Analysis of the educational results of brazilian states

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Alves, Pedro Jorge Holanda
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Araújo, Jevuks Matheus, Frio, Gustavo Saraiva, Cordeiro, Lyvia Cabral
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos em Avaliação Educacional
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/7073
Resumo: This study aims to analyze the educational quality indicators of Brazilian states between 2007 and 2017, as well as to present a measure for their technical efficiency. The stochastic frontier method was used for the final years of elementary school and high school, and showed the importance of teacher qualification and class size to achieve better performances in the Basic Education Development Index. School structure obtained negative results for high school performance. The elementary schools responsible for the final years were efficient in terms of education spending, contrary to high schools that proved inefficient regarding the states’ public education spending.
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spelling Analysis of the educational results of brazilian statesUn análisis de los resultados educacionales de los estados brasileñosUma análise dos resultados educacionais dos estados brasileirosAvaliação da EducaçãoIndicadores EducacionaisEficiênciaQualidade da EducaçãoEducation Assessment Educational Indicators EfficiencyQuality of EducationEvaluación de la EducaciónIndicadores EducativosEficienciaCalidad de la EducaciónThis study aims to analyze the educational quality indicators of Brazilian states between 2007 and 2017, as well as to present a measure for their technical efficiency. The stochastic frontier method was used for the final years of elementary school and high school, and showed the importance of teacher qualification and class size to achieve better performances in the Basic Education Development Index. School structure obtained negative results for high school performance. The elementary schools responsible for the final years were efficient in terms of education spending, contrary to high schools that proved inefficient regarding the states’ public education spending.El objetivo de este trabajo es analizar los indicadores de la calidad educacional de los estados brasileños entre los años de 2007 y 2017, así como presentar una medida de eficiencia técnica para ellos. Se utilizó el método de frontera estocástica para los años finales de la educación básica y media, encontrando evidencias que favorecen la importancia de la cualificación del docente y del tamaño del grupo para mejorar el desempeño en el Índice de Desarrollo de la Educación Básica. La estructura escolar obtuvo resultados negativos para el desempeño en la educación media, y las escuelas responsables por los años finales fueron eficientes en la realización del gasto, mientras la educación media presentó ineficiencia de los gastos públicos estaduales en educación.O objetivo deste trabalho é analisar os indicadores da qualidade educacional dos estados brasileiros entre os anos de 2007 e 2017, bem como apresentar uma medida de eficiência técnica para eles. Utilizou-se o método de fronteira estocástica para os anos finais do ensino fundamental e o ensino médio, encontrando evidências que favorecem a importância da qualificação do docente e do tamanho da turma para melhores desempenhos no Índice de Desenvolvimento da Educação Básica. O estudo também mostra que a estrutura escolar obteve resultados negativos para o desempenho no ensino médio e que as escolas responsáveis pelos anos finais do ensino fundamental foram eficientes na realização do gasto, enquanto o ensino médio apresentou ineficiência dos gastos públicos estaduais em educação.Fundação Carlos Chagas2020-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/707310.18222/eae.v31i78.7073Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 31 No. 78 (2020): set./dez. 2020; 742-775Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 31 Núm. 78 (2020): set./dez. 2020; 742-775Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 31 No. 78 (2020): set./dez. 2020; 742-775Estudos em Avaliação Educacional; V. 31 N. 78 (2020): set./dez. 2020; 742-775Estudos em Avaliação Educacional; v. 31 n. 78 (2020): set./dez. 2020; 742-7751984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/7073/4124Copyright (c) 2021 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAlves, Pedro Jorge HolandaAraújo, Jevuks MatheusFrio, Gustavo SaraivaCordeiro, Lyvia Cabral2024-01-24T14:12:52Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/7073Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-24T14:12:52Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
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