Dynamic capabilities, operational capabilities (educational-marketing) and performance
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) |
Texto Completo: | https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/2831 |
Resumo: | Purpose – To verify the relationship between dynamic capabilities(DCs) and their impact on performance mediated by operationalcapabilities, considering educational technological capabilities andmarketing capabilities in private higher education institutions (HEIs)in Brazil.Design/methodology/approach – A survey was carried out in 1.932higher education institutions, resulting in 316 valid insertions. Researchinvolved dynamic capabilities, operational capabilities, performanceand environmental dynamism constructs.Findings – The research revealed the emergence and explanationof a competitor model containing relationships that had not beenconsidered by previous models, i.e., the direct influence of technologicaleducational capabilities on marketing capabilities.Originality/value – The results revealed greater managerial complexitywhen referring to the relationship between DCs and performance,and contribute to research concerning HEIs in Brazil and to academicmanagement itself. |
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Dynamic capabilities, operational capabilities (educational-marketing) and performanceCapacidades dinâmicas, capacidades operacionais (educacional-marketing) e desempenhoCapacidades dinâmicas, capacidades operacionais (educacional-marketing) e desempenhoDynamic capabilitiesoperational capabilitiesmarketing capabilitytechnological capabilityperformance.Capacidades dinâmicascapacidades operacionaiscapacidade de marketingcapacidade tecnológicadesempenho.Capacidades dinâmicascapacidades operacionaiscapacidade de marketingcapacidade tecnológicadesempenho.Purpose – To verify the relationship between dynamic capabilities(DCs) and their impact on performance mediated by operationalcapabilities, considering educational technological capabilities andmarketing capabilities in private higher education institutions (HEIs)in Brazil.Design/methodology/approach – A survey was carried out in 1.932higher education institutions, resulting in 316 valid insertions. Researchinvolved dynamic capabilities, operational capabilities, performanceand environmental dynamism constructs.Findings – The research revealed the emergence and explanationof a competitor model containing relationships that had not beenconsidered by previous models, i.e., the direct influence of technologicaleducational capabilities on marketing capabilities.Originality/value – The results revealed greater managerial complexitywhen referring to the relationship between DCs and performance,and contribute to research concerning HEIs in Brazil and to academicmanagement itself.Objetivo – Verificar a relação entre as capacidades dinâmicas (CDs) eseu impacto no desempenho mediado pelas capacidades operacionais,considerando as capacidades tecnológicas educacionais e as capacidadesde marketing, em instituições de ensino superior (IES) privadas noBrasil.Metodologia – Foi realizada uma survey com 1.932 instituições deensino superior, com 316 inserções válidas. A pesquisa envolveuos construtos capacidades dinâmicas, capacidades operacionais,desempenho e dinamismo ambiental.Resultados – A pesquisa revelou a emergência e a explicação de ummodelo concorrente com relações não consideradas em modelosanteriores, ou seja, a influência direta das capacidades educacionaistecnológicas sob as capacidades de marketing.Contribuições – Os resultados revelaram uma maior complexidadegerencial quando se trata da relação entre CDs e desempenho e trazemcontribuições para os estudos das IES no país e para a prática da gestãoacadêmica.Objetivo – Verificar a relação entre as capacidades dinâmicas (CDs) eseu impacto no desempenho mediado pelas capacidades operacionais,considerando as capacidades tecnológicas educacionais e as capacidadesde marketing, em instituições de ensino superior (IES) privadas noBrasil.Metodologia – Foi realizada uma survey com 1.932 instituições deensino superior, com 316 inserções válidas. A pesquisa envolveuos construtos capacidades dinâmicas, capacidades operacionais,desempenho e dinamismo ambiental.Resultados – A pesquisa revelou a emergência e a explicação de ummodelo concorrente com relações não consideradas em modelosanteriores, ou seja, a influência direta das capacidades educacionaistecnológicas sob as capacidades de marketing.Contribuições – Os resultados revelaram uma maior complexidadegerencial quando se trata da relação entre CDs e desempenho e trazemcontribuições para osFECAP2017-07-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/283110.7819/rbgn.v0i0.2831Review of Business Management; Vol. 19 No. 65 (2017); 375-393RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 19 Núm. 65 (2017); 375-393RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 19 n. 65 (2017); 375-3931983-08071806-4892reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)instacron:FECAPengporhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/2831/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/2831/pdf_1Copyright (c) 2017 Review of Business Managementinfo:eu-repo/semantics/openAccessRoseli Wünsch Takahashi, AdrianaBulgacov, SergioMaier Giacomini, Mônica2021-07-21T16:19:29Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/2831Revistahttp://rbgn.fecap.br/RBGN/indexhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/oai||jmauricio@fecap.br1983-08071806-4892opendoar:2024-03-06T13:03:42.230044Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)true |
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