Visual art and regulatory fit messages on consumer evaluations

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mantovani, Danielle
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Tazima, Deborah Iuri
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/60319
Resumo: In this study, we demonstrate that the art infusion effect, in which the presence of visual art causes a positive impact on consumers’ perceptions of products and advertising messages, might have a moderation effect on regulatory fit and non-fit messages. We investigate the impact of visual art on advertisement evaluations in regulatory (non-) fit conditions. Regulatory focus theory suggests that consumers rely on their motivational focus (prevention vs. promotion) for their evaluations and decisions. Usually, consumers prefer products that fit with their personal motivational focus. In the present study, the results of three experiments indicate that using visual art with a promotion or prevention fit message is recommended, while non-art images increase message persuasiveness when non-fit messages are presented. Therefore, not all information compatible with the consumer’s motivational focus are best evaluated. When non-art images are presented, non-fit messages might be more persuasive.
id FGV-7_7bd82b0b677009b29418aa2a6e4b4e7a
oai_identifier_str oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/60319
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling Visual art and regulatory fit messages on consumer evaluationsArte visual y mensaje de ajuste regulatorio en evaluaciones de consumidoresArte visual e foco regulatório na avaliação dos consumidoresVisual artRegulatory fitPersuasivenessAdvertising messagesWillingness to buyArte visualAjuste regulatorioCapacidad de persuasiónMensajes publicitariosDisposición a comprarArte visualAjuste regulatórioPersuasãoMensagens de anúnciosPropensão de compraIn this study, we demonstrate that the art infusion effect, in which the presence of visual art causes a positive impact on consumers’ perceptions of products and advertising messages, might have a moderation effect on regulatory fit and non-fit messages. We investigate the impact of visual art on advertisement evaluations in regulatory (non-) fit conditions. Regulatory focus theory suggests that consumers rely on their motivational focus (prevention vs. promotion) for their evaluations and decisions. Usually, consumers prefer products that fit with their personal motivational focus. In the present study, the results of three experiments indicate that using visual art with a promotion or prevention fit message is recommended, while non-art images increase message persuasiveness when non-fit messages are presented. Therefore, not all information compatible with the consumer’s motivational focus are best evaluated. When non-art images are presented, non-fit messages might be more persuasive.En este estudio, demostramos que el efecto de la inclusión de arte, donde la presencia de arte visual provoca un impacto positivo en la percepción de los consumidores de productos y mensajes publicitarios, podría tener un efecto moderador en forma reglamentaria y mensajes publicitarios. Investigamos el impacto del arte visual en las evaluaciones de publicidad en las condiciones de regulación (o no). La teoría del enfoque regulatorio sugiere que los consumidores confían en su enfoque motivacional (prevención frente a promoción) para sus evaluaciones y decisiones. Por lo general, los consumidores prefieren productos que se ajustan a su enfoque personal de motivación. En el presente estudio, los resultados de tres experimentos indican que se recomienda el uso del arte visual para las promociones o mensajes de prevención, mientras que las imágenes incrementan el mensaje persuasivo cuando se presentan mensajes no aptos. Por lo tanto, no toda la información compatible con el enfoque motivacional es mejor evaluada. Cuando se presentan imágenes no artísticas, los mensajes no aptos pueden ser más persuasivos.Neste artigo, demonstramos que o fenômeno da infusão da arte, no qual a presença de uma arte visual influencia positivamente a percepção dos consumidores sobre produtos e mensagens de anúncios, tem um efeito moderador sobre as mensagens com ajuste e não ajuste regulatório. A teoria do foco regulatório sugere que os consumidores se baseiam no seu foco motivacional (prevenção vs. promoção) para fazer suas avaliações e decisões. Normalmente, os consumidores preferem produtos que se ajustam ao seu foco motivacional. No presente estudo, três experimentos indicam que é melhor usar arte visual com mensagens de ajuste, enquanto imagens não artísticas aumentam a persuasão do anúncio quando são apresentadas em condições de não ajuste entre a mensagem e o foco motivacional do indivíduo. Portanto, nem todas as informações compatíveis com o foco motivacional do consumidor são as mais bem avaliadas. Quando imagens não artísticas são apresentadas, mensagens de não ajuste podem ser mais persuasivas.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2016-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/60319RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 2 (2016): março-abril; 152-165RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 2 (2016): março-abril; 152-165RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 2 (2016): março-abril; 152-1652178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVenghttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/60319/58590Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessMantovani, DanielleTazima, Deborah Iuri2016-08-17T11:28:19Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/60319Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T11:28:19Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Visual art and regulatory fit messages on consumer evaluations
Arte visual y mensaje de ajuste regulatorio en evaluaciones de consumidores
Arte visual e foco regulatório na avaliação dos consumidores
title Visual art and regulatory fit messages on consumer evaluations
spellingShingle Visual art and regulatory fit messages on consumer evaluations
Mantovani, Danielle
Visual art
Regulatory fit
Persuasiveness
Advertising messages
Willingness to buy
Arte visual
Ajuste regulatorio
Capacidad de persuasión
Mensajes publicitarios
Disposición a comprar
Arte visual
Ajuste regulatório
Persuasão
Mensagens de anúncios
Propensão de compra
title_short Visual art and regulatory fit messages on consumer evaluations
title_full Visual art and regulatory fit messages on consumer evaluations
title_fullStr Visual art and regulatory fit messages on consumer evaluations
title_full_unstemmed Visual art and regulatory fit messages on consumer evaluations
title_sort Visual art and regulatory fit messages on consumer evaluations
author Mantovani, Danielle
author_facet Mantovani, Danielle
Tazima, Deborah Iuri
author_role author
author2 Tazima, Deborah Iuri
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mantovani, Danielle
Tazima, Deborah Iuri
dc.subject.por.fl_str_mv Visual art
Regulatory fit
Persuasiveness
Advertising messages
Willingness to buy
Arte visual
Ajuste regulatorio
Capacidad de persuasión
Mensajes publicitarios
Disposición a comprar
Arte visual
Ajuste regulatório
Persuasão
Mensagens de anúncios
Propensão de compra
topic Visual art
Regulatory fit
Persuasiveness
Advertising messages
Willingness to buy
Arte visual
Ajuste regulatorio
Capacidad de persuasión
Mensajes publicitarios
Disposición a comprar
Arte visual
Ajuste regulatório
Persuasão
Mensagens de anúncios
Propensão de compra
description In this study, we demonstrate that the art infusion effect, in which the presence of visual art causes a positive impact on consumers’ perceptions of products and advertising messages, might have a moderation effect on regulatory fit and non-fit messages. We investigate the impact of visual art on advertisement evaluations in regulatory (non-) fit conditions. Regulatory focus theory suggests that consumers rely on their motivational focus (prevention vs. promotion) for their evaluations and decisions. Usually, consumers prefer products that fit with their personal motivational focus. In the present study, the results of three experiments indicate that using visual art with a promotion or prevention fit message is recommended, while non-art images increase message persuasiveness when non-fit messages are presented. Therefore, not all information compatible with the consumer’s motivational focus are best evaluated. When non-art images are presented, non-fit messages might be more persuasive.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-03-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/60319
url https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/60319
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/60319/58590
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresas
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresas
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 2 (2016): março-abril; 152-165
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 2 (2016): março-abril; 152-165
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 2 (2016): março-abril; 152-165
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1766160829295624192