The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Costa, Rosa da Penha Ferreira da
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Miguel, Marcelo Calderari, Carvalho, Sandra Maria Souza de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Liinc em Revista
Texto Completo: http://revista.ibict.br/liinc/article/view/5270
Resumo: Research seeks to recognize informational perspectives and challenges in times of the Covid-19 pandemic. As a methodological procedure, an unstructured questionnaire is applied to emails and WhatsApp™ from school librarians in Vila Velha City, Brazil. Respondents point to innovations in the digital landscape and signal that new technologies make things happen and advance social integration. The core involves transformations and provocations to adapt it professionally. It is emphasized the importance of organizations to train their employees and, if they realize, that the internet, if well conducted, brings benefits to the entire internal and external community
id IBICT-2_c96ce582a8ba2470954d7cec3d63c5b7
oai_identifier_str oai:ojs.revista.ibict.br:article/5270
network_acronym_str IBICT-2
network_name_str Liinc em Revista
spelling The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic A percepção da comunicação digital entre bibliotecários escolares: a integração social em um momento de pandemiaDigital CommunicationCOVID-19SARS-CoV-2School LibrarianDigital TechnologyComunicação DigitalCOVID-19SARS-CoV-2Bibliotecário EscolarTecnologia DigitalResearch seeks to recognize informational perspectives and challenges in times of the Covid-19 pandemic. As a methodological procedure, an unstructured questionnaire is applied to emails and WhatsApp™ from school librarians in Vila Velha City, Brazil. Respondents point to innovations in the digital landscape and signal that new technologies make things happen and advance social integration. The core involves transformations and provocations to adapt it professionally. It is emphasized the importance of organizations to train their employees and, if they realize, that the internet, if well conducted, brings benefits to the entire internal and external communityEsta pesquisa busca reconhecer as perspectivas e desafios informacionais em tempos de pandemia da Covid-19. Como procedimento metodológico foi aplicado um questionário não estruturado direcionado por e-mails e WhatsApp™ aos bibliotecários escolares do município de Vila Velha, localizado no estado do Espírito Santo. Os respondentes apontam inovações no cenário digital e sinalizam que as novas tecnologias permitem acontecer e avançar a integração social - o cerne da questão envolve transformações e provocações para o ‘adaptar’ profissional. Ressalta-se ainda a importância das organizações capacitar seus colaboradores e, se percebe, que a internet, se bem conduzida, traz benefícios para toda a comunidade interna e externaInstituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia (Ibict)2020-12-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revista.ibict.br/liinc/article/view/527010.18617/liinc.v16i2.5270Liinc em Revista; Vol. 16 No. 2 (2020): Informational Perspectives and Challenges in Times of the Covid-19 Pandemic; e5270Liinc em Revista; Vol. 16 Núm. 2 (2020): Perspectivas y desafíos de la información en tiempos de la Pandemia de Covid-19; e5270Liinc em Revista; v. 16 n. 2 (2020): Perspectivas e desafios informacionais em tempos da pandemia da Covid-19; e52701808-3536reponame:Liinc em Revistainstname:Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT)instacron:IBICTporhttp://revista.ibict.br/liinc/article/view/5270/5100Todos os direitos (c) 2020 Rosa da Penha Ferreira da Costa, Marcelo Calderari Miguel, Sandra Maria Souza de Carvalhohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Rosa da Penha Ferreira daMiguel, Marcelo CalderariCarvalho, Sandra Maria Souza de2021-05-27T11:34:14Zoai:ojs.revista.ibict.br:article/5270Revistahttp://revista.ibict.br/liincPUBhttp://revista.ibict.br/liinc/oai1808-35361808-3536opendoar:null2021-05-27 11:34:14.978Liinc em Revista - Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT)false
dc.title.none.fl_str_mv The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic
A percepção da comunicação digital entre bibliotecários escolares: a integração social em um momento de pandemia
title The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic
spellingShingle The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic
Costa, Rosa da Penha Ferreira da
Digital Communication
COVID-19
SARS-CoV-2
School Librarian
Digital Technology
Comunicação Digital
COVID-19
SARS-CoV-2
Bibliotecário Escolar
Tecnologia Digital
title_short The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic
title_full The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic
title_fullStr The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic
