The emergence of the additional language teacher/ adviser under the complexity paradigm

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Borges, Elaine Ferreira do Vale
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Silva, Walkyria Magno e
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/44221
Resumo: In this text, we discuss the emergence of a complex additional languageteacher/adviser under the complexity theory framework by reflectingupon disturbances in the teaching and learning subsystems of pre-serviceeducation. The complex teacher/adviser values all sub- and suprasystems,embraces the fractalized identities, conciliates assorted conceptionsassociated to this role, energizes and moves different systems linked tothe profession, and uses several methods and approaches to languageteaching and learning. We bring up some evidences of the complex teacher/adviser emergence in language teaching preparation and in languagelearning advising.
id PUC_SP-4_35833b49e6565381ed1946bb7fce9e4d
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/44221
network_acronym_str PUC_SP-4
network_name_str DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
repository_id_str
spelling The emergence of the additional language teacher/ adviser under the complexity paradigmcomplex adaptive systemadditional languageteacheradviserIn this text, we discuss the emergence of a complex additional languageteacher/adviser under the complexity theory framework by reflectingupon disturbances in the teaching and learning subsystems of pre-serviceeducation. The complex teacher/adviser values all sub- and suprasystems,embraces the fractalized identities, conciliates assorted conceptionsassociated to this role, energizes and moves different systems linked tothe profession, and uses several methods and approaches to languageteaching and learning. We bring up some evidences of the complex teacher/adviser emergence in language teaching preparation and in languagelearning advising.Pontifícia Universidade Católica de São paulo2019-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/44221DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 35 n. 3 (2019): Publicação continuada1678-460X0102-4450reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicadainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/44221/29291Copyright (c) 2019 DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicadainfo:eu-repo/semantics/openAccessBorges, Elaine Ferreira do ValeSilva, Walkyria Magno e2019-12-17T14:44:56Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/44221Revistahttps://revistas.pucsp.br/deltaPRIhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/oai||delta@pucsp.br1678-460X1678-460Xopendoar:2019-12-17T14:44:56DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv The emergence of the additional language teacher/ adviser under the complexity paradigm
title The emergence of the additional language teacher/ adviser under the complexity paradigm
spellingShingle The emergence of the additional language teacher/ adviser under the complexity paradigm
Borges, Elaine Ferreira do Vale
complex adaptive system
additional language
teacher
adviser
title_short The emergence of the additional language teacher/ adviser under the complexity paradigm
title_full The emergence of the additional language teacher/ adviser under the complexity paradigm
title_fullStr The emergence of the additional language teacher/ adviser under the complexity paradigm
title_full_unstemmed The emergence of the additional language teacher/ adviser under the complexity paradigm
title_sort The emergence of the additional language teacher/ adviser under the complexity paradigm
author Borges, Elaine Ferreira do Vale
author_facet Borges, Elaine Ferreira do Vale
Silva, Walkyria Magno e
author_role author
author2 Silva, Walkyria Magno e
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Borges, Elaine Ferreira do Vale
Silva, Walkyria Magno e
dc.subject.por.fl_str_mv complex adaptive system
additional language
teacher
adviser
topic complex adaptive system
additional language
teacher
adviser
description In this text, we discuss the emergence of a complex additional languageteacher/adviser under the complexity theory framework by reflectingupon disturbances in the teaching and learning subsystems of pre-serviceeducation. The complex teacher/adviser values all sub- and suprasystems,embraces the fractalized identities, conciliates assorted conceptionsassociated to this role, energizes and moves different systems linked tothe profession, and uses several methods and approaches to languageteaching and learning. We bring up some evidences of the complex teacher/adviser emergence in language teaching preparation and in languagelearning advising.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-09-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/44221
url https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/44221
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/44221/29291
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São paulo
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São paulo
dc.source.none.fl_str_mv DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 35 n. 3 (2019): Publicação continuada
1678-460X
0102-4450
reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
collection DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
repository.name.fl_str_mv DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv ||delta@pucsp.br
_version_ 1799129303943741440