An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Quixabeira, Alderise Pereira
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Ferreira, Ruhena Kelber Abrão
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica Pesquiseduca
Texto Completo: https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1040
Resumo: This research reports reflections on the perception of the body in postmodernity, based on an analysis of Physical Education journals published in the area of ??human sciences between 2012 and 2018. As a methodological procedure, this research comprises a bibliographical study in which, as a result, it was possible to note that the cult of the body is a strong behavioral tendency and one of the dimensions of lifestyles built by consumption in contemporary societies. Keywords: Body. Media. Physical Education Journals.
id EDUL-1_b5ff88d2470277cf180f09c01e1d0f0e
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1040
network_acronym_str EDUL-1
network_name_str Revista Eletrônica Pesquiseduca
repository_id_str
spelling An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018) Uma análise da produção do conhecimento em periódicos da Educação Física: o corpo em destaque (2012-2018) Palavras-chavesCorpo. Mídia. Periódicos de educação física.EducaçãoCorpoMídiaThis research reports reflections on the perception of the body in postmodernity, based on an analysis of Physical Education journals published in the area of ??human sciences between 2012 and 2018. As a methodological procedure, this research comprises a bibliographical study in which, as a result, it was possible to note that the cult of the body is a strong behavioral tendency and one of the dimensions of lifestyles built by consumption in contemporary societies. Keywords: Body. Media. Physical Education Journals.Esta pesquisa relata reflexões feitas em torno da temática a percepção do corpo na pós-modernidade, a partir de uma análise de alguns periódicos de Educação Física, com publicação na área das Ciências Humanas, entre os anos de 2012 até 2018. Como procedimento metodológico, esta pesquisa se constitui como um estudo bibliográfico no qual como resultado foi possível evidenciar que o culto ao corpo é uma forte tendência de comportamento e uma das dimensões dos estilos de vida construídos, pelo consumo, nas sociedades contemporâneas. Palavras-chave: Corpo. Mídia. Periódicos de Educação Física.EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos2021-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/104010.58422/repesq.2021.e1040REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 13 n. 29 (2021): FORMAÇÃO DE PROFESSORES: PEDAGOGIA, CRESCIMENTO EMOCIONAL E PAIXÃO DOCENTE (DOSSIÊ); 373-3852177-1626reponame:Revista Eletrônica Pesquiseducainstname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)instacron:EDULporhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1040/929Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCAhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessQuixabeira, Alderise PereiraFerreira, Ruhena Kelber Abrão2023-09-30T19:27:10Zoai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1040Revistahttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/indexPRIhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/oai||pesquiseduca@unisantos.br2177-16262177-1626opendoar:2023-09-30T19:27:10Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)false
dc.title.none.fl_str_mv An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018)
Uma análise da produção do conhecimento em periódicos da Educação Física: o corpo em destaque (2012-2018)
title An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018)
spellingShingle An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018)
Quixabeira, Alderise Pereira
Palavras-chaves
Corpo. Mídia. Periódicos de educação física.
Educação
Corpo
Mídia
title_short An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018)
title_full An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018)
title_fullStr An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018)
title_full_unstemmed An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018)
title_sort An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018)
author Quixabeira, Alderise Pereira
author_facet Quixabeira, Alderise Pereira
Ferreira, Ruhena Kelber Abrão
author_role author
author2 Ferreira, Ruhena Kelber Abrão
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Quixabeira, Alderise Pereira
Ferreira, Ruhena Kelber Abrão
dc.subject.por.fl_str_mv Palavras-chaves
Corpo. Mídia. Periódicos de educação física.
Educação
Corpo
Mídia
topic Palavras-chaves
Corpo. Mídia. Periódicos de educação física.
Educação
Corpo
Mídia
description This research reports reflections on the perception of the body in postmodernity, based on an analysis of Physical Education journals published in the area of ??human sciences between 2012 and 2018. As a methodological procedure, this research comprises a bibliographical study in which, as a result, it was possible to note that the cult of the body is a strong behavioral tendency and one of the dimensions of lifestyles built by consumption in contemporary societies. Keywords: Body. Media. Physical Education Journals.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-03-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1040
10.58422/repesq.2021.e1040
url https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1040
identifier_str_mv 10.58422/repesq.2021.e1040
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1040/929
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos
publisher.none.fl_str_mv EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos
dc.source.none.fl_str_mv REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 13 n. 29 (2021): FORMAÇÃO DE PROFESSORES: PEDAGOGIA, CRESCIMENTO EMOCIONAL E PAIXÃO DOCENTE (DOSSIÊ); 373-385
2177-1626
reponame:Revista Eletrônica Pesquiseduca
instname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)
instacron:EDUL
instname_str Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)
instacron_str EDUL
institution EDUL
reponame_str Revista Eletrônica Pesquiseduca
collection Revista Eletrônica Pesquiseduca
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)
repository.mail.fl_str_mv ||pesquiseduca@unisantos.br
_version_ 1793890352912924672