Barriers to green supply chain management in the automotive industry
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/74643 |
Resumo: | This study identified the barriers to and analyzed their degree of influence on Green Supply Chain Management (GSCM) from the perspective of a first tier supplier in the Brazilian automotive industry. There are 43 barriers in the literature of which 13 were validated: support and involvement (five), operational performance (three), economic performance (two), environmental performance (two), and knowledge and information (one). The validation occurred through the perception of technical and academic specialists familiar with environmental management and supply chains in several sectors. The hierarchy of barriers priorities was obtained through the application of the Analytic Hierarchy Process (AHP), with decision makers representing an industry in the automotive sector. The research showed that the cost implications represent the most influential barrier to GCSV, from the perspective of a first tier supplier in the sector. |
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Barriers to green supply chain management in the automotive industryBarreras a la gestión de la cadena de suministro verde en la industria automotrizBarreiras à gestão da cadeia de suprimentos verde na indústria automotivaGreen supply chain managementbarriersautomotive industrycontent validationanalytic hierarchy processGestión de la cadena de suministro verdebarrerasindustria automotrizvalidación de contenidoproceso analítico jerárquicoGestão da cadeia de suprimentos verdebarreirasindústria automotivavalidação de conteúdoanálise hierárquica do processoThis study identified the barriers to and analyzed their degree of influence on Green Supply Chain Management (GSCM) from the perspective of a first tier supplier in the Brazilian automotive industry. There are 43 barriers in the literature of which 13 were validated: support and involvement (five), operational performance (three), economic performance (two), environmental performance (two), and knowledge and information (one). The validation occurred through the perception of technical and academic specialists familiar with environmental management and supply chains in several sectors. The hierarchy of barriers priorities was obtained through the application of the Analytic Hierarchy Process (AHP), with decision makers representing an industry in the automotive sector. The research showed that the cost implications represent the most influential barrier to GCSV, from the perspective of a first tier supplier in the sector.Este estudio identificó las barreras a la Gestión de la Cadena de Suministro Verde (GCSV) y analizó su grado de influencia, de acuerdo con la perspectiva de un proveedor de primer nivel (tier 1) de la industria automotriz brasileña. De las 43 barreras encontradas en la literatura, se han validado trece: apoyo e implicación (cinco), desempeño operacional (tres), desempeño económico (dos), desempeño ambiental (dos), y conocimiento e información (una). La validación ocurrió por medio de la percepción de especialistas técnicos y académicos familiarizados con los temas gestión ambiental y cadenas de suministro de diversos sectores. La jerarquía de las prioridades de las barreras se realizó a través de la aplicación del Proceso Analítico Jerárquico (Analytic Hierarchy Process [AHP]), y los decisores fueron representantes de una industria del sector automotriz. La investigación mostró que las implicaciones de costo representan la barrera más influyente en la GCSV, desde el punto de vista de un proveedor de primer nivel del sector estudiado.Este estudo identificou as barreiras e analisou seu grau de influência na Gestão da Cadeia de Suprimentos Verde (GCSV), de acordo com a perspectiva de um fornecedor de primeira camada da indústria automotiva brasileira. Foram encontradas 43 barreiras na literatura especializada, e 13 validadas: apoio e envolvimento (cinco), desempenho operacional (três), desempenho econômico (duas), desempenho ambiental (duas), conhecimento e informação (uma). A validação ocorreu por meio da percepção de especialistas técnicos e acadêmicos com familiaridade nos temas gestão ambiental e cadeia de suprimentos de diversos setores. A hierarquia das prioridades das barreiras foi obtida por meio da aplicação do método de Análise Hierárquica do Processo (Analytic Hierarchy Process [AHP]), tendo como decisores representantes de uma indústria do setor automotivo. A pesquisa mostrou que as implicações de custo representam a barreira mais influente à GCSV, do ponto de vista de um fornecedor de primeira camada do setor estudado.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2018-04-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/7464310.1590/S0034-759020180204RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 58 No. 2 (2018): março-abril; 149-162RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 58 Núm. 2 (2018): março-abril; 149-162RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 58 n. 2 (2018): março-abril; 149-1622178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/74643/71477https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/74643/71478Copyright (c) 2018 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessda Silva, Flávia CristinaShibao, Fabio YtoshiBarbieri, José CarlosLibrantz, Andre Felipe Henriquesdos Santos, Mario Roberto2019-01-18T13:51:54Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/74643Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:05:55.892506Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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