Singularities and differences in pop music: A review of the term world music in the media

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vargas, Herom
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Faria de Carvalho, Nilton
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Galáxia (São Paulo)
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/58500
Resumo: The organization of pop music uses the term world music to classify non-adherent productions to the cores Europe/USA. This paper proposes three axes of discussion about the use of world music: a) review texts on the theme; b) identify historical narrative inequalities, from global scope, that permeate it; b) empirical analysis of the works of three artists based on Semiotics of Culture and with contributions of poststructuralist and decolonial lines to rethink the world music and its function of aesthetic form.
id PUC_SP-8_65f188e142daf388521de2a4e4ac53cc
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/58500
network_acronym_str PUC_SP-8
network_name_str Galáxia (São Paulo)
repository_id_str
spelling Singularities and differences in pop music: A review of the term world music in the mediaSingularidades e diferenças na música pop: Uma revisão do termo world music nas mídiasworld music; differences; music genres; hybridities; singularitiesworld music; diferenças; gêneros musicais; hibridismos; singularidadesThe organization of pop music uses the term world music to classify non-adherent productions to the cores Europe/USA. This paper proposes three axes of discussion about the use of world music: a) review texts on the theme; b) identify historical narrative inequalities, from global scope, that permeate it; b) empirical analysis of the works of three artists based on Semiotics of Culture and with contributions of poststructuralist and decolonial lines to rethink the world music and its function of aesthetic form.A organização da música pop recorre ao termo world music para classificar produções não aderentes