title_full_unstemmed The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic
title_sort The perception of digital communication among school libraries: social integration in a time of pandemic
author Costa, Rosa da Penha Ferreira da
author_facet Costa, Rosa da Penha Ferreira da
Miguel, Marcelo Calderari
Carvalho, Sandra Maria Souza de
author_role author
author2 Miguel, Marcelo Calderari
Carvalho, Sandra Maria Souza de
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Costa, Rosa da Penha Ferreira da
Miguel, Marcelo Calderari
Carvalho, Sandra Maria Souza de
dc.subject.por.fl_str_mv Digital Communication
COVID-19
SARS-CoV-2
School Librarian
Digital Technology
Comunicação Digital
COVID-19
SARS-CoV-2
Bibliotecário Escolar
Tecnologia Digital
topic Digital Communication
COVID-19
SARS-CoV-2
School Librarian
Digital Technology
Comunicação Digital
COVID-19
SARS-CoV-2
Bibliotecário Escolar
Tecnologia Digital
dc.description.none.fl_txt_mv Research seeks to recognize informational perspectives and challenges in times of the Covid-19 pandemic. As a methodological procedure, an unstructured questionnaire is applied to emails and WhatsApp™ from school librarians in Vila Velha City, Brazil. Respondents point to innovations in the digital landscape and signal that new technologies make things happen and advance social integration. The core involves transformations and provocations to adapt it professionally. It is emphasized the importance of organizations to train their employees and, if they realize, that the internet, if well conducted, brings benefits to the entire internal and external community
Esta pesquisa busca reconhecer as perspectivas e desafios informacionais em tempos de pandemia da Covid-19. Como procedimento metodológico foi aplicado um questionário não estruturado direcionado por e-mails e WhatsApp™ aos bibliotecários escolares do município de Vila Velha, localizado no estado do Espírito Santo. Os respondentes apontam inovações no cenário digital e sinalizam que as novas tecnologias permitem acontecer e avançar a integração social - o cerne da questão envolve transformações e provocações para o ‘adaptar’ profissional. Ressalta-se ainda a importância das organizações capacitar seus colaboradores e, se percebe, que a internet, se bem conduzida, traz benefícios para toda a comunidade interna e externa
description Research seeks to recognize informational perspectives and challenges in times of the Covid-19 pandemic. As a methodological procedure, an unstructured questionnaire is applied to emails and WhatsApp™ from school librarians in Vila Velha City, Brazil. Respondents point to innovations in the digital landscape and signal that new technologies make things happen and advance social integration. The core involves transformations and provocations to adapt it professionally. It is emphasized the importance of organizations to train their employees and, if they realize, that the internet, if well conducted, brings benefits to the entire internal and external community
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://revista.ibict.br/liinc/article/view/5270
10.18617/liinc.v16i2.5270
url http://revista.ibict.br/liinc/article/view/5270
identifier_str_mv 10.18617/liinc.v16i2.5270
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://revista.ibict.br/liinc/article/view/5270/5100
dc.rights.driver.fl_str_mv Todos os direitos (c) 2020 Rosa da Penha Ferreira da Costa, Marcelo Calderari Miguel, Sandra Maria Souza de Carvalho
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Todos os direitos (c) 2020 Rosa da Penha Ferreira da Costa, Marcelo Calderari Miguel, Sandra Maria Souza de Carvalho
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia (Ibict)
publisher.none.fl_str_mv Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia (Ibict)
dc.source.none.fl_str_mv Liinc em Revista; Vol. 16 No. 2 (2020): Informational Perspectives and Challenges in Times of the Covid-19 Pandemic; e5270
Liinc em Revista; Vol. 16 Núm. 2 (2020): Perspectivas y desafíos de la información en tiempos de la Pandemia de Covid-19; e5270
Liinc em Revista; v. 16 n. 2 (2020): Perspectivas e desafios informacionais em tempos da pandemia da Covid-19; e5270
1808-3536
reponame:Liinc em Revista
instname:Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT)
instacron:IBICT
reponame_str Liinc em Revista
collection Liinc em Revista
instname_str Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT)
instacron_str IBICT
institution IBICT
repository.name.fl_str_mv Liinc em Revista - Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT)
repository.mail.fl_str_mv
subject_por_txtF_mv Digital Communication
COVID-19
SARS-CoV-2
School Librarian
Digital Technology
Comunicação Digital
COVID-19
SARS-CoV-2
Bibliotecário Escolar
Tecnologia Digital
_version_ 1700924326595788800