Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Transinformação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6367 |
Resumo: | This paper presents a proposal for the teaching of cataloguing, emphasizing the problem-solving methodology. The proposal was designed for the distance-basedcontinuing education of the professional cataloguer. It takes into account the challenges inherent to the development of interactive and inter-disciplinary tasks, as well as the development of directed self-education and critical consciousness of that professional, inasmuch as he becomes an active subject, manager of his/her own education. |
id |
PUC_CAMP-4_1eeb36ff9d68b3783f751963580d4722 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6367 |
network_acronym_str |
PUC_CAMP-4 |
network_name_str |
Transinformação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposalEducação continuada do catalogador na modalidade a distância: uma proposta alternativaeducação continuadaeducação a distânciacatalogaçãometodologia da problematizaçãocontinuing educationdistance-based educationcataloguingproblem-solving methodologyThis paper presents a proposal for the teaching of cataloguing, emphasizing the problem-solving methodology. The proposal was designed for the distance-basedcontinuing education of the professional cataloguer. It takes into account the challenges inherent to the development of interactive and inter-disciplinary tasks, as well as the development of directed self-education and critical consciousness of that professional, inasmuch as he becomes an active subject, manager of his/her own education.Apresenta uma proposta para o ensino de catalogação, com ênfase na Metodologia da Problematização. A proposta está voltada para a educação continuada a distância do profissional catalogador, e leva em conta os desafios implicados no desenvolvimento da interatividade, da interdisciplinaridade, da auto-educação e da consciência crítica desse profissional, uma vez que ele se torna sujeito ativo e gerenciador de sua própria educação.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas2004-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6367Transinformação; Vol. 16 No. 1 (2004); 1-12Transinformação; Vol. 16 Núm. 1 (2004); 1-12Transinformação; v. 16 n. 1 (2004); 1-122318-08890103-3786reponame:Transinformação (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6367/4052Copyright (c) 2022 Transinformaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPEREIRA, Ana Maria Ventura Amorim da Costa SANTOS, Plácida Leopoldina 2024-03-27T16:30:18Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6367Revistahttp://periodicos.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/transinfo/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpsbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br2318-08890103-3786opendoar:2024-03-27T16:30:18Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal Educação continuada do catalogador na modalidade a distância: uma proposta alternativa |
title |
Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal |
spellingShingle |
Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal PEREIRA, Ana Maria educação continuada educação a distância catalogação metodologia da problematização continuing education distance-based education cataloguing problem-solving methodology |
title_short |
Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal |
title_full |
Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal |
title_fullStr |
Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal |
title_full_unstemmed |
Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal |
title_sort |
Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal |
author |
PEREIRA, Ana Maria |
author_facet |
PEREIRA, Ana Maria Ventura Amorim da Costa SANTOS, Plácida Leopoldina |
author_role |
author |
author2 |
Ventura Amorim da Costa SANTOS, Plácida Leopoldina |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
PEREIRA, Ana Maria Ventura Amorim da Costa SANTOS, Plácida Leopoldina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação continuada educação a distância catalogação metodologia da problematização continuing education distance-based education cataloguing problem-solving methodology |
topic |
educação continuada educação a distância catalogação metodologia da problematização continuing education distance-based education cataloguing problem-solving methodology |
description |
This paper presents a proposal for the teaching of cataloguing, emphasizing the problem-solving methodology. The proposal was designed for the distance-basedcontinuing education of the professional cataloguer. It takes into account the challenges inherent to the development of interactive and inter-disciplinary tasks, as well as the development of directed self-education and critical consciousness of that professional, inasmuch as he becomes an active subject, manager of his/her own education. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-03-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6367 |
url |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6367 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6367/4052 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Transinformação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Transinformação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Transinformação; Vol. 16 No. 1 (2004); 1-12 Transinformação; Vol. 16 Núm. 1 (2004); 1-12 Transinformação; v. 16 n. 1 (2004); 1-12 2318-0889 0103-3786 reponame:Transinformação (Online) instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) instacron:PUC_CAMP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
instacron_str |
PUC_CAMP |
institution |
PUC_CAMP |
reponame_str |
Transinformação (Online) |
collection |
Transinformação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
repository.mail.fl_str_mv |
sbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br |
_version_ |
1799125986187411456 |