Understanding the customer value of an on-line newspaper

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Leão, André Luiz Maranhão de Souza
Data de Publicação: 2003
Outros Autores: Mello, Sérgio Carvalho Benício de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37421
Resumo: With the advent of Internet, a subject seems peculiar to marketing: understanding the “brand new” on-line consumer behavior. Oneway of doing such thing is to explore the customer value as means to comprehend what consumers valorize and than deliver it. Customer value is the consumer’s perception of product attributes and how these can provide benefits that help him reach his goals. The theory of means-end chains is a way of thinking systematically about this representation. The method most widely used to reach means-end chains is called laddering. A sample of 78 readers of a mainstream on-line newspaper was assessed. Its users’ main customer values offered important conclusions. It wasidentified that readers are mainly concerned about their personal objectives, interaction with others as well as interested in social matters. Based on this, managerial implications are discussed. Suggestions for future researches are also presented.
id FGV-7_08ec5bf9012f61a1b89bc402c6c36fa3
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/37421
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling Understanding the customer value of an on-line newspaperConhecendo o "valor do cliente" de um jornal on-lineOn-line consumercustomer valuemeans-end chainsladderingcompetitive advantageConsumidor on-linevalor do clientecadeias de meios-fimladderingvantagem competitivaWith the advent of Internet, a subject seems peculiar to marketing: understanding the “brand new” on-line consumer behavior. Oneway of doing such thing is to explore the customer value as means to comprehend what consumers valorize and than deliver it. Customer value is the consumer’s perception of product attributes and how these can provide benefits that help him reach his goals. The theory of means-end chains is a way of thinking systematically about this representation. The method most widely used to reach means-end chains is called laddering. A sample of 78 readers of a mainstream on-line newspaper was assessed. Its users’ main customer values offered important conclusions. It wasidentified that readers are mainly concerned about their personal objectives, interaction with others as well as interested in social matters. Based on this, managerial implications are discussed. Suggestions for future researches are also presented.Com o advento da Internet, uma questão parece peculiar ao marketing: conhecer o comportamento de um “novo” consumidor, o on-line. Uma proposta é o conhecimento do “valor do cliente”, que é a percepção do consumidor sobre como atributos de produtos podem propiciar benefícios que o ajudem a atingir suas metas. A teoria de cadeias de meios-fim é a forma de se pensar sistematicamente nessa representação. O método mais amplamente utilizado para atingir as cadeias de meios-fim é o laddering. A pesquisa foi realizada com uma amostra de 78 usuários de um grande jornal on-line. Os principais “valores do cliente” dos usuários do jornal propiciaram conclusões importantes. Foram identificados leitores que se preocupam muito com seus objetivos pessoais, mas que também desejam interagir com os outros e que demonstraram interesse com questões sociais. Com base nisso, implicações gerenciais são discutidas e sugestões para futuras pesquisas são indicadas.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2003-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37421RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 43 No. 3 (2003): julho-setembro; 22-35RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 43 Núm. 3 (2003): julho-setembro; 22-35RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 43 n. 3 (2003): julho-setembro; 22-352178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37421/36183Leão, André Luiz Maranhão de SouzaMello, Sérgio Carvalho Benício deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:47:11Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/37421Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:03:13.012988Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
dc.title.none.fl_str_mv Understanding the customer value of an on-line newspaper
Conhecendo o "valor do cliente" de um jornal on-line
title Understanding the customer value of an on-line newspaper
spellingShingle Understanding the customer value of an on-line newspaper
Leão, André Luiz Maranhão de Souza
On-line consumer
customer value
means-end chains
laddering
competitive advantage
Consumidor on-line
valor do cliente
cadeias de meios-fim
laddering
vantagem competitiva
title_short Understanding the customer value of an on-line newspaper
title_full Understanding the customer value of an on-line newspaper
title_fullStr Understanding the customer value of an on-line newspaper
title_full_unstemmed Understanding the customer value of an on-line newspaper
title_sort Understanding the customer value of an on-line newspaper
author Leão, André Luiz Maranhão de Souza
author_facet Leão, André Luiz Maranhão de Souza
Mello, Sérgio Carvalho Benício de
author_role author
author2 Mello, Sérgio Carvalho Benício de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Leão, André Luiz Maranhão de Souza
Mello, Sérgio Carvalho Benício de
dc.subject.por.fl_str_mv On-line consumer
customer value
means-end chains
laddering
competitive advantage
Consumidor on-line
valor do cliente
cadeias de meios-fim
laddering
vantagem competitiva
topic On-line consumer
customer value
means-end chains
laddering
competitive advantage
Consumidor on-line
valor do cliente
cadeias de meios-fim
laddering
vantagem competitiva
description With the advent of Internet, a subject seems peculiar to marketing: understanding the “brand new” on-line consumer behavior. Oneway of doing such thing is to explore the customer value as means to comprehend what consumers valorize and than deliver it. Customer value is the consumer’s perception of product attributes and how these can provide benefits that help him reach his goals. The theory of means-end chains is a way of thinking systematically about this representation. The method most widely used to reach means-end chains is called laddering. A sample of 78 readers of a mainstream on-line newspaper was assessed. Its users’ main customer values offered important conclusions. It wasidentified that readers are mainly concerned about their personal objectives, interaction with others as well as interested in social matters. Based on this, managerial implications are discussed. Suggestions for future researches are also presented.
publishDate 2003
dc.date.none.fl_str_mv 2003-07-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37421
url https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37421
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37421/36183
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 43 No. 3 (2003): julho-setembro; 22-35
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 43 Núm. 3 (2003): julho-setembro; 22-35
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 43 n. 3 (2003): julho-setembro; 22-35
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1798943136010993664