |
Shigaki, Helena Belintani Patrus, Roberto |
author_role |
author |
author2 |
Patrus, Roberto |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
CAPES |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Shigaki, Helena Belintani Patrus, Roberto |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Revisión por Pares. Productivismo Académico. Evaluadores. Revistas. Peer Review. Academic Productivity. Reviewers. Journals. Administração; Revisão por Pares; Produtivismo Acadêmico Revisão por Pares. Produtivismo Acadêmico. Avaliadores. Periódicos. |
topic |
Revisión por Pares. Productivismo Académico. Evaluadores. Revistas. Peer Review. Academic Productivity. Reviewers. Journals. Administração; Revisão por Pares; Produtivismo Acadêmico Revisão por Pares. Produtivismo Acadêmico. Avaliadores. Periódicos. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
In a productivist culture, marked by the appreciation of the publication of scientific papers, the subject of peer review becomes relevant. The aim of this study was to reflect on how productivism is seen by the reviewers of scientific papers in the area of Administration, in the light of three specific objectives: to identify the motivations and external influences that teachers act as reviewers, to understand their assessment about the peer review system in Brazil, and to identify the possible causes for them assigned to productivism. The approach of the study was qualitative, having as basic procedure the content analysis of 11 interviews with expert reviewers. The results show more criticism than praise for peer review, improvement recommendations and the association between the evaluation of Capes and productivism. Em uma cultura de produtivismo, marcada pela valorização da publicação de artigos científicos, o tema da revisão por pares ganha relevância. O objetivo deste estudo foi refletir sobre como o produtivismo é visto pelos avaliadores de artigos científicos da área de Administração, sob a luz de três objetivos específicos: identificar as motivações e influências externas do porquê professores atuam como revisores, entender sua avaliação acerca do sistema de revisão por pares no Brasil, e identificar as possíveis causas por eles atribuídas ao produtivismo. A abordagem do estudo foi qualitativa tendo como procedimento básico a análise de conteúdo de 11 entrevistas com avaliadores experientes. Os resultados apontam mais críticas que elogios à revisão por pares, recomendações de aperfeiçoamento e a associação entre a avaliação da Capes com o produtivismo. En una cultura de productivismo, que tiene la marca de la valorización de la publicación de artículos científicos, el tema de la revisión por pares es relevante. El objetivo de este estudio ha sido reflexionar sobre cómo el productivismo es visto por los evaluadores de artículos científicos del área de Administración, a la luz de tres objetivos específicos: identificar las motivaciones e influencias externas de las razones que llevan los profesores a actuar como evaluadores, comprender su apreciación sobre el sistema de revisión por pares en Brasil, e identificar las posibles causas por ellos atribuidas al productivismo. El abordaje del estudio es cualitativo, el procedimiento básico es el análisis de contenido de once entrevistas con evaluadores expertos. Los resultados apuntan más críticas que elogios a la revisión por pares, recomendaciones de perfeccionamiento y la asociación entre la evaluación de la Capes e el productivismo. |
description |
In a productivist culture, marked by the appreciation of the publication of scientific papers, the subject of peer review becomes relevant. The aim of this study was to reflect on how productivism is seen by the reviewers of scientific papers in the area of Administration, in the light of three specific objectives: to identify the motivations and external influences that teachers act as reviewers, to understand their assessment about the peer review system in Brazil, and to identify the possible causes for them assigned to productivism. The approach of the study was qualitative, having as basic procedure the content analysis of 11 interviews with expert reviewers. The results show more criticism than praise for peer review, improvement recommendations and the association between the evaluation of Capes and productivism. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-02-17 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/960 10.21713/2358-2332.2016.v13.960 |
url |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/960 |
identifier_str_mv |
10.21713/2358-2332.2016.v13.960 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/960/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
##submission.copyrightStatement## info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
##submission.copyrightStatement## |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pós-Graduação |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pós-Graduação |
dc.source.none.fl_str_mv |
RBPG; v. 13, n. 31 (2016) Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 13, n. 31 (2016) 2358-2332 1806-8405 reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduação instname:CAPES instacron:CAPES |
reponame_str |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
collection |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
instname_str |
CAPES |
instacron_str |
CAPES |
institution |
CAPES |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1639987073707409408 |