Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: PEREIRA, Ana Maria
Data de Publicação: 2004
Outros Autores: Ventura Amorim da Costa SANTOS, Plácida Leopoldina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Transinformação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6367
Resumo: This paper presents a proposal for the teaching of cataloguing, emphasizing the problem-solving methodology. The proposal was designed for the distance-basedcontinuing education of the professional cataloguer. It takes into account the challenges inherent to the development of interactive and inter-disciplinary tasks, as well as the development of directed self-education and critical consciousness of that professional, inasmuch as he becomes an active subject, manager of his/her own education.
id PUC_CAMP-4_1eeb36ff9d68b3783f751963580d4722
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6367
network_acronym_str PUC_CAMP-4
network_name_str Transinformação (Online)
repository_id_str
spelling Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposalEducação continuada do catalogador na modalidade a distância: uma proposta alternativaeducação continuadaeducação a distânciacatalogaçãometodologia da problematizaçãocontinuing educationdistance-based educationcataloguingproblem-solving methodologyThis paper presents a proposal for the teaching of cataloguing, emphasizing the problem-solving methodology. The proposal was designed for the distance-basedcontinuing education of the professional cataloguer. It takes into account the challenges inherent to the development of interactive and inter-disciplinary tasks, as well as the development of directed self-education and critical consciousness of that professional, inasmuch as he becomes an active subject, manager of his/her own education.Apresenta uma proposta para o ensino de catalogação, com ênfase na Metodologia da Problematização. A proposta está voltada para a educação continuada a distância do profissional catalogador, e leva em conta os desafios implicados no desenvolvimento da interatividade, da interdisciplinaridade, da auto-educação e da consciência crítica desse profissional, uma vez que ele se torna sujeito ativo e gerenciador de sua própria educação.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas2004-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6367Transinformação; Vol. 16 No. 1 (2004); 1-12Transinformação; Vol. 16 Núm. 1 (2004); 1-12Transinformação; v. 16 n. 1 (2004); 1-122318-08890103-3786reponame:Transinformação (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6367/4052Copyright (c) 2022 Transinformaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPEREIRA, Ana Maria Ventura Amorim da Costa SANTOS, Plácida Leopoldina 2024-03-27T16:30:18Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6367Revistahttp://periodicos.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/transinfo/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpsbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br2318-08890103-3786opendoar:2024-03-27T16:30:18Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false
dc.title.none.fl_str_mv Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal
Educação continuada do catalogador na modalidade a distância: uma proposta alternativa
title Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal
spellingShingle Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal
PEREIRA, Ana Maria
educação continuada
educação a distância
catalogação
metodologia da problematização
continuing education
distance-based education
cataloguing
problem-solving methodology
title_short Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal
title_full Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal
title_fullStr Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal
title_full_unstemmed Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal
title_sort Cataloguer’s distance-based continuing education: an alternative proposal
author PEREIRA, Ana Maria
author_facet PEREIRA, Ana Maria
Ventura Amorim da Costa SANTOS, Plácida Leopoldina
author_role author
author2 Ventura Amorim da Costa SANTOS, Plácida Leopoldina
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv PEREIRA, Ana Maria
Ventura Amorim da Costa SANTOS, Plácida Leopoldina
dc.subject.por.fl_str_mv educação continuada
educação a distância
catalogação
metodologia da problematização
continuing education
distance-based education
cataloguing
problem-solving methodology
topic educação continuada
educação a distância
catalogação
metodologia da problematização
continuing education
distance-based education
cataloguing
problem-solving methodology
description This paper presents a proposal for the teaching of cataloguing, emphasizing the problem-solving methodology. The proposal was designed for the distance-basedcontinuing education of the professional cataloguer. It takes into account the challenges inherent to the development of interactive and inter-disciplinary tasks, as well as the development of directed self-education and critical consciousness of that professional, inasmuch as he becomes an active subject, manager of his/her own education.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-03-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6367
url https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6367
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6367/4052
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Transinformação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Transinformação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Transinformação; Vol. 16 No. 1 (2004); 1-12
Transinformação; Vol. 16 Núm. 1 (2004); 1-12
Transinformação; v. 16 n. 1 (2004); 1-12
2318-0889
0103-3786
reponame:Transinformação (Online)
instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron:PUC_CAMP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron_str PUC_CAMP
institution PUC_CAMP
reponame_str Transinformação (Online)
collection Transinformação (Online)
repository.name.fl_str_mv Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
repository.mail.fl_str_mv sbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br
_version_ 1799125986187411456