Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29885 |
Resumo: | The inclusion of students with special needs in regular schools , have been advancing gradually in recent years, however the inclusion of students with Williams Syndrome is still leaving the desired. Perhaps by being a rare syndrome and unknown by many. Even if you hear many parents complaining about the lack of preparation of school, mainly of the team manager and teachers, for these students. Thus, the present study aims to examine how is being the role of de teacher and what the look of the family in favor of the inclusion of a student with Williams Syndrome, within education, face with a society that needs, review values, overcoming barriers and prejudices, besides searching for new paradigms for an affective education, quality and without segregation. Once everyone has the right to education, but in practice this right is not always graranteed. We adopted the qualitative method, using testimonies collected from three families and two teachers, in order to raise some data for obtaining information related to the topic to be researched |
id |
PUC_SP-1_570a8b783f59a64900291c9c43f1926e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/29885 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Raiça, DarcyDias, Jacqueline Camillo2022-11-11T21:28:35Z2022-11-11T21:28:35Z2013-12-05Dias, Jacqueline Camillo. Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio. 2013. Monografia de Especialização (Especialização em Educação Inclusiva e Deficiência Intelectual) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29885The inclusion of students with special needs in regular schools , have been advancing gradually in recent years, however the inclusion of students with Williams Syndrome is still leaving the desired. Perhaps by being a rare syndrome and unknown by many. Even if you hear many parents complaining about the lack of preparation of school, mainly of the team manager and teachers, for these students. Thus, the present study aims to examine how is being the role of de teacher and what the look of the family in favor of the inclusion of a student with Williams Syndrome, within education, face with a society that needs, review values, overcoming barriers and prejudices, besides searching for new paradigms for an affective education, quality and without segregation. Once everyone has the right to education, but in practice this right is not always graranteed. We adopted the qualitative method, using testimonies collected from three families and two teachers, in order to raise some data for obtaining information related to the topic to be researchedA inclusão de alunos com necessidades especiais, na rede regular de ensino, vem avançando gradativamente, porém a inclusão de alunos com Síndrome de Williams continua deixando a desejar. Talvez por ser uma síndrome rara e desconhecida por muitos. Ainda se ouve muitos pais reclamando da falta de preparo da escola, principalmente equipe gestora e professores, para com esses alunos. Sendo assim, o presente trabalho objetiva conhecer pontos positivos e negativos que compõem a inclusão do aluno com Síndrome de Wílliams e o que é necessário para promover uma educação de qualidade para todos. Além de sensibilizar a respeito do processo da inclusão do aluno com Síndrome de Williams-Bauren, no âmbito educacional, e o papel do professor em prol desse desafio, que se refere a uma escola para todos, perante uma sociedade que necessita rever valores, vencer barreiras e preconceitos, além de buscar novos paradigmas para uma educação eficaz, de qualidade e sem segregação. Uma vez que é assegurado por lei que todos têm o direito à educação, porém na prática este direito nem sempre está garantido. Adotou-se o método qualitativo, utilizando depoimentos colhidos de três famílias e duas professoras, a fim de levantar alguns dados para a obtenção de informações relacionadas ao tema a ser pesquisadoporPontifícia Universidade Católica de São PauloEspecialização em Educação Inclusiva e Deficiência IntelectualPUC-SPBrasilFaculdade de EducaçãoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAOInclusãoProfessorSíndrome de William-BaurenInclusionTeacherWilliams SyndromeSíndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafioinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALJACQUELINE CAMILLO DIAS.pdfapplication/pdf450303https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29885/1/JACQUELINE%20CAMILLO%20DIAS.pdf16422812ff26eac427b228fba0056707MD51TEXTJACQUELINE CAMILLO DIAS.pdf.txtJACQUELINE CAMILLO DIAS.pdf.txtExtracted texttext/plain110876https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29885/2/JACQUELINE%20CAMILLO%20DIAS.pdf.txt2a12c3556c33320456266e11619c5db0MD52THUMBNAILJACQUELINE CAMILLO DIAS.pdf.jpgJACQUELINE CAMILLO DIAS.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1170https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29885/3/JACQUELINE%20CAMILLO%20DIAS.pdf.jpgaa125741c8f1a4d50af2c5c6584fc389MD53handle/298852022-11-12 01:06:00.444oai:repositorio.pucsp.br:handle/29885Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-11-12T04:06Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio |
title |
Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio |
spellingShingle |
Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio Dias, Jacqueline Camillo CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO Inclusão Professor Síndrome de William-Bauren Inclusion Teacher Williams Syndrome |
title_short |
Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio |
title_full |
Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio |
title_fullStr |
Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio |
title_full_unstemmed |
Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio |
title_sort |
Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio |
author |
Dias, Jacqueline Camillo |
author_facet |
Dias, Jacqueline Camillo |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Raiça, Darcy |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Dias, Jacqueline Camillo |
contributor_str_mv |
Raiça, Darcy |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO |
topic |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO Inclusão Professor Síndrome de William-Bauren Inclusion Teacher Williams Syndrome |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inclusão Professor Síndrome de William-Bauren |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Inclusion Teacher Williams Syndrome |
description |
The inclusion of students with special needs in regular schools , have been advancing gradually in recent years, however the inclusion of students with Williams Syndrome is still leaving the desired. Perhaps by being a rare syndrome and unknown by many. Even if you hear many parents complaining about the lack of preparation of school, mainly of the team manager and teachers, for these students. Thus, the present study aims to examine how is being the role of de teacher and what the look of the family in favor of the inclusion of a student with Williams Syndrome, within education, face with a society that needs, review values, overcoming barriers and prejudices, besides searching for new paradigms for an affective education, quality and without segregation. Once everyone has the right to education, but in practice this right is not always graranteed. We adopted the qualitative method, using testimonies collected from three families and two teachers, in order to raise some data for obtaining information related to the topic to be researched |
publishDate |
2013 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2013-12-05 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2022-11-11T21:28:35Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2022-11-11T21:28:35Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Dias, Jacqueline Camillo. Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio. 2013. Monografia de Especialização (Especialização em Educação Inclusiva e Deficiência Intelectual) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29885 |
identifier_str_mv |
Dias, Jacqueline Camillo. Síndrome de Williams: inclusão no âmbito educacional e o papel do professor em prol desse desafio. 2013. Monografia de Especialização (Especialização em Educação Inclusiva e Deficiência Intelectual) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013. |
url |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29885 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Especialização em Educação Inclusiva e Deficiência Intelectual |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29885/1/JACQUELINE%20CAMILLO%20DIAS.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29885/2/JACQUELINE%20CAMILLO%20DIAS.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29885/3/JACQUELINE%20CAMILLO%20DIAS.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
16422812ff26eac427b228fba0056707 2a12c3556c33320456266e11619c5db0 aa125741c8f1a4d50af2c5c6584fc389 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809277973616918528 |