ANÁLISE DE UMA PROPAGANDA VEICULADA NA PROGRAMAÇÃO INFANTO-JUVENIL DE DOMINGO DA REDE GLOBO DE TELEVISÃO
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1989 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos de Psicologia (Campinas) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7900 |
Resumo: | The aim was to analyse a TV advertisement from the point at view of 20 adults (10 males and 10 females, with age between 22 and 54 and universitary schoolarity leveI). It was selected the more frequent advertisement veiculated by TV networks at sundays. This advertisement was presented to subjects with a questionnaire and a Differential Semantic Scale. Of the subjects, 90% opinated that the advertisement was child oriented and consuming, non visual, happy, communicative, beautiful, creative, auditory, verbal, clear, agreeable, entertainer, dynamic, honest and efficacious. |
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ANÁLISE DE UMA PROPAGANDA VEICULADA NA PROGRAMAÇÃO INFANTO-JUVENIL DE DOMINGO DA REDE GLOBO DE TELEVISÃOThe aim was to analyse a TV advertisement from the point at view of 20 adults (10 males and 10 females, with age between 22 and 54 and universitary schoolarity leveI). It was selected the more frequent advertisement veiculated by TV networks at sundays. This advertisement was presented to subjects with a questionnaire and a Differential Semantic Scale. Of the subjects, 90% opinated that the advertisement was child oriented and consuming, non visual, happy, communicative, beautiful, creative, auditory, verbal, clear, agreeable, entertainer, dynamic, honest and efficacious.O objetivo deste trabalho foi analisar uma propaganda de televisão, segundo a ótica do adulto. Sujeitos: 10 homens e 10 mulheres, com instrução superior e idade de 22 a 54 anos. Foi gravada a programação de 2 domingos, selecionada a propaganda mais frequente e apresentada aos sujeitos acompanhada de um questionário e uma diferencial semântica. Os sujeitos (90%) viram a propaganda como dirigida à criança. Houve relação entre opiniões de sujeitos femininos e masculinos que a viram como: consumista, não-visual, alegre, comunicativa, bonita, criativa, auditiva, verbal, clara, agradável, de entretenimento, dinâmica, honesta e eficaz.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas1989-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigosapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7900Psychological Studies; Vol. 6 No. 1 (1989): Estudos de Psicologia; 31-49Estudos de Psicologia; Vol. 6 Núm. 1 (1989): Estudos de Psicologia; 31-49Estudos de Psicologia; v. 6 n. 1 (1989): Estudos de Psicologia; 31-491982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7900/5423https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessWITTER, Carla VOLP, Catia Mary 2024-04-17T18:05:59Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/7900Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2024-04-17T18:05:59Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
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