Safety and defense in the Southern Cone: transitions and transformations?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos Ibero-Americanos |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericana/article/view/4530 |
Resumo: | The new conditions of international security don’t only attach importance to sovereignty and interstate relations. This new framework has led to changes in the scope and requirements for Politics of Defense. Countries of the Southern Cone seek to establish new parameters in the definition of their policies, but need to define between dissuasive policies as in the past, or establish mechanisms for cooperation with their neighbors. Furthermore, these policies, by their nature and size, are not exclusively military. The purpose of this article is to examine thedefinitions constraints on strategic deterrence and cooperation in international security, and identify the degree of autonomy and the nature of the concepts derived from the armed forces in shaping Politics of Defense. Finally, we try to check the level of civil policy direction in defining those policies. |
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Safety and defense in the Southern Cone: transitions and transformations?Seguridad y defensa en el Cono Sur: ¿transiciones con transformaciones?Segurança e defesa no Cone Sul: transições com transformações?Southern ConePolitics of DefenseDeterrence and cooperationCono SurPolíticas de defensaDisuasión y cooperaciónCone SulPolíticas de defesaDissuasão e cooperaçãoThe new conditions of international security don’t only attach importance to sovereignty and interstate relations. This new framework has led to changes in the scope and requirements for Politics of Defense. Countries of the Southern Cone seek to establish new parameters in the definition of their policies, but need to define between dissuasive policies as in the past, or establish mechanisms for cooperation with their neighbors. Furthermore, these policies, by their nature and size, are not exclusively military. The purpose of this article is to examine thedefinitions constraints on strategic deterrence and cooperation in international security, and identify the degree of autonomy and the nature of the concepts derived from the armed forces in shaping Politics of Defense. Finally, we try to check the level of civil policy direction in defining those policies.Los nuevos condicionantes de la seguridad internacional, en el que no sólo las soberanías y las relaciones interestatales tienen un peso importante, han causado cambios en las posibilidades y requisitos para las políticas de defensa. Países del Cono Sur buscan establecer nuevos parámetros en la definición de sus políticas, pero se encuentran tensionados entre el establecimiento de políticas de disuasión, como en el pasado, o la institución de mecanismos de cooperación con sus vecinos. Por otro lado, estas políticas, por su naturaleza y alcance, caen sobre temas que no son exclusivamente militares. El objetivo de este artículo es analizar los condicionantes estratégicos y definiciones estatales acerca de la disuasión y cooperación en seguridad internacional, así como identificar el grado de autonomía y la naturaleza de los conceptos originados de las fuerzas armadas en la definición de las políticas de defensa. Por último, se ha de comprobar el grado de dirección política del poder civil en las definiciones de las políticas de defensa.As novas condicionantes da segurança internacional, em que não somente as soberanias e relações inter-estatais possuem peso significativo, têm ensejado mudanças nas possibilidades e exigências para as políticas de defesa. Países do Cone Sul procuram estabelecer novos parâmetros na definição de suas políticas, mas se encontram tensionados entre estabelecer políticas dissuasórias, como no passado, ou instituir mecanismos de cooperação com seus vizinhos. Por outro lado, estas políticas, pela sua natureza e amplitude, inserem-se sobre temas que não são exclusivamente militares. O objetivo do artigo é analisar as condicionantes estratégicas e definições estatais acerca da dissuasão e da cooperação em segurança internacional, e identificar o grau de autonomia e a natureza das concepções originadas das forças armadas na definição das políticas de defesa. Enfim, trata-se de verificar o grau de direção política do poder civil nas definições das políticas de defesa.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericana/article/view/453010.15448/1980-864X.2008.1.4530Estudos Ibero-Americanos; Vol. 34 No. 1 (2008)Estudos Ibero-Americanos; Vol. 34 Núm. 1 (2008)Estudos Ibero-Americanos; v. 34 n. 1 (2008)1980-864X0101-406410.15448/1980-864X.2008.1reponame:Estudos Ibero-Americanosinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericana/article/view/4530/3456Soares, Samuel Alvesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-02T15:27:46Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/4530Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericanaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericana/oaieditora.periodicos@pucrs.br||eia@pucrs.br1980-864X0101-4064opendoar:2017-05-02T15:27:46Estudos Ibero-Americanos - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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