The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1991 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Transinformação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1663 |
Resumo: | The aim of the research was to study the format used to enclosereferences intext inreading behaviorofteachers at University.Subjects wereteachers from a privated universityrandomically designedto composetwo groups. GROUP I(N=14) read a textwith the references presented as nameof author/date; GROUP II(N=17) read same text but the references indicatedby a number. The results showed that: the use of the format name of authorl date resulted in more learning and substancial reading than the use number as a way to present references in the scientific discourse. |
id |
PUC_CAMP-4_a68b2c8adafa7f5c85414be57a2f3415 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/1663 |
network_acronym_str |
PUC_CAMP-4 |
network_name_str |
Transinformação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty membersFormato das referências e aprendizagem acidental durante a leitura: um estudo com docentes universitáriosformat of referencesreadingincidental learningFormato das referênciasleituraaprendizagem acidentalThe aim of the research was to study the format used to enclosereferences intext inreading behaviorofteachers at University.Subjects wereteachers from a privated universityrandomically designedto composetwo groups. GROUP I(N=14) read a textwith the references presented as nameof author/date; GROUP II(N=17) read same text but the references indicatedby a number. The results showed that: the use of the format name of authorl date resulted in more learning and substancial reading than the use number as a way to present references in the scientific discourse.O objetivo da pesquisa foi estudar o formato usado para incluir referências no texto no comportamento de ler de professores universitários. Foram sujeitos professores de uma universidade particular randomicamente indicados para compor dois grupos: GRUPO I (N=14) leu um texto com as referências apresentadas pelo nome do autor/data; GRUPO 11(N=17) leu o mesmo texto com as referências indicadas por números. Os resultados mostraram que: o uso do formato nome do autor/data resultou em mais aprendizagem e leitura substancial do que o uso de número como um meio para apresentar referências no discurso cientifico.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas1991-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed ArticleArtículo revisado por paresAvaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1663Transinformação; Vol. 3 No. 1/2/3 (1991)Transinformação; Vol. 3 Núm. 1/2/3 (1991)Transinformação; v. 3 n. 1/2/3 (1991)2318-08890103-3786reponame:Transinformação (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1663/1634Copyright (c) 2012 Transinformaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessWitter, Geraldina Porto2024-03-25T16:22:48Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/1663Revistahttp://periodicos.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/transinfo/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpsbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br2318-08890103-3786opendoar:2024-03-25T16:22:48Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members Formato das referências e aprendizagem acidental durante a leitura: um estudo com docentes universitários |
title |
The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members |
spellingShingle |
The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members Witter, Geraldina Porto format of references reading incidental learning Formato das referências leitura aprendizagem acidental |
title_short |
The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members |
title_full |
The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members |
title_fullStr |
The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members |
title_full_unstemmed |
The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members |
title_sort |
The format of references and incidentallearning during: a study with universityfaculty members |
author |
Witter, Geraldina Porto |
author_facet |
Witter, Geraldina Porto |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Witter, Geraldina Porto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
format of references reading incidental learning Formato das referências leitura aprendizagem acidental |
topic |
format of references reading incidental learning Formato das referências leitura aprendizagem acidental |
description |
The aim of the research was to study the format used to enclosereferences intext inreading behaviorofteachers at University.Subjects wereteachers from a privated universityrandomically designedto composetwo groups. GROUP I(N=14) read a textwith the references presented as nameof author/date; GROUP II(N=17) read same text but the references indicatedby a number. The results showed that: the use of the format name of authorl date resulted in more learning and substancial reading than the use number as a way to present references in the scientific discourse. |
publishDate |
1991 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1991-11-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article Artículo revisado por pares Avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1663 |
url |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1663 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1663/1634 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2012 Transinformação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2012 Transinformação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Transinformação; Vol. 3 No. 1/2/3 (1991) Transinformação; Vol. 3 Núm. 1/2/3 (1991) Transinformação; v. 3 n. 1/2/3 (1991) 2318-0889 0103-3786 reponame:Transinformação (Online) instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) instacron:PUC_CAMP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
instacron_str |
PUC_CAMP |
institution |
PUC_CAMP |
reponame_str |
Transinformação (Online) |
collection |
Transinformação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
repository.mail.fl_str_mv |
sbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br |
_version_ |
1799125983860621312 |