The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Webb, Mark
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Kuntuova, Indira, Karabayeva, Aliya
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727
Resumo: Qualitative changes in social life affect accumulating young people’s knowledge as a basis of human capital. The article aims to explore the role of education in human capital development due to ongoing changes in modern society. The study is based on the theory of human capital explaining an economic approach to human behaviour, which highlights effects of investing in human capital on the country’s socioeconomic development. Schultz’s theoretical framework foregrounds the role of education in realising human capital and the relevant research methods such as content analysis and textual narrative synthesis. The main findings embrace opinions of philosophers from different epochs, ideas on knowledge of society in the XXI century, and the role of education described as the basis of the young population ready for socioeconomic development. The results prove the hypothesis relative to exploring the impact of education and training on the youth’s human capital.
id CESGRANRIO_cb551f8149e70a458e9952fa989e9a71
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/1727
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling The Role of Education in Realising Youths’ Human CapitalEl papel de la educacion en la realizacion del capital humano de los jovenes: analisis filosofico socialO papel da educação na realização do capital humano dos jovens: analise filosofica socialKnowledge; Socioeconomic development; Education; Human capital; YouthsConocimiento; Desarrollo socioeconomico; Educacion; Capital humano; JovenesConhecimento; Desenvolvimento socioeconômico; Educação; Capital humano; JuventudeQualitative changes in social life affect accumulating young people’s knowledge as a basis of human capital. The article aims to explore the role of education in human capital development due to ongoing changes in modern society. The study is based on the theory of human capital explaining an economic approach to human behaviour, which highlights effects of investing in human capital on the country’s socioeconomic development. Schultz’s theoretical framework foregrounds the role of education in realising human capital and the relevant research methods such as content analysis and textual narrative synthesis. The main findings embrace opinions of philosophers from different epochs, ideas on knowledge of society in the XXI century, and the role of education described as the basis of the young population ready for socioeconomic development. The results prove the hypothesis relative to exploring the impact of education and training on the youth’s human capital.Los cambios cualitativos en la vida social afectan el conocimiento acumulado de los jovenes como base del capital humano. El artículo tiene como objetivo explorar el papel de la educacion en el desarrollo del capital humano debido a los cambios en curso en la sociedad moderna. El estudio se basa en la teoria del capital humano que explica un enfoque economico del comportamiento humano, que destaca los efectos de invertir en capital humano en el desarrollo socioeconomico del pais. El marco teorico de Schultz destaca el papel de la educacion en la realizacion del capital humano y los metodos de investigación relevantes, como el analisis de contenido y la sintesis narrativa textual. Los principales hallazgos abarcan opiniones de filosofos de diferentes epocas, ideas sobre el conocimiento de la sociedad en el siglo XXI y el papel de la educacion descrito como la base de la poblacion joven lista para el desarrollo socioeconomico. Los resultados prueban la hipotesis relativa a la exploracion del impacto de la educacion y la capacitacion en el capital humano de los jovenes.Mudancas qualitativas na vida social afetam a acumulação de conhecimento dos jovens como base do capital humano. O artigo pretende explorar o papel da educação no desenvolvimento do capital humano devido às mudancas em curso na sociedade moderna. O estudo baseia-se na teoria do capital humano, explicando uma abordagem econômica do comportamento humano, que destaca os efeitos do investimento em capital humano no desenvolvimento socioeconômico do pais. O referencial teorico de Schultz enfatiza o papel da educação na realização do capital humano e metodos de pesquisa relevantes, como a analise de conteúdo e a sintese narrativa textual. As principais conclusoes abrangem opinioes de filosofos de diferentes epocas, ideias sobre o conhecimento da sociedade no seculo XXI e o papel da educação, descrito como a base da população jovem pronta para o desenvolvimento socioeconômico. Os resultados provam a hipotese relativa à exploração do impacto da educação e do treinamento no capital humano dos jovens.Fundação CesgranrioWebb, MarkKuntuova, IndiraKarabayeva, Aliya2018-09-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 26, n. 100 (2018): Revista Ensaio Jul./Set.; 968-9851809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727/841https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727/842https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727/843Direitos autorais 2018 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-11-29T13:27:23Zoai:ojs.localhost:article/1727Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2018-11-29T13:27:23Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital
El papel de la educacion en la realizacion del capital humano de los jovenes: analisis filosofico social
O papel da educação na realização do capital humano dos jovens: analise filosofica social
title The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital
spellingShingle The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital
Webb, Mark
Knowledge; Socioeconomic development; Education; Human capital; Youths
Conocimiento; Desarrollo socioeconomico; Educacion; Capital humano; Jovenes
Conhecimento; Desenvolvimento socioeconômico; Educação; Capital humano; Juventude
title_short The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital
title_full The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital
title_fullStr The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital
title_full_unstemmed The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital
title_sort The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital
author Webb, Mark
author_facet Webb, Mark
Kuntuova, Indira
Karabayeva, Aliya
author_role author
author2 Kuntuova, Indira
Karabayeva, Aliya
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Webb, Mark
Kuntuova, Indira
Karabayeva, Aliya
dc.subject.none.fl_str_mv


dc.subject.por.fl_str_mv Knowledge; Socioeconomic development; Education; Human capital; Youths
Conocimiento; Desarrollo socioeconomico; Educacion; Capital humano; Jovenes
Conhecimento; Desenvolvimento socioeconômico; Educação; Capital humano; Juventude
topic Knowledge; Socioeconomic development; Education; Human capital; Youths
Conocimiento; Desarrollo socioeconomico; Educacion; Capital humano; Jovenes
Conhecimento; Desenvolvimento socioeconômico; Educação; Capital humano; Juventude
description Qualitative changes in social life affect accumulating young people’s knowledge as a basis of human capital. The article aims to explore the role of education in human capital development due to ongoing changes in modern society. The study is based on the theory of human capital explaining an economic approach to human behaviour, which highlights effects of investing in human capital on the country’s socioeconomic development. Schultz’s theoretical framework foregrounds the role of education in realising human capital and the relevant research methods such as content analysis and textual narrative synthesis. The main findings embrace opinions of philosophers from different epochs, ideas on knowledge of society in the XXI century, and the role of education described as the basis of the young population ready for socioeconomic development. The results prove the hypothesis relative to exploring the impact of education and training on the youth’s human capital.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-09-12
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
spa
language por
eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727/841
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727/842
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727/843
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2018 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2018 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 26, n. 100 (2018): Revista Ensaio Jul./Set.; 968-985
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832030066016256