An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica Pesquiseduca |
Texto Completo: | https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1040 |
Resumo: | This research reports reflections on the perception of the body in postmodernity, based on an analysis of Physical Education journals published in the area of ??human sciences between 2012 and 2018. As a methodological procedure, this research comprises a bibliographical study in which, as a result, it was possible to note that the cult of the body is a strong behavioral tendency and one of the dimensions of lifestyles built by consumption in contemporary societies. Keywords: Body. Media. Physical Education Journals. |
id |
EDUL-1_b5ff88d2470277cf180f09c01e1d0f0e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1040 |
network_acronym_str |
EDUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
repository_id_str |
|
spelling |
An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018) Uma análise da produção do conhecimento em periódicos da Educação Física: o corpo em destaque (2012-2018) Palavras-chavesCorpo. Mídia. Periódicos de educação física.EducaçãoCorpoMídiaThis research reports reflections on the perception of the body in postmodernity, based on an analysis of Physical Education journals published in the area of ??human sciences between 2012 and 2018. As a methodological procedure, this research comprises a bibliographical study in which, as a result, it was possible to note that the cult of the body is a strong behavioral tendency and one of the dimensions of lifestyles built by consumption in contemporary societies. Keywords: Body. Media. Physical Education Journals.Esta pesquisa relata reflexões feitas em torno da temática a percepção do corpo na pós-modernidade, a partir de uma análise de alguns periódicos de Educação Física, com publicação na área das Ciências Humanas, entre os anos de 2012 até 2018. Como procedimento metodológico, esta pesquisa se constitui como um estudo bibliográfico no qual como resultado foi possível evidenciar que o culto ao corpo é uma forte tendência de comportamento e uma das dimensões dos estilos de vida construídos, pelo consumo, nas sociedades contemporâneas. Palavras-chave: Corpo. Mídia. Periódicos de Educação Física.EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos2021-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/104010.58422/repesq.2021.e1040REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 13 n. 29 (2021): FORMAÇÃO DE PROFESSORES: PEDAGOGIA, CRESCIMENTO EMOCIONAL E PAIXÃO DOCENTE (DOSSIÊ); 373-3852177-1626reponame:Revista Eletrônica Pesquiseducainstname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)instacron:EDULporhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1040/929Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCAhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessQuixabeira, Alderise PereiraFerreira, Ruhena Kelber Abrão2023-09-30T19:27:10Zoai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1040Revistahttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/indexPRIhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/oai||pesquiseduca@unisantos.br2177-16262177-1626opendoar:2023-09-30T19:27:10Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018) Uma análise da produção do conhecimento em periódicos da Educação Física: o corpo em destaque (2012-2018) |
title |
An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018) |
spellingShingle |
An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018) Quixabeira, Alderise Pereira Palavras-chaves Corpo. Mídia. Periódicos de educação física. Educação Corpo Mídia |
title_short |
An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018) |
title_full |
An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018) |
title_fullStr |
An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018) |
title_full_unstemmed |
An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018) |
title_sort |
An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018) |
author |
Quixabeira, Alderise Pereira |
author_facet |
Quixabeira, Alderise Pereira Ferreira, Ruhena Kelber Abrão |
author_role |
author |
author2 |
Ferreira, Ruhena Kelber Abrão |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Quixabeira, Alderise Pereira Ferreira, Ruhena Kelber Abrão |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Palavras-chaves Corpo. Mídia. Periódicos de educação física. Educação Corpo Mídia |
topic |
Palavras-chaves Corpo. Mídia. Periódicos de educação física. Educação Corpo Mídia |
description |
This research reports reflections on the perception of the body in postmodernity, based on an analysis of Physical Education journals published in the area of ??human sciences between 2012 and 2018. As a methodological procedure, this research comprises a bibliographical study in which, as a result, it was possible to note that the cult of the body is a strong behavioral tendency and one of the dimensions of lifestyles built by consumption in contemporary societies. Keywords: Body. Media. Physical Education Journals. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-03-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1040 10.58422/repesq.2021.e1040 |
url |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1040 |
identifier_str_mv |
10.58422/repesq.2021.e1040 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1040/929 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos |
publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 13 n. 29 (2021): FORMAÇÃO DE PROFESSORES: PEDAGOGIA, CRESCIMENTO EMOCIONAL E PAIXÃO DOCENTE (DOSSIÊ); 373-385 2177-1626 reponame:Revista Eletrônica Pesquiseduca instname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) instacron:EDUL |
instname_str |
Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) |
instacron_str |
EDUL |
institution |
EDUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
collection |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pesquiseduca@unisantos.br |
_version_ |
1793890352912924672 |