Internship in Fundamental Teaching of Young and Adults: reflections on Acess and Permanence
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educativa |
Texto Completo: | http://seer.pucgoias.edu.br/index.php/educativa/article/view/6236 |
Resumo: | Abstract: this present article discourse about the internship developed with students of the Pedagogy course of the College of Education of the Federal University of Goias (FE/UFG), in the Education Youths and Adults in Education institutions of the Municipal General office of Education of Goiania. It presents reflections on the specificity of this teaching modality, and of as the stage it can contribute to the educators' initial and continuous formation, providing the action-reflection-action on the daily demands that are put by the school context and choosing the dialogue as one of the ways for the development of a process teaching-learning significant. Estágio no ensino fundamental de Jovens e Adultos: reflexões sobre acesso e permanência Resumo: o presente artigo discorre sobre o trabalho de estágio desenvolvido com discentes do curso de Pedagogia da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Goiás (FE/UFG), na Educação de Jovens e Adultos em instituições educacionais da Secretaria Municipal de Educação de Goiânia (SME). Apresenta reflexões sobre a especificidade desta modalidade de ensino, e de como o estágio pode contribuir para a formação inicial e continuada dos educadores, proporcionando a ação-reflexão-ação sobre as demandas diárias que são postas pelo contexto escolar e elegendo o diálogo como um dos caminhos para o desenvolvimento de um processo ensino-aprendizagem significativo. |
id |
PUC_GO-4_701b555a0cf48eab2ab7196df484fe1d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6236 |
network_acronym_str |
PUC_GO-4 |
network_name_str |
Educativa |
spelling |
Internship in Fundamental Teaching of Young and Adults: reflections on Acess and PermanenceEducação; PedagogiaInternship; Initial and continuous formation; Education of Youths and Adults; Estágio; Formação Inicial e Continuada; Educação de Jovens e AdultosEstágio curricular; Educação de Jovens e AdultosAbstract: this present article discourse about the internship developed with students of the Pedagogy course of the College of Education of the Federal University of Goias (FE/UFG), in the Education Youths and Adults in Education institutions of the Municipal General office of Education of Goiania. It presents reflections on the specificity of this teaching modality, and of as the stage it can contribute to the educators' initial and continuous formation, providing the action-reflection-action on the daily demands that are put by the school context and choosing the dialogue as one of the ways for the development of a process teaching-learning significant. Estágio no ensino fundamental de Jovens e Adultos: reflexões sobre acesso e permanência Resumo: o presente artigo discorre sobre o trabalho de estágio desenvolvido com discentes do curso de Pedagogia da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Goiás (FE/UFG), na Educação de Jovens e Adultos em instituições educacionais da Secretaria Municipal de Educação de Goiânia (SME). Apresenta reflexões sobre a especificidade desta modalidade de ensino, e de como o estágio pode contribuir para a formação inicial e continuada dos educadores, proporcionando a ação-reflexão-ação sobre as demandas diárias que são postas pelo contexto escolar e elegendo o diálogo como um dos caminhos para o desenvolvimento de um processo ensino-aprendizagem significativo.EDITORA DA PUC GOIÁSRodrigues, Maria Emilia de CastroFarias, Maria do Rosário Teles deJesus, Janaína Cristina de2017-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.pucgoias.edu.br/index.php/educativa/article/view/623610.18224/educ.v20i2.6236Revista Educativa - Revista de Educação; v. 20, n. 2 (2017); 373-3921983-77711415-049210.18224/educ.v20i2reponame:Educativainstname:Pontifícia Universidade Católica de Goiás (PUC-GO)instacron:PUC_GOporhttp://seer.pucgoias.edu.br/index.php/educativa/article/view/6236/3476Direitos autorais 2018 Maria Emilia de Castro Rodrigues, Maria do Rosário Teles de Farias, Janaína Cristina de Jesusinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-05T09:17:55Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6236Revistahttp://seer.pucgoias.edu.br/index.php/educativa/oai1980-91312237-4469opendoar:null2020-08-05 09:17:55.812Educativa - Pontifícia Universidade Católica de Goiás (PUC-GO)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Internship in Fundamental Teaching of Young and Adults: reflections on Acess and Permanence |
title |
Internship in Fundamental Teaching of Young and Adults: reflections on Acess and Permanence |
spellingShingle |
Internship in Fundamental Teaching of Young and Adults: reflections on Acess and Permanence Rodrigues, Maria Emilia de Castro Educação; Pedagogia Internship; Initial and continuous formation; Education of Youths and Adults; Estágio; Formação Inicial e Continuada; Educação de Jovens e Adultos Estágio curricular; Educação de Jovens e Adultos |
title_short |
Internship in Fundamental Teaching of Young and Adults: reflections on Acess and Permanence |
title_full |
Internship in Fundamental Teaching of Young and Adults: reflections on Acess and Permanence |
title_fullStr |
Internship in Fundamental Teaching of Young and Adults: reflections on Acess and Permanence |
