Culinary Capital: the circle of food in the mass media

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Luderer, Cynthia Arantes Ferreira
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Galáxia (São Paulo)
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/18327
Resumo: Culinary capital, a concept based on Bourdieu’s theory of cultural capital, describes the social network involving food in its material or symbolic condition. Focusing on American culture, the authors expound upon the discourses surrounding the increase in culinary capital, which summons people to citizenship via the rules they preach about good health. The discussion is underpinned by various communication media through which culinary capital is broadcast, such as television programs, social networks, websites, events, social groups, and companies.
id PUC_SP-8_58a758c7a937f7bd2a6234d1fc3ab9a2
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18327
network_acronym_str PUC_SP-8
network_name_str Galáxia (São Paulo)
repository_id_str
spelling Culinary Capital: the circle of food in the mass mediaCapital culinário: o círculo dos alimentos nos meios de comunicaçãocapital culináriomídiasalimentaçãoculinary capitalmediafoodCulinary capital, a concept based on Bourdieu’s theory of cultural capital, describes the social network involving food in its material or symbolic condition. Focusing on American culture, the authors expound upon the discourses surrounding the increase in culinary capital, which summons people to citizenship via the rules they preach about good health. The discussion is underpinned by various communication media through which culinary capital is broadcast, such as television programs, social networks, websites, events, social groups, and companies.Culinary capital é um conceito que, apoiado na teoria do capital de Bourdieu, enuncia a rede social pela qual transpassa o alimento em sua condição material ou simbólica. Com foco na cultura norte-americana, os autores discorrem sobre os discursos que transitam em torno do aumento do capital culinário e que convoca os sujeitos à cidadania pela via das regras que pregam a boa saúde. Como base para discussão, vários suportes comunicativos pelos quais transita o capital culinário são discutidos, como programas de televisão, redes sociais, sites, eventos, grupos sociais e empresas.PEPG COS-PUC-SP2013-12-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/18327Galaxia; No. 26 (2013)GALÁxIA. Revista Interdisciplinar de Comunicação e Cultura; n. 26 (2013)1982-2553reponame:Galáxia (São Paulo)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/18327/13624Luderer, Cynthia Arantes Ferreirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-05-15T14:01:13Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18327Revistahttps://www.pucsp.br/pos-graduacao/mestrado-e-doutorado/comunicacao-e-semioticaPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpcos@pucsp.br||aidarprado@gmail.com1982-25531519-311Xopendoar:2024-05-15T14:01:13Galáxia (São Paulo) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv Culinary Capital: the circle of food in the mass media
Capital culinário: o círculo dos alimentos nos meios de comunicação
title Culinary Capital: the circle of food in the mass media
spellingShingle Culinary Capital: the circle of food in the mass media
Luderer, Cynthia Arantes Ferreira
capital culinário
mídias
alimentação
culinary capital
media
food
title_short Culinary Capital: the circle of food in the mass media
title_full Culinary Capital: the circle of food in the mass media
title_fullStr Culinary Capital: the circle of food in the mass media
title_full_unstemmed Culinary Capital: the circle of food in the mass media
title_sort Culinary Capital: the circle of food in the mass media
author Luderer, Cynthia Arantes Ferreira
author_facet Luderer, Cynthia Arantes Ferreira
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Luderer, Cynthia Arantes Ferreira
dc.subject.por.fl_str_mv capital culinário
mídias
alimentação
culinary capital
media
food
topic capital culinário
mídias
alimentação
culinary capital
media
food
description Culinary capital, a concept based on Bourdieu’s theory of cultural capital, describes the social network involving food in its material or symbolic condition. Focusing on American culture, the authors expound upon the discourses surrounding the increase in culinary capital, which summons people to citizenship via the rules they preach about good health. The discussion is underpinned by various communication media through which culinary capital is broadcast, such as television programs, social networks, websites, events, social groups, and companies.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-12-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/18327
url https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/18327
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/18327/13624
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv PEPG COS-PUC-SP
publisher.none.fl_str_mv PEPG COS-PUC-SP
dc.source.none.fl_str_mv Galaxia; No. 26 (2013)
GALÁxIA. Revista Interdisciplinar de Comunicação e Cultura; n. 26 (2013)
1982-2553
reponame:Galáxia (São Paulo)
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Galáxia (São Paulo)
collection Galáxia (São Paulo)
repository.name.fl_str_mv Galáxia (São Paulo) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv cos@pucsp.br||aidarprado@gmail.com
_version_ 1799129330387779584