The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Liinc em Revista |
Texto Completo: | http://revista.ibict.br/liinc/article/view/5270 |
Resumo: | Research seeks to recognize informational perspectives and challenges in times of the Covid-19 pandemic. As a methodological procedure, an unstructured questionnaire is applied to emails and WhatsApp™ from school librarians in Vila Velha City, Brazil. Respondents point to innovations in the digital landscape and signal that new technologies make things happen and advance social integration. The core involves transformations and provocations to adapt it professionally. It is emphasized the importance of organizations to train their employees and, if they realize, that the internet, if well conducted, brings benefits to the entire internal and external community |
id |
IBICT-2_c96ce582a8ba2470954d7cec3d63c5b7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.ibict.br:article/5270 |
network_acronym_str |
IBICT-2 |
network_name_str |
Liinc em Revista |
spelling |
The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic A percepção da comunicação digital entre bibliotecários escolares: a integração social em um momento de pandemiaDigital CommunicationCOVID-19SARS-CoV-2School LibrarianDigital TechnologyComunicação DigitalCOVID-19SARS-CoV-2Bibliotecário EscolarTecnologia DigitalResearch seeks to recognize informational perspectives and challenges in times of the Covid-19 pandemic. As a methodological procedure, an unstructured questionnaire is applied to emails and WhatsApp™ from school librarians in Vila Velha City, Brazil. Respondents point to innovations in the digital landscape and signal that new technologies make things happen and advance social integration. The core involves transformations and provocations to adapt it professionally. It is emphasized the importance of organizations to train their employees and, if they realize, that the internet, if well conducted, brings benefits to the entire internal and external communityEsta pesquisa busca reconhecer as perspectivas e desafios informacionais em tempos de pandemia da Covid-19. Como procedimento metodológico foi aplicado um questionário não estruturado direcionado por e-mails e WhatsApp™ aos bibliotecários escolares do município de Vila Velha, localizado no estado do Espírito Santo. Os respondentes apontam inovações no cenário digital e sinalizam que as novas tecnologias permitem acontecer e avançar a integração social - o cerne da questão envolve transformações e provocações para o ‘adaptar’ profissional. Ressalta-se ainda a importância das organizações capacitar seus colaboradores e, se percebe, que a internet, se bem conduzida, traz benefícios para toda a comunidade interna e externaInstituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia (Ibict)2020-12-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revista.ibict.br/liinc/article/view/527010.18617/liinc.v16i2.5270Liinc em Revista; Vol. 16 No. 2 (2020): Informational Perspectives and Challenges in Times of the Covid-19 Pandemic; e5270Liinc em Revista; Vol. 16 Núm. 2 (2020): Perspectivas y desafíos de la información en tiempos de la Pandemia de Covid-19; e5270Liinc em Revista; v. 16 n. 2 (2020): Perspectivas e desafios informacionais em tempos da pandemia da Covid-19; e52701808-3536reponame:Liinc em Revistainstname:Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT)instacron:IBICTporhttp://revista.ibict.br/liinc/article/view/5270/5100Todos os direitos (c) 2020 Rosa da Penha Ferreira da Costa, Marcelo Calderari Miguel, Sandra Maria Souza de Carvalhohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Rosa da Penha Ferreira daMiguel, Marcelo CalderariCarvalho, Sandra Maria Souza de2021-05-27T11:34:14Zoai:ojs.revista.ibict.br:article/5270Revistahttp://revista.ibict.br/liincPUBhttp://revista.ibict.br/liinc/oai1808-35361808-3536opendoar:null2021-05-27 11:34:14.978Liinc em Revista - Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic A percepção da comunicação digital entre bibliotecários escolares: a integração social em um momento de pandemia |
title |
The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic |
spellingShingle |
The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic Costa, Rosa da Penha Ferreira da Digital Communication COVID-19 SARS-CoV-2 School Librarian Digital Technology Comunicação Digital COVID-19 SARS-CoV-2 Bibliotecário Escolar Tecnologia Digital |
title_short |
The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic |
title_full |
The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic |
title_fullStr |
The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic |
title_full_unstemmed |
The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic |
title_sort |
