Como explorar o uso de realidade aumentada no Brasil aliado ao cenário da moda
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/26253 |
Resumo: | Augmented Reality is a technology that project virtual information in a physical object or environment, expanding the user's interaction between what is digital and what is real. Despite having been in practice for several years, AR still can cause confusion about what it is and what differentiates it from virtual reality – both being present in Milgram’s (1995) Reality-Virtuality Continuum stream. This creates a contradiction, in which AR is increasingly more present in social media, advertising and digital games, but users do not recognize it. Thus, this work proposes a way to explore the use of Augmented Reality in Brazil, using fashion as a vehicle due to its strong power to create trends, innovation and self-expression, as well as the popularization of wearables and technology in clothing. Through extensive bibliographic research, questionnaires and case studies, information and insights were acquired that contributed to the final development of ERA Principle, a product that combines augmented reality with fashion through a t-shirt that is able to interact with an app and release and AR Animation, bringing the user to the center of the digital experience of fashion consumption. Furthermore, ERA’s application allows a broader view of what augmented reality actually is and how it has been exploited in recent years. The platform also allows you to take photos that can be posted on social media and thus promote the concept of AR to new audiences |
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Silva, Diogo Cortiz dahttp://lattes.cnpq.br/6494551464509086Machado, Carolina Pierre BarbosaDelis, Julia de Souza2022-06-17T21:01:17Z2022-06-17T21:01:17Z2021-12-01Machado, Carolina Pierre Barbosa; Delis, Julia de Souza. Como explorar o uso de realidade aumentada no Brasil aliado ao cenário da moda. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) - Faculdade de Ciências Exatas e Tecnologia da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2021.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/26253Augmented Reality is a technology that project virtual information in a physical object or environment, expanding the user's interaction between what is digital and what is real. Despite having been in practice for several years, AR still can cause confusion about what it is and what differentiates it from virtual reality – both being present in Milgram’s (1995) Reality-Virtuality Continuum stream. This creates a contradiction, in which AR is increasingly more present in social media, advertising and digital games, but users do not recognize it. Thus, this work proposes a way to explore the use of Augmented Reality in Brazil, using fashion as a vehicle due to its strong power to create trends, innovation and self-expression, as well as the popularization of wearables and technology in clothing. Through extensive bibliographic research, questionnaires and case studies, information and insights were acquired that contributed to the final development of ERA Principle, a product that combines augmented reality with fashion through a t-shirt that is able to interact with an app and release and AR Animation, bringing the user to the center of the digital experience of fashion consumption. Furthermore, ERA’s application allows a broader view of what augmented reality actually is and how it has been exploited in recent years. The platform also allows you to take photos that can be posted on social media and thus promote the concept of AR to new audiencesA Realidade Aumentada é uma tecnologia que projeta informações virtuais num ambiente ou objeto físico, expandindo a interação do usuário entre o que é digital e real. Apesar de já estar sendo posta em prática há vários anos, a RA ainda gera confusão a respeito do que é e o que a diferencia da Realidade Virtual - ambas estando presente no fluxo Reality-Virtuality Continuum, de Milgram (1995). Isso gera uma contradição, na qual a RA fica cada vez mais presente nas redes sociais, campanhas publicitárias e jogos digitais, mas os usuários não a reconhecem. Dessa forma, este trabalho propõe uma forma de explorar o uso da Realidade Aumentada no Brasil, utilizando o cenário da moda como um veículo devido ao seu forte poder de disseminar tendências, inovação e auto expressão e também à crescente popularização de wearables e tecnologia no vestuário. Por meio de pesquisas bibliográficas extensas, questionários e estudos de caso foram adquiridas informações e insights que contribuíram no desenvolvimento final de ERA Principle, um produto que une Realidade Aumentada com moda através de uma camiseta que é capaz de interagir com um aplicativo e liberar a RA, trazendo o usuário para o centro da experiência digital do consumo de moda. Ademais, o aplicativo de ERA permite uma visão mais ampla do que de fato é a Realidade Aumentada e como ela vem sendo explorada nos últimos anos. A plataforma permite também tirar fotos que podem ser publicadas nas redes sociais e, assim, promover o conceito de RA para novos públicosporPontifícia Universidade Católica de São PauloGraduação em DesignPUC-SPBrasilFaculdade de Ciências Exatas e TecnologiaCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL::DESENHO DE PRODUTORealidade aumentadaRealidade aumentada e modaTecnologia vestívelStreetwearAugmented realityAugmented reality and fashionWearablesStreetwearComo explorar o uso de realidade aumentada no Brasil aliado ao cenário da modainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALCarolina Pierre Barbosa Machado e Julia de Souza Delis.pdfCarolina Pierre Barbosa Machado e Julia de Souza Delis.pdfapplication/pdf30578370https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/26253/1/Carolina%20Pierre%20Barbosa%20Machado%20e%20Julia%20de%20Souza%20Delis.pdf8281cba8cef6b198900186f33ace6dfdMD51TEXTCarolina Pierre Barbosa Machado e Julia de Souza Delis.pdf.txtCarolina Pierre Barbosa Machado e Julia de Souza Delis.pdf.txtExtracted texttext/plain96289https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/26253/2/Carolina%20Pierre%20Barbosa%20Machado%20e%20Julia%20de%20Souza%20Delis.pdf.txtfd8a5c36c6a4c149f6db5cb0ab3f1bb1MD52THUMBNAILCarolina Pierre Barbosa Machado e Julia de Souza Delis.pdf.jpgCarolina Pierre Barbosa Machado e Julia de Souza Delis.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1191https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/26253/3/Carolina%20Pierre%20Barbosa%20Machado%20e%20Julia%20de%20Souza%20Delis.pdf.jpg5cdc7a6d67c73d22c08d728385bb8b17MD53handle/262532022-12-21 17:01:29.146oai:repositorio.pucsp.br:handle/26253Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-12-21T20:01:29Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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