Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Dias, Jacqueline Camillo
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29885
Resumo: The inclusion of students with special needs in regular schools , have been advancing gradually in recent years, however the inclusion of students with Williams Syndrome is still leaving the desired. Perhaps by being a rare syndrome and unknown by many. Even if you hear many parents complaining about the lack of preparation of school, mainly of the team manager and teachers, for these students. Thus, the present study aims to examine how is being the role of de teacher and what the look of the family in favor of the inclusion of a student with Williams Syndrome, within education, face with a society that needs, review values, overcoming barriers and prejudices, besides searching for new paradigms for an affective education, quality and without segregation. Once everyone has the right to education, but in practice this right is not always graranteed. We adopted the qualitative method, using testimonies collected from three families and two teachers, in order to raise some data for obtaining information related to the topic to be researched
id PUC_SP-1_570a8b783f59a64900291c9c43f1926e
oai_identifier_str oai:repositorio.pucsp.br:handle/29885
network_acronym_str PUC_SP-1
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
repository_id_str
spelling Raiça, DarcyDias, Jacqueline Camillo2022-11-11T21:28:35Z2022-11-11T21:28:35Z2013-12-05Dias, Jacqueline Camillo. Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio. 2013. Monografia de Especialização (Especialização em Educação Inclusiva e Deficiência Intelectual) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29885The inclusion of students with special needs in regular schools , have been advancing gradually in recent years, however the inclusion of students with Williams Syndrome is still leaving the desired. Perhaps by being a rare syndrome and unknown by many. Even if you hear many parents complaining about the lack of preparation of school, mainly of the team manager and teachers, for these students. Thus, the present study aims to examine how is being the role of de teacher and what the look of the family in favor of the inclusion of a student with Williams Syndrome, within education, face with a society that needs, review values, overcoming barriers and prejudices, besides searching for new paradigms for an affective education, quality and without segregation. Once everyone has the right to education, but in practice this right is not always graranteed. We adopted the qualitative method, using testimonies collected from three families and two teachers, in order to raise some data for obtaining information related to the topic to be researchedA inclusão de alunos com necessidades especiais, na rede regular de ensino, vem avançando gradativamente, porém a inclusão de alunos com Síndrome de Williams continua deixando a desejar. Talvez por ser uma síndrome rara e desconhecida por muitos. Ainda se ouve muitos pais reclamando da falta de preparo da escola, principalmente equipe gestora e professores, para com esses alunos. Sendo assim, o presente trabalho objetiva conhecer pontos positivos e negativos que compõem a inclusão do aluno com Síndrome de Wílliams e o que é necessário para promover uma educação de qualidade para todos. Além de sensibilizar a respeito do processo da inclusão do aluno com Síndrome de Williams-Bauren, no âmbito educacional, e o papel do professor em prol desse desafio, que se refere a uma escola para todos, perante uma sociedade que necessita rever valores, vencer barreiras e preconceitos, além de buscar novos paradigmas para uma educação eficaz, de qualidade e sem segregação. Uma vez que é assegurado por lei que todos têm o direito à educação, porém na prática este direito nem sempre está garantido. Adotou-se o método qualitativo, utilizando depoimentos colhidos de três famílias e duas professoras, a fim de levantar alguns dados para a obtenção de informações relacionadas ao tema a ser pesquisadoporPontifícia Universidade Católica de São PauloEspecialização em Educação Inclusiva e Deficiência IntelectualPUC-SPBrasilFaculdade de EducaçãoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAOInclusãoProfessorSíndrome de William-BaurenInclusionTeacherWilliams SyndromeSíndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafioinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALJACQUELINE CAMILLO DIAS.pdfapplication/pdf450303https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29885/1/JACQUELINE%20CAMILLO%20DIAS.pdf16422812ff26eac427b228fba0056707MD51TEXTJACQUELINE CAMILLO DIAS.pdf.txtJACQUELINE CAMILLO DIAS.pdf.txtExtracted texttext/plain110876https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29885/2/JACQUELINE%20CAMILLO%20DIAS.pdf.txt2a12c3556c33320456266e11619c5db0MD52THUMBNAILJACQUELINE CAMILLO DIAS.pdf.jpgJACQUELINE CAMILLO DIAS.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1170https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29885/3/JACQUELINE%20CAMILLO%20DIAS.pdf.jpgaa125741c8f1a4d50af2c5c6584fc389MD53handle/298852022-11-12 01:06:00.444oai:repositorio.pucsp.br:handle/29885Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-11-12T04:06Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio
title Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio
spellingShingle Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio
Dias, Jacqueline Camillo
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO
Inclusão
Professor
Síndrome de William-Bauren
Inclusion
Teacher
Williams Syndrome
title_short Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio
title_full Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio
title_fullStr Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio
title_full_unstemmed Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio
title_sort Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio
author Dias, Jacqueline Camillo
author_facet Dias, Jacqueline Camillo
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Raiça, Darcy
dc.contributor.author.fl_str_mv Dias, Jacqueline Camillo
contributor_str_mv Raiça, Darcy
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO
topic CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO
Inclusão
Professor
Síndrome de William-Bauren
Inclusion
Teacher
Williams Syndrome
dc.subject.por.fl_str_mv Inclusão
Professor
Síndrome de William-Bauren
dc.subject.eng.fl_str_mv Inclusion
Teacher
Williams Syndrome
description The inclusion of students with special needs in regular schools , have been advancing gradually in recent years, however the inclusion of students with Williams Syndrome is still leaving the desired. Perhaps by being a rare syndrome and unknown by many. Even if you hear many parents complaining about the lack of preparation of school, mainly of the team manager and teachers, for these students. Thus, the present study aims to examine how is being the role of de teacher and what the look of the family in favor of the inclusion of a student with Williams Syndrome, within education, face with a society that needs, review values, overcoming barriers and prejudices, besides searching for new paradigms for an affective education, quality and without segregation. Once everyone has the right to education, but in practice this right is not always graranteed. We adopted the qualitative method, using testimonies collected from three families and two teachers, in order to raise some data for obtaining information related to the topic to be researched
publishDate 2013
dc.date.issued.fl_str_mv 2013-12-05
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2022-11-11T21:28:35Z
dc.date.available.fl_str_mv 2022-11-11T21:28:35Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv Dias, Jacqueline Camillo. Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio. 2013. Monografia de Especialização (Especialização em Educação Inclusiva e Deficiência Intelectual) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29885
identifier_str_mv Dias, Jacqueline Camillo. Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio. 2013. Monografia de Especialização (Especialização em Educação Inclusiva e Deficiência Intelectual) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.
url https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29885
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv Especialização em Educação Inclusiva e Deficiência Intelectual
dc.publisher.initials.fl_str_mv PUC-SP
dc.publisher.country.fl_str_mv Brasil
dc.publisher.department.fl_str_mv Faculdade de Educação
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29885/1/JACQUELINE%20CAMILLO%20DIAS.pdf
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29885/2/JACQUELINE%20CAMILLO%20DIAS.pdf.txt
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29885/3/JACQUELINE%20CAMILLO%20DIAS.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 16422812ff26eac427b228fba0056707
2a12c3556c33320456266e11619c5db0
aa125741c8f1a4d50af2c5c6584fc389
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br
_version_ 1809277973616918528