The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727 |
Resumo: | Qualitative changes in social life affect accumulating young people’s knowledge as a basis of human capital. The article aims to explore the role of education in human capital development due to ongoing changes in modern society. The study is based on the theory of human capital explaining an economic approach to human behaviour, which highlights effects of investing in human capital on the country’s socioeconomic development. Schultz’s theoretical framework foregrounds the role of education in realising human capital and the relevant research methods such as content analysis and textual narrative synthesis. The main findings embrace opinions of philosophers from different epochs, ideas on knowledge of society in the XXI century, and the role of education described as the basis of the young population ready for socioeconomic development. The results prove the hypothesis relative to exploring the impact of education and training on the youth’s human capital. |
id |
CESGRANRIO_cb551f8149e70a458e9952fa989e9a71 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/1727 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The Role of Education in Realising Youths’ Human CapitalEl papel de la educacion en la realizacion del capital humano de los jovenes: analisis filosofico socialO papel da educação na realização do capital humano dos jovens: analise filosofica socialKnowledge; Socioeconomic development; Education; Human capital; YouthsConocimiento; Desarrollo socioeconomico; Educacion; Capital humano; JovenesConhecimento; Desenvolvimento socioeconômico; Educação; Capital humano; JuventudeQualitative changes in social life affect accumulating young people’s knowledge as a basis of human capital. The article aims to explore the role of education in human capital development due to ongoing changes in modern society. The study is based on the theory of human capital explaining an economic approach to human behaviour, which highlights effects of investing in human capital on the country’s socioeconomic development. Schultz’s theoretical framework foregrounds the role of education in realising human capital and the relevant research methods such as content analysis and textual narrative synthesis. The main findings embrace opinions of philosophers from different epochs, ideas on knowledge of society in the XXI century, and the role of education described as the basis of the young population ready for socioeconomic development. The results prove the hypothesis relative to exploring the impact of education and training on the youth’s human capital.Los cambios cualitativos en la vida social afectan el conocimiento acumulado de los jovenes como base del capital humano. El artículo tiene como objetivo explorar el papel de la educacion en el desarrollo del capital humano debido a los cambios en curso en la sociedad moderna. El estudio se basa en la teoria del capital humano que explica un enfoque economico del comportamiento humano, que destaca los efectos de invertir en capital humano en el desarrollo socioeconomico del pais. El marco teorico de Schultz destaca el papel de la educacion en la realizacion del capital humano y los metodos de investigación relevantes, como el analisis de contenido y la sintesis narrativa textual. Los principales hallazgos abarcan opiniones de filosofos de diferentes epocas, ideas sobre el conocimiento de la sociedad en el siglo XXI y el papel de la educacion descrito como la base de la poblacion joven lista para el desarrollo socioeconomico. Los resultados prueban la hipotesis relativa a la exploracion del impacto de la educacion y la capacitacion en el capital humano de los jovenes.Mudancas qualitativas na vida social afetam a acumulação de conhecimento dos jovens como base do capital humano. O artigo pretende explorar o papel da educação no desenvolvimento do capital humano devido às mudancas em curso na sociedade moderna. O estudo baseia-se na teoria do capital humano, explicando uma abordagem econômica do comportamento humano, que destaca os efeitos do investimento em capital humano no desenvolvimento socioeconômico do pais. O referencial teorico de Schultz enfatiza o papel da educação na realização do capital humano e metodos de pesquisa relevantes, como a analise de conteúdo e a sintese narrativa textual. As principais conclusoes abrangem opinioes de filosofos de diferentes epocas, ideias sobre o conhecimento da sociedade no seculo XXI e o papel da educação, descrito como a base da população jovem pronta para o desenvolvimento socioeconômico. Os resultados provam a hipotese relativa à exploração do impacto da educação e do treinamento no capital humano dos jovens.Fundação CesgranrioWebb, MarkKuntuova, IndiraKarabayeva, Aliya2018-09-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 26, n. 100 (2018): Revista Ensaio Jul./Set.; 968-9851809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727/841https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727/842https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727/843Direitos autorais 2018 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-11-29T13:27:23Zoai:ojs.localhost:article/1727Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2018-11-29T13:27:23Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital El papel de la educacion en la realizacion del capital humano de los jovenes: analisis filosofico social O papel da educação na realização do capital humano dos jovens: analise filosofica social |
title |
The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital |
spellingShingle |
The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital Webb, Mark Knowledge; Socioeconomic development; Education; Human capital; Youths Conocimiento; Desarrollo socioeconomico; Educacion; Capital humano; Jovenes Conhecimento; Desenvolvimento socioeconômico; Educação; Capital humano; Juventude |
title_short |
The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital |
title_full |
The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital |
title_fullStr |
The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital |
title_full_unstemmed |
The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital |
title_sort |
The Role of Education in Realising Youths’ Human Capital |
author |
Webb, Mark |
author_facet |
Webb, Mark Kuntuova, Indira Karabayeva, Aliya |
author_role |
author |
author2 |
Kuntuova, Indira Karabayeva, Aliya |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Webb, Mark Kuntuova, Indira Karabayeva, Aliya |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Knowledge; Socioeconomic development; Education; Human capital; Youths Conocimiento; Desarrollo socioeconomico; Educacion; Capital humano; Jovenes Conhecimento; Desenvolvimento socioeconômico; Educação; Capital humano; Juventude |
topic |
Knowledge; Socioeconomic development; Education; Human capital; Youths Conocimiento; Desarrollo socioeconomico; Educacion; Capital humano; Jovenes Conhecimento; Desenvolvimento socioeconômico; Educação; Capital humano; Juventude |
description |
Qualitative changes in social life affect accumulating young people’s knowledge as a basis of human capital. The article aims to explore the role of education in human capital development due to ongoing changes in modern society. The study is based on the theory of human capital explaining an economic approach to human behaviour, which highlights effects of investing in human capital on the country’s socioeconomic development. Schultz’s theoretical framework foregrounds the role of education in realising human capital and the relevant research methods such as content analysis and textual narrative synthesis. The main findings embrace opinions of philosophers from different epochs, ideas on knowledge of society in the XXI century, and the role of education described as the basis of the young population ready for socioeconomic development. The results prove the hypothesis relative to exploring the impact of education and training on the youth’s human capital. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-09-12 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng spa |
language |
por eng spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727/841 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727/842 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/1727/843 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2018 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2018 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 26, n. 100 (2018): Revista Ensaio Jul./Set.; 968-985 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832030066016256 |