Telenovela: from Gata Borralheira to Midiatic Cinderella
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3064 |
Resumo: | Analysis of the coverage made by the printed media about telenovelas, popular programs published daily by Brazilian television networks. The results confirm the hypothesis of social legitimacy of this fictional TV format, initially rejected by the country 's cultural elites. Through agenda-setting strategies, cultural industries have gained recognition of the prestige roles and stimulated the participation of TV fans in the debate of public issues. |
id |
PUC_RS-12_730d1d07864932a7f20261965991e68f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3064 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Telenovela: from Gata Borralheira to Midiatic CinderellaTelenovela: da Gata Borralheira à Cinderella MidiáticaCommunicationNovelMediaTelevisionComunicaçãotelenovelamídiaTelevisãoAnalysis of the coverage made by the printed media about telenovelas, popular programs published daily by Brazilian television networks. The results confirm the hypothesis of social legitimacy of this fictional TV format, initially rejected by the country 's cultural elites. Through agenda-setting strategies, cultural industries have gained recognition of the prestige roles and stimulated the participation of TV fans in the debate of public issues.Análise da cobertura feita pelos meios impressos sobre telenovelas, programas populares diariamente divulgados por redes de televisão no Brasil. Os resultados confirmam a hipótese de legitimidade social deste formato ficcional de TV, rejeitado inicialmente pelas elites culturais do país. Através de estratégias de definição de agenda, as indústrias culturais ganharam reconhecimento dos papéis de prestígio e estimularam a participação de fãs de TV no debate de questões públicas.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/306410.15448/1980-3729.2000.12.3064Revista FAMECOS; Vol. 7 No. 12 (2000); 23-43Revista FAMECOS; Vol. 7 Núm. 12 (2000); 23-43Revista FAMECOS; v. 7 n. 12 (2000); 23-431980-37291415-054910.15448/1980-3729.2000.12reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3064/2342Marques de Melo, Joséinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-01T17:57:07Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3064Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-01T17:57:07Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Telenovela: from Gata Borralheira to Midiatic Cinderella Telenovela: da Gata Borralheira à Cinderella Midiática |
title |
Telenovela: from Gata Borralheira to Midiatic Cinderella |
spellingShingle |
Telenovela: from Gata Borralheira to Midiatic Cinderella Marques de Melo, José Communication Novel Media Television Comunicação telenovela mídia Televisão |
title_short |
Telenovela: from Gata Borralheira to Midiatic Cinderella |
title_full |
Telenovela: from Gata Borralheira to Midiatic Cinderella |
title_fullStr |
Telenovela: from Gata Borralheira to Midiatic Cinderella |
title_full_unstemmed |
Telenovela: from Gata Borralheira to Midiatic Cinderella |
title_sort |
Telenovela: from Gata Borralheira to Midiatic Cinderella |
author |
Marques de Melo, José |
author_facet |
Marques de Melo, José |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marques de Melo, José |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Communication Novel Media Television Comunicação telenovela mídia Televisão |
topic |
Communication Novel Media Television Comunicação telenovela mídia Televisão |
description |
Analysis of the coverage made by the printed media about telenovelas, popular programs published daily by Brazilian television networks. The results confirm the hypothesis of social legitimacy of this fictional TV format, initially rejected by the country 's cultural elites. Through agenda-setting strategies, cultural industries have gained recognition of the prestige roles and stimulated the participation of TV fans in the debate of public issues. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3064 10.15448/1980-3729.2000.12.3064 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3064 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2000.12.3064 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3064/2342 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 7 No. 12 (2000); 23-43 Revista FAMECOS; Vol. 7 Núm. 12 (2000); 23-43 Revista FAMECOS; v. 7 n. 12 (2000); 23-43 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2000.12 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128658745491456 |