A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Diniz Guerreiro, Fabíola Delsale
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Neves, Gabrielle Lopes das, Santos, Melina Terra dos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade
Texto Completo: http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2148
Resumo: This article aims to share the extension project prepared between the Postgraduate Sector Library in Environmental Education - Green Room “Judith Corthesion” and students of the Postgraduate Program in Environmental Education -PPGEA. In order to streamline the educational actions of the Green Room, the project aims to think about Environmental Education - EA, along with the children of the Center for Integral Attention to Children and Adolescents / Rio Grande-RS - CAIC. To this end, a schedule of activities was prepared to be carried out together with the school, through environmental educational practices. From this, we understand that the school becomes a privileged space to reflect on the relations between human being human and human nature, so it is important to strengthen the dialogues of EE, through these relationships that we challenge ourselves to establish.
id CLAEC-1_268a456b35e27cd6bb1cf9786f4be2b1
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2148
network_acronym_str CLAEC-1
network_name_str RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade
repository_id_str
spelling A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias BibliotecaEducação AmbientalBibliotecaEducação AmbientalInfânciasEducação Ambiental e InfânciaInfânciasThis article aims to share the extension project prepared between the Postgraduate Sector Library in Environmental Education - Green Room “Judith Corthesion” and students of the Postgraduate Program in Environmental Education -PPGEA. In order to streamline the educational actions of the Green Room, the project aims to think about Environmental Education - EA, along with the children of the Center for Integral Attention to Children and Adolescents / Rio Grande-RS - CAIC. To this end, a schedule of activities was prepared to be carried out together with the school, through environmental educational practices. From this, we understand that the school becomes a privileged space to reflect on the relations between human being human and human nature, so it is important to strengthen the dialogues of EE, through these relationships that we challenge ourselves to establish.Este artículo tiene como objetivo compartir el proyecto de extensión preparado entre la Biblioteca del Sector de Postgrado en Educación Ambiental - Sala Verde "Judith Corthesion" y los estudiantes del Programa de Postgrado en Educación Ambiental -PPGEA. Con el fin de racionalizar las acciones educativas de la Sala Verde, el proyecto tiene como objetivo pensar en la Educación Ambiental - EA, junto con los niños del Centro de Atención Integral a Niños y Adolescentes / Rio Grande-RS - CAIC. Con este fin, se preparó un cronograma de actividades para llevar a cabo junto con la escuela, a través de prácticas educativas ambientales. A partir de esto, entendemos que la escuela se convierte en un espacio privilegiado para reflexionar sobre las relaciones entre el ser humano y la naturaleza humana, por lo que es importante fortalecer los diálogos de EE, a través de estas relaciones que nos desafiamos a establecer.Este artigo tem por objetivo compartilhar o projeto de extensão elaborado entre a Biblioteca Setorial da Pós-Graduação em Educação Ambiental – Sala Verde “Judith Cortesão” e discentes do Programa de Pós-Graduação em Educação Ambiental -PPGEA. Com o intuito de dinamizar as ações educativas da Sala Verde, o projeto tem como objetivo pensar a Educação Ambiental- EA, junto com as crianças do Centro de Atenção Integral à Criança e ao Adolescente / Rio Grande-RS – CAIC. Para tanto foi elaborado um cronograma de atividades que serão realizadas junto com a escola, através de práticas educativas ambientais. A partir disso, entendemos que a escola se torna um espaço privilegiado para refletirmos a respeito das relações ser humano- ser humano e ser humano natureza, logo é importante fortalecer os diálogos da EA, através dessas relações que nos desafiamos em estabelecer.Editora CLAEC - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura2021-05-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2148RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade; v. 6 (2020): Edição Especial - X EDEA2525-787010.23899/relacult.v6i0reponame:RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedadeinstname:Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)instacron:CLAECporhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2148/1405Copyright (c) 2020 Fabíola Delsale Diniz Guerreiro, Gabrielle Lopes das Neves, Melina Terra dos Santoshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDiniz Guerreiro, Fabíola Delsale Neves, Gabrielle Lopes dasSantos, Melina Terra dos 2021-05-15T18:22:11Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2148Revistahttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/indexONGhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/oairelacult@claec.org || periodicos@claec.org2525-78702525-7870opendoar:2021-05-15T18:22:11RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)false
dc.title.none.fl_str_mv A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias
title A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias
spellingShingle A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias
Diniz Guerreiro, Fabíola Delsale
Biblioteca
Educação Ambiental
Biblioteca
Educação Ambiental
Infâncias
Educação Ambiental e Infância
Infâncias
title_short A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias
title_full A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias
title_fullStr A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias
title_full_unstemmed A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias
title_sort A A Sala Verde Judith Cortesão como espaço de Educação Ambiental das Infâncias
author Diniz Guerreiro, Fabíola Delsale
author_facet Diniz Guerreiro, Fabíola Delsale
Neves, Gabrielle Lopes das
Santos, Melina Terra dos
author_role author
author2 Neves, Gabrielle Lopes das
Santos, Melina Terra dos
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Diniz Guerreiro, Fabíola Delsale
Neves, Gabrielle Lopes das
Santos, Melina Terra dos
dc.subject.por.fl_str_mv Biblioteca
Educação Ambiental
Biblioteca
Educação Ambiental
Infâncias
Educação Ambiental e Infância
Infâncias
topic Biblioteca
Educação Ambiental
Biblioteca
Educação Ambiental
Infâncias
Educação Ambiental e Infância
Infâncias
description This article aims to share the extension project prepared between the Postgraduate Sector Library in Environmental Education - Green Room “Judith Corthesion” and students of the Postgraduate Program in Environmental Education -PPGEA. In order to streamline the educational actions of the Green Room, the project aims to think about Environmental Education - EA, along with the children of the Center for Integral Attention to Children and Adolescents / Rio Grande-RS - CAIC. To this end, a schedule of activities was prepared to be carried out together with the school, through environmental educational practices. From this, we understand that the school becomes a privileged space to reflect on the relations between human being human and human nature, so it is important to strengthen the dialogues of EE, through these relationships that we challenge ourselves to establish.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-05-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2148
url http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2148
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2148/1405
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora CLAEC - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura
publisher.none.fl_str_mv Editora CLAEC - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura
dc.source.none.fl_str_mv RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade; v. 6 (2020): Edição Especial - X EDEA
2525-7870
10.23899/relacult.v6i0
reponame:RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade
instname:Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)
instacron:CLAEC
instname_str Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)
instacron_str CLAEC
institution CLAEC
reponame_str RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade
collection RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade
repository.name.fl_str_mv RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)
repository.mail.fl_str_mv relacult@claec.org || periodicos@claec.org
_version_ 1808042493571235840