title_full_unstemmed |
Internship in Fundamental Teaching of Young and Adults: reflections on Acess and Permanence |
title_sort |
Internship in Fundamental Teaching of Young and Adults: reflections on Acess and Permanence |
author |
Rodrigues, Maria Emilia de Castro |
author_facet |
Rodrigues, Maria Emilia de Castro Farias, Maria do Rosário Teles de Jesus, Janaína Cristina de |
author_role |
author |
author2 |
Farias, Maria do Rosário Teles de Jesus, Janaína Cristina de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, Maria Emilia de Castro Farias, Maria do Rosário Teles de Jesus, Janaína Cristina de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação; Pedagogia Internship; Initial and continuous formation; Education of Youths and Adults; Estágio; Formação Inicial e Continuada; Educação de Jovens e Adultos Estágio curricular; Educação de Jovens e Adultos |
topic |
Educação; Pedagogia Internship; Initial and continuous formation; Education of Youths and Adults; Estágio; Formação Inicial e Continuada; Educação de Jovens e Adultos Estágio curricular; Educação de Jovens e Adultos |
dc.description.none.fl_txt_mv |
Abstract: this present article discourse about the internship developed with students of the Pedagogy course of the College of Education of the Federal University of Goias (FE/UFG), in the Education Youths and Adults in Education institutions of the Municipal General office of Education of Goiania. It presents reflections on the specificity of this teaching modality, and of as the stage it can contribute to the educators' initial and continuous formation, providing the action-reflection-action on the daily demands that are put by the school context and choosing the dialogue as one of the ways for the development of a process teaching-learning significant. Estágio no ensino fundamental de Jovens e Adultos: reflexões sobre acesso e permanência Resumo: o presente artigo discorre sobre o trabalho de estágio desenvolvido com discentes do curso de Pedagogia da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Goiás (FE/UFG), na Educação de Jovens e Adultos em instituições educacionais da Secretaria Municipal de Educação de Goiânia (SME). Apresenta reflexões sobre a especificidade desta modalidade de ensino, e de como o estágio pode contribuir para a formação inicial e continuada dos educadores, proporcionando a ação-reflexão-ação sobre as demandas diárias que são postas pelo contexto escolar e elegendo o diálogo como um dos caminhos para o desenvolvimento de um processo ensino-aprendizagem significativo. |
description |
Abstract: this present article discourse about the internship developed with students of the Pedagogy course of the College of Education of the Federal University of Goias (FE/UFG), in the Education Youths and Adults in Education institutions of the Municipal General office of Education of Goiania. It presents reflections on the specificity of this teaching modality, and of as the stage it can contribute to the educators' initial and continuous formation, providing the action-reflection-action on the daily demands that are put by the school context and choosing the dialogue as one of the ways for the development of a process teaching-learning significant. Estágio no ensino fundamental de Jovens e Adultos: reflexões sobre acesso e permanência Resumo: o presente artigo discorre sobre o trabalho de estágio desenvolvido com discentes do curso de Pedagogia da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Goiás (FE/UFG), na Educação de Jovens e Adultos em instituições educacionais da Secretaria Municipal de Educação de Goiânia (SME). Apresenta reflexões sobre a especificidade desta modalidade de ensino, e de como o estágio pode contribuir para a formação inicial e continuada dos educadores, proporcionando a ação-reflexão-ação sobre as demandas diárias que são postas pelo contexto escolar e elegendo o diálogo como um dos caminhos para o desenvolvimento de um processo ensino-aprendizagem significativo. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://seer.pucgoias.edu.br/index.php/educativa/article/view/6236 10.18224/educ.v20i2.6236 |
url |
http://seer.pucgoias.edu.br/index.php/educativa/article/view/6236 |
identifier_str_mv |
10.18224/educ.v20i2.6236 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://seer.pucgoias.edu.br/index.php/educativa/article/view/6236/3476 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2018 Maria Emilia de Castro Rodrigues, Maria do Rosário Teles de Farias, Janaína Cristina de Jesus info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2018 Maria Emilia de Castro Rodrigues, Maria do Rosário Teles de Farias, Janaína Cristina de Jesus |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA DA PUC GOIÁS |
publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA DA PUC GOIÁS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educativa - Revista de Educação; v. 20, n. 2 (2017); 373-392 1983-7771 1415-0492 10.18224/educ.v20i2 reponame:Educativa instname:Pontifícia Universidade Católica de Goiás (PUC-GO) instacron:PUC_GO |
reponame_str |
Educativa |
collection |
Educativa |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de Goiás (PUC-GO) |
instacron_str |
PUC_GO |
institution |
PUC_GO |
repository.name.fl_str_mv |
Educativa - Pontifícia Universidade Católica de Goiás (PUC-GO) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1676341974302457856 |