The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Witter, Geraldina Porto
Data de Publicação: 1991
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Transinformação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1663
Resumo: The aim of the research was to study the format used to enclosereferences intext inreading behaviorofteachers at University.Subjects wereteachers from a privated universityrandomically designedto composetwo groups. GROUP I(N=14) read a textwith the references presented as nameof author/date; GROUP II(N=17) read same text but the references indicatedby a number. The results showed that: the use of the format name of authorl date resulted in more learning and substancial reading than the use number as a way to present references in the scientific discourse.
id PUC_CAMP-4_a68b2c8adafa7f5c85414be57a2f3415
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/1663
network_acronym_str PUC_CAMP-4
network_name_str Transinformação (Online)
repository_id_str
spelling The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty membersFormato das referências e aprendizagem acidental durante a leitura: um estudo com docentes universitáriosformat of referencesreadingincidental learningFormato das referênciasleituraaprendizagem acidentalThe aim of the research was to study the format used to enclosereferences intext inreading behaviorofteachers at University.Subjects wereteachers from a privated universityrandomically designedto composetwo groups. GROUP I(N=14) read a textwith the references presented as nameof author/date; GROUP II(N=17) read same text but the references indicatedby a number. The results showed that: the use of the format name of authorl date resulted in more learning and substancial reading than the use number as a way to present references in the scientific discourse.O objetivo da pesquisa foi estudar o formato usado para incluir referências no texto no comportamento de ler de professores universitários. Foram sujeitos professores de uma universidade particular randomicamente indicados para compor dois grupos: GRUPO I (N=14) leu um texto com as referências apresentadas pelo nome do autor/data; GRUPO 11(N=17) leu o mesmo texto com as referências indicadas por números. Os resultados mostraram que: o uso do formato nome do autor/data resultou em mais aprendizagem e leitura substancial do que o uso de número como um meio para apresentar referências no discurso cientifico.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas1991-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed ArticleArtículo revisado por paresAvaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1663Transinformação; Vol. 3 No. 1/2/3 (1991)Transinformação; Vol. 3 Núm. 1/2/3 (1991)Transinformação; v. 3 n. 1/2/3 (1991)2318-08890103-3786reponame:Transinformação (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1663/1634Copyright (c) 2012 Transinformaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessWitter, Geraldina Porto2024-03-25T16:22:48Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/1663Revistahttp://periodicos.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/transinfo/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpsbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br2318-08890103-3786opendoar:2024-03-25T16:22:48Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false
dc.title.none.fl_str_mv The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members
Formato das referências e aprendizagem acidental durante a leitura: um estudo com docentes universitários
title The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members
spellingShingle The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members
Witter, Geraldina Porto
format of references
reading
incidental learning
Formato das referências
leitura
aprendizagem acidental
title_short The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members
title_full The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members
title_fullStr The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members
title_full_unstemmed The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members
title_sort The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members
author Witter, Geraldina Porto
author_facet Witter, Geraldina Porto
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Witter, Geraldina Porto
dc.subject.por.fl_str_mv format of references
reading
incidental learning
Formato das referências
leitura
aprendizagem acidental
topic format of references
reading
incidental learning
Formato das referências
leitura
aprendizagem acidental
description The aim of the research was to study the format used to enclosereferences intext inreading behaviorofteachers at University.Subjects wereteachers from a privated universityrandomically designedto composetwo groups. GROUP I(N=14) read a textwith the references presented as nameof author/date; GROUP II(N=17) read same text but the references indicatedby a number. The results showed that: the use of the format name of authorl date resulted in more learning and substancial reading than the use number as a way to present references in the scientific discourse.
publishDate 1991
dc.date.none.fl_str_mv 1991-11-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
Artículo revisado por pares
Avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1663
url https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1663
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1663/1634
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2012 Transinformação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2012 Transinformação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Transinformação; Vol. 3 No. 1/2/3 (1991)
Transinformação; Vol. 3 Núm. 1/2/3 (1991)
Transinformação; v. 3 n. 1/2/3 (1991)
2318-0889
0103-3786
reponame:Transinformação (Online)
instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron:PUC_CAMP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron_str PUC_CAMP
institution PUC_CAMP
reponame_str Transinformação (Online)
collection Transinformação (Online)
repository.name.fl_str_mv Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
repository.mail.fl_str_mv sbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br
_version_ 1799125983860621312