A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade |
Texto Completo: | http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2148 |
Resumo: | This article aims to share the extension project prepared between the Postgraduate Sector Library in Environmental Education - Green Room “Judith Corthesion” and students of the Postgraduate Program in Environmental Education -PPGEA. In order to streamline the educational actions of the Green Room, the project aims to think about Environmental Education - EA, along with the children of the Center for Integral Attention to Children and Adolescents / Rio Grande-RS - CAIC. To this end, a schedule of activities was prepared to be carried out together with the school, through environmental educational practices. From this, we understand that the school becomes a privileged space to reflect on the relations between human being human and human nature, so it is important to strengthen the dialogues of EE, through these relationships that we challenge ourselves to establish. |
id |
CLAEC-1_268a456b35e27cd6bb1cf9786f4be2b1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2148 |
network_acronym_str |
CLAEC-1 |
network_name_str |
RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade |
repository_id_str |
|
spelling |
A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias BibliotecaEducação AmbientalBibliotecaEducação AmbientalInfânciasEducação Ambiental e InfânciaInfânciasThis article aims to share the extension project prepared between the Postgraduate Sector Library in Environmental Education - Green Room “Judith Corthesion” and students of the Postgraduate Program in Environmental Education -PPGEA. In order to streamline the educational actions of the Green Room, the project aims to think about Environmental Education - EA, along with the children of the Center for Integral Attention to Children and Adolescents / Rio Grande-RS - CAIC. To this end, a schedule of activities was prepared to be carried out together with the school, through environmental educational practices. From this, we understand that the school becomes a privileged space to reflect on the relations between human being human and human nature, so it is important to strengthen the dialogues of EE, through these relationships that we challenge ourselves to establish.Este artículo tiene como objetivo compartir el proyecto de extensión preparado entre la Biblioteca del Sector de Postgrado en Educación Ambiental - Sala Verde "Judith Corthesion" y los estudiantes del Programa de Postgrado en Educación Ambiental -PPGEA. Con el fin de racionalizar las acciones educativas de la Sala Verde, el proyecto tiene como objetivo pensar en la Educación Ambiental - EA, junto con los niños del Centro de Atención Integral a Niños y Adolescentes / Rio Grande-RS - CAIC. Con este fin, se preparó un cronograma de actividades para llevar a cabo junto con la escuela, a través de prácticas educativas ambientales. A partir de esto, entendemos que la escuela se convierte en un espacio privilegiado para reflexionar sobre las relaciones entre el ser humano y la naturaleza humana, por lo que es importante fortalecer los diálogos de EE, a través de estas relaciones que nos desafiamos a establecer.Este artigo tem por objetivo compartilhar o projeto de extensão elaborado entre a Biblioteca Setorial da Pós-Graduação em Educação Ambiental – Sala Verde “Judith Cortesão” e discentes do Programa de Pós-Graduação em Educação Ambiental -PPGEA. Com o intuito de dinamizar as ações educativas da Sala Verde, o projeto tem como objetivo pensar a Educação Ambiental- EA, junto com as crianças do Centro de Atenção Integral à Criança e ao Adolescente / Rio Grande-RS – CAIC. Para tanto foi elaborado um cronograma de atividades que serão realizadas junto com a escola, através de práticas educativas ambientais. A partir disso, entendemos que a escola se torna um espaço privilegiado para refletirmos a respeito das relações ser humano- ser humano e ser humano natureza, logo é importante fortalecer os diálogos da EA, através dessas relações que nos desafiamos em estabelecer.Editora CLAEC - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura2021-05-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2148RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade; v. 6 (2020): Edição Especial - X EDEA2525-787010.23899/relacult.v6i0reponame:RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedadeinstname:Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)instacron:CLAECporhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2148/1405Copyright (c) 2020 Fabíola Delsale Diniz Guerreiro, Gabrielle Lopes das Neves, Melina Terra dos Santoshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDiniz Guerreiro, Fabíola Delsale Neves, Gabrielle Lopes dasSantos, Melina Terra dos 2021-05-15T18:22:11Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2148Revistahttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/indexONGhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/oairelacult@claec.org || periodicos@claec.org2525-78702525-7870opendoar:2021-05-15T18:22:11RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias |
title |
A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias |
spellingShingle |
A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias Diniz Guerreiro, Fabíola Delsale Biblioteca Educação Ambiental Biblioteca Educação Ambiental Infâncias Educação Ambiental e Infância Infâncias |
title_short |
A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias |
title_full |
A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias |
title_fullStr |
A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias |
title_full_unstemmed |
A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias |
title_sort |
A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias |
author |
Diniz Guerreiro, Fabíola Delsale |
author_facet |
Diniz Guerreiro, Fabíola Delsale Neves, Gabrielle Lopes das Santos, Melina Terra dos |
author_role |
author |
author2 |
Neves, Gabrielle Lopes das Santos, Melina Terra dos |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Diniz Guerreiro, Fabíola Delsale Neves, Gabrielle Lopes das Santos, Melina Terra dos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Biblioteca Educação Ambiental Biblioteca Educação Ambiental Infâncias Educação Ambiental e Infância Infâncias |
topic |
Biblioteca Educação Ambiental Biblioteca Educação Ambiental Infâncias Educação Ambiental e Infância Infâncias |
description |
This article aims to share the extension project prepared between the Postgraduate Sector Library in Environmental Education - Green Room “Judith Corthesion” and students of the Postgraduate Program in Environmental Education -PPGEA. In order to streamline the educational actions of the Green Room, the project aims to think about Environmental Education - EA, along with the children of the Center for Integral Attention to Children and Adolescents / Rio Grande-RS - CAIC. To this end, a schedule of activities was prepared to be carried out together with the school, through environmental educational practices. From this, we understand that the school becomes a privileged space to reflect on the relations between human being human and human nature, so it is important to strengthen the dialogues of EE, through these relationships that we challenge ourselves to establish. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-05-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2148 |
url |
http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2148 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2148/1405 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora CLAEC - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora CLAEC - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura |
dc.source.none.fl_str_mv |
RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade; v. 6 (2020): Edição Especial - X EDEA 2525-7870 10.23899/relacult.v6i0 reponame:RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade instname:Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC) instacron:CLAEC |
instname_str |
Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC) |
instacron_str |
CLAEC |
institution |
CLAEC |
reponame_str |
RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade |
collection |
RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade |
repository.name.fl_str_mv |
RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC) |
repository.mail.fl_str_mv |
relacult@claec.org || periodicos@claec.org |
_version_ |
1808042493571235840 |