Longitudinal assessment of medical students: Is progress test appropriate?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9220 |
Resumo: | The purpose of this article is to assess whether the Progress Test is appropriate to evaluate programs and students during different stages of medical studies. The characteristics of the items and reliability of three previously applied progress tests were analyzed. For second-year students, 76.4% of the questions demonstrated poor quality (biserial < 0.2). This percentage decreased to 47.7% in the forth year and to 25.3% in the sixth year. The test’s reliability, measured by Cronbach’s alpha, was only 0.6 for second-year students and increased to 0.76 in the fourth year and to 0.87 for sixth-year students. The current form of the Progress Test showed low and unacceptable reliability for second-year students, reasonable for the fouth year, and excellent for the sixth year. An improvement of this longitudinal assessment is proposed. |
id |
FCC-2_5706092ffa0705f75ad6a91760aa1ccf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9220 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Longitudinal assessment of medical students: Is progress test appropriate?Evaluación longitudinal de estudiantes de medicina: ¿La prueba de progreso es apropiada?Avaliação longitudinal de estudantes de medicina: O teste de progresso é apropriado?Avaliação da EducaçãoEducação MédicaAvaliação ExternaEducation EvaluationMedical Educational MeasurementExternal EvaluationEvaluación de la EducaciónEducación MédicaEvaluación ExternaThe purpose of this article is to assess whether the Progress Test is appropriate to evaluate programs and students during different stages of medical studies. The characteristics of the items and reliability of three previously applied progress tests were analyzed. For second-year students, 76.4% of the questions demonstrated poor quality (biserial < 0.2). This percentage decreased to 47.7% in the forth year and to 25.3% in the sixth year. The test’s reliability, measured by Cronbach’s alpha, was only 0.6 for second-year students and increased to 0.76 in the fourth year and to 0.87 for sixth-year students. The current form of the Progress Test showed low and unacceptable reliability for second-year students, reasonable for the fouth year, and excellent for the sixth year. An improvement of this longitudinal assessment is proposed.El artículo tiene el propósito de verificar si la Prueba de Progreso es apropiada para evaluar cursos y estudiantes en distintas fases del curso de medicina. Se analizan las características de las preguntas y la confiabilidad de tres pruebas de progreso ya aplicadas. Se constató que, para los estudiantes de 2º año, el 76,4% de las preguntas se mostraron de baja calidad (biserial < 0,2), reduciéndose a 47,7% en 4º año y a un 25,3% en 6º año. La confiabilidad de las pruebas, por alfa de Cronbach, fue de tan solo 0,60 para los alumnos de 2º año, y aumentó a 0,76 para los de 4º año y a 0,87 para los estudiantes de 6º año. La forma actual de la Prueba de Progreso mostró confiabilidad baja e inaceptable para los alumnos de 2º año, razonable para los de 4º y excelente para los de 6º. Se propone que se perfeccione dicha forma de evaluación longitudinal.O artigo objetiva aferir se o Teste de Progresso é apropriado para avaliar cursos e estudantes em diferentes fases da graduação de medicina. Analisam-se as características das questões e a confiabilidade de três testes de progresso já aplicados. Constatou-se que, para os estudantes do 2º ano, 76,4% das questões se mostraram de qualidade pobre (bisserial < 0,2); diminuindo para 47,7% no 4º ano e para 25,3% no 6º ano. A confiabilidade dos testes, pelo alfa de Cronbach, foi de somente 0,60 para os alunos do 2º ano, aumentando para 0,76 para os do 4º ano e 0,87 para os alunos do 6º ano. A forma atual do Teste de Progresso mostrou confiabilidade baixa e inaceitável para os estudantes do 2º ano, razoável para os do 4º e ótima para os estudantes do 6º ano. Um aperfeiçoamento dessa forma de avaliação longitudinal é proposto.Fundação Carlos Chagas2023-09-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/922010.18222/eae.v34.9220Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09220Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09220Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09220Estudos em Avaliação Educacional; V. 34 (2023); e09220Estudos em Avaliação Educacional; v. 34 (2023); e092201984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporenghttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9220/4663https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9220/4664https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9220/4862https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9220/4863Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPinheiro, Carlos Eduardo AndradeSouza, Diogo Onofre de2024-01-29T19:45:28Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9220Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-29T19:45:28Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Longitudinal assessment of medical students: Is progress test appropriate? Evaluación longitudinal de estudiantes de medicina: ¿La prueba de progreso es apropiada? Avaliação longitudinal de estudantes de medicina: O teste de progresso é apropriado? |
title |
Longitudinal assessment of medical students: Is progress test appropriate? |
spellingShingle |
Longitudinal assessment of medical students: Is progress test appropriate? Pinheiro, Carlos Eduardo Andrade Avaliação da Educação Educação Médica Avaliação Externa Education Evaluation Medical Educational Measurement External Evaluation Evaluación de la Educación Educación Médica Evaluación Externa |
title_short |
Longitudinal assessment of medical students: Is progress test appropriate? |
title_full |
Longitudinal assessment of medical students: Is progress test appropriate? |
title_fullStr |
Longitudinal assessment of medical students: Is progress test appropriate? |
title_full_unstemmed |
Longitudinal assessment of medical students: Is progress test appropriate? |
title_sort |
Longitudinal assessment of medical students: Is progress test appropriate? |
author |
Pinheiro, Carlos Eduardo Andrade |
author_facet |
Pinheiro, Carlos Eduardo Andrade Souza, Diogo Onofre de |
author_role |
author |
author2 |
Souza, Diogo Onofre de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pinheiro, Carlos Eduardo Andrade Souza, Diogo Onofre de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação da Educação Educação Médica Avaliação Externa Education Evaluation Medical Educational Measurement External Evaluation Evaluación de la Educación Educación Médica Evaluación Externa |
topic |
Avaliação da Educação Educação Médica Avaliação Externa Education Evaluation Medical Educational Measurement External Evaluation Evaluación de la Educación Educación Médica Evaluación Externa |
description |
The purpose of this article is to assess whether the Progress Test is appropriate to evaluate programs and students during different stages of medical studies. The characteristics of the items and reliability of three previously applied progress tests were analyzed. For second-year students, 76.4% of the questions demonstrated poor quality (biserial < 0.2). This percentage decreased to 47.7% in the forth year and to 25.3% in the sixth year. The test’s reliability, measured by Cronbach’s alpha, was only 0.6 for second-year students and increased to 0.76 in the fourth year and to 0.87 for sixth-year students. The current form of the Progress Test showed low and unacceptable reliability for second-year students, reasonable for the fouth year, and excellent for the sixth year. An improvement of this longitudinal assessment is proposed. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-09-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9220 10.18222/eae.v34.9220 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9220 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v34.9220 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9220/4663 https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9220/4664 https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9220/4862 https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9220/4863 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09220 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09220 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09220 Estudos em Avaliação Educacional; V. 34 (2023); e09220 Estudos em Avaliação Educacional; v. 34 (2023); e09220 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332423560462336 |