The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic |
author |
Costa, Rosa da Penha Ferreira da |
author_facet |
Costa, Rosa da Penha Ferreira da Miguel, Marcelo Calderari Carvalho, Sandra Maria Souza de |
author_role |
author |
author2 |
Miguel, Marcelo Calderari Carvalho, Sandra Maria Souza de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Rosa da Penha Ferreira da Miguel, Marcelo Calderari Carvalho, Sandra Maria Souza de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Digital Communication COVID-19 SARS-CoV-2 School Librarian Digital Technology Comunicação Digital COVID-19 SARS-CoV-2 Bibliotecário Escolar Tecnologia Digital |
topic |
Digital Communication COVID-19 SARS-CoV-2 School Librarian Digital Technology Comunicação Digital COVID-19 SARS-CoV-2 Bibliotecário Escolar Tecnologia Digital |
dc.description.none.fl_txt_mv |
Research seeks to recognize informational perspectives and challenges in times of the Covid-19 pandemic. As a methodological procedure, an unstructured questionnaire is applied to emails and WhatsApp™ from school librarians in Vila Velha City, Brazil. Respondents point to innovations in the digital landscape and signal that new technologies make things happen and advance social integration. The core involves transformations and provocations to adapt it professionally. It is emphasized the importance of organizations to train their employees and, if they realize, that the internet, if well conducted, brings benefits to the entire internal and external community Esta pesquisa busca reconhecer as perspectivas e desafios informacionais em tempos de pandemia da Covid-19. Como procedimento metodológico foi aplicado um questionário não estruturado direcionado por e-mails e WhatsApp™ aos bibliotecários escolares do município de Vila Velha, localizado no estado do Espírito Santo. Os respondentes apontam inovações no cenário digital e sinalizam que as novas tecnologias permitem acontecer e avançar a integração social - o cerne da questão envolve transformações e provocações para o ‘adaptar’ profissional. Ressalta-se ainda a importância das organizações capacitar seus colaboradores e, se percebe, que a internet, se bem conduzida, traz benefícios para toda a comunidade interna e externa |
description |
Research seeks to recognize informational perspectives and challenges in times of the Covid-19 pandemic. As a methodological procedure, an unstructured questionnaire is applied to emails and WhatsApp™ from school librarians in Vila Velha City, Brazil. Respondents point to innovations in the digital landscape and signal that new technologies make things happen and advance social integration. The core involves transformations and provocations to adapt it professionally. It is emphasized the importance of organizations to train their employees and, if they realize, that the internet, if well conducted, brings benefits to the entire internal and external community |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://revista.ibict.br/liinc/article/view/5270 10.18617/liinc.v16i2.5270 |
url |
http://revista.ibict.br/liinc/article/view/5270 |
identifier_str_mv |
10.18617/liinc.v16i2.5270 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revista.ibict.br/liinc/article/view/5270/5100 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Todos os direitos (c) 2020 Rosa da Penha Ferreira da Costa, Marcelo Calderari Miguel, Sandra Maria Souza de Carvalho https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Todos os direitos (c) 2020 Rosa da Penha Ferreira da Costa, Marcelo Calderari Miguel, Sandra Maria Souza de Carvalho https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia (Ibict) |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia (Ibict) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Liinc em Revista; Vol. 16 No. 2 (2020): Informational Perspectives and Challenges in Times of the Covid-19 Pandemic; e5270 Liinc em Revista; Vol. 16 Núm. 2 (2020): Perspectivas y desafíos de la información en tiempos de la Pandemia de Covid-19; e5270 Liinc em Revista; v. 16 n. 2 (2020): Perspectivas e desafios informacionais em tempos da pandemia da Covid-19; e5270 1808-3536 reponame:Liinc em Revista instname:Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT) instacron:IBICT |
reponame_str |
Liinc em Revista |
collection |
Liinc em Revista |
instname_str |
Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT) |
instacron_str |
IBICT |
institution |
IBICT |
repository.name.fl_str_mv |
Liinc em Revista - Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
subject_por_txtF_mv |
Digital Communication COVID-19 SARS-CoV-2 School Librarian Digital Technology Comunicação Digital COVID-19 SARS-CoV-2 Bibliotecário Escolar Tecnologia Digital |
_version_ |
1700924326595788800 |