ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: BACHA, ELIZABETH
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Santos, Almira Alves dos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Holos
Texto Completo: http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/15240
Resumo: The CTM3 Method is a proposal for structuring educational products in the health area, with the aim of facilitating its construction and also making the emitted message more easily absorbed by most people. It is interesting to know the acceptability of the CTM3 Method in the development of educational products by judges with expertise in the subject. Teachers of the Professional Masters in Health Education, from all regions of Brazil, were deliberately chosen to participate as judges. To evaluate the opinions/suggestions issued by the judges, the Thematic Content Analysis was chosen. Among the 13 research participants, 11 (85%) positively analyzed the CTM3 Method. The most evident qualities in the experts' speeches were: 'easy insertion', 'interesting' and 'relevant'. This evaluation strengthens the hope that the CTM3 Method can facilitate the construction and favor the absorption and application of inferred knowledge in educational products.
id IFRN-3_84502569b0480e2301799868ad34fe04
oai_identifier_str oai:holos.ifrn.edu.br:article/15240
network_acronym_str IFRN-3
network_name_str Holos
repository_id_str
spelling ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS“educação em saúde”Produtos educacionaisMétodosComunicaçãoThe CTM3 Method is a proposal for structuring educational products in the health area, with the aim of facilitating its construction and also making the emitted message more easily absorbed by most people. It is interesting to know the acceptability of the CTM3 Method in the development of educational products by judges with expertise in the subject. Teachers of the Professional Masters in Health Education, from all regions of Brazil, were deliberately chosen to participate as judges. To evaluate the opinions/suggestions issued by the judges, the Thematic Content Analysis was chosen. Among the 13 research participants, 11 (85%) positively analyzed the CTM3 Method. The most evident qualities in the experts' speeches were: 'easy insertion', 'interesting' and 'relevant'. This evaluation strengthens the hope that the CTM3 Method can facilitate the construction and favor the absorption and application of inferred knowledge in educational products.O Método CTM3 é uma proposta para estruturar produtos educacionais, com o objetivo de facilitar a construção desse e ainda tornar a mensagem emitida mais facilmente absorvida para a maioria das pessoas. É interessante conhecer a aceitabilidade do Método CTM3 na elaboração de produtos educacionais por juízes com expertise no assunto. Propositadamente, foram escolhidos os professores de Mestrado Profissional em Ensino na Saúde, de todas as regiões do Brasil, para participar como juízes. Para avaliar as opiniões/sugestões emitidas pelos juízes foi optado pela Análise de Conteúdo Temática. Dentre os 13 participantes da pesquisa, 11 (85%) analisaram positivamente o Método CTM3. As qualidades mais evidenciadas nas falas dos expertises foram: ‘fácil inserção’, ‘interessante’ e ‘relevante’. Essa avaliação fortalece a premissa de que o Método CTM3 possa facilitar a construção e favorecer a absorção e a aplicação do conhecimento inferido nos produtos educacionais.Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte2023-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTEXTOapplication/pdfapplication/pdfhttp://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/1524010.15628/holos.2023.15240HOLOS; v. 6 n. 39 (2023): v.6 (2023)1807-1600reponame:Holosinstname:Instituto Federal do Rio Grande do Norte (IFRN)instacron:IFRNporenghttp://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/15240/3888http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/15240/3889Brasil; século XXIhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBACHA, ELIZABETHSantos, Almira Alves dos2023-12-28T00:54:16Zoai:holos.ifrn.edu.br:article/15240Revistahttp://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOSPUBhttp://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/oaiholos@ifrn.edu.br||jyp.leite@ifrn.edu.br||propi@ifrn.edu.br1807-16001518-1634opendoar:2023-12-28T00:54:16Holos - Instituto Federal do Rio Grande do Norte (IFRN)false
dc.title.none.fl_str_mv ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS
title ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS
spellingShingle ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS
BACHA, ELIZABETH
“educação em saúde”
Produtos educacionais
Métodos
Comunicação
title_short ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS
title_full ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS
title_fullStr ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS
title_full_unstemmed ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS
title_sort ACEITABILIDADE DO MÉTODO CTM3 PARA CONSTRUÇÃO DE PRODUTOS EDUCACIONAIS
author BACHA, ELIZABETH
author_facet BACHA, ELIZABETH
Santos, Almira Alves dos
author_role author
author2 Santos, Almira Alves dos
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv BACHA, ELIZABETH
Santos, Almira Alves dos
dc.subject.por.fl_str_mv “educação em saúde”
Produtos educacionais
Métodos
Comunicação
topic “educação em saúde”
Produtos educacionais
Métodos
Comunicação
description The CTM3 Method is a proposal for structuring educational products in the health area, with the aim of facilitating its construction and also making the emitted message more easily absorbed by most people. It is interesting to know the acceptability of the CTM3 Method in the development of educational products by judges with expertise in the subject. Teachers of the Professional Masters in Health Education, from all regions of Brazil, were deliberately chosen to participate as judges. To evaluate the opinions/suggestions issued by the judges, the Thematic Content Analysis was chosen. Among the 13 research participants, 11 (85%) positively analyzed the CTM3 Method. The most evident qualities in the experts' speeches were: 'easy insertion', 'interesting' and 'relevant'. This evaluation strengthens the hope that the CTM3 Method can facilitate the construction and favor the absorption and application of inferred knowledge in educational products.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
TEXTO
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/15240
10.15628/holos.2023.15240
url http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/15240
identifier_str_mv 10.15628/holos.2023.15240
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/15240/3888
http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/15240/3889
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brasil; século XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte
publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte
dc.source.none.fl_str_mv HOLOS; v. 6 n. 39 (2023): v.6 (2023)
1807-1600
reponame:Holos
instname:Instituto Federal do Rio Grande do Norte (IFRN)
instacron:IFRN
instname_str Instituto Federal do Rio Grande do Norte (IFRN)
instacron_str IFRN
institution IFRN
reponame_str Holos
collection Holos
repository.name.fl_str_mv Holos - Instituto Federal do Rio Grande do Norte (IFRN)
repository.mail.fl_str_mv holos@ifrn.edu.br||jyp.leite@ifrn.edu.br||propi@ifrn.edu.br
_version_ 1798951616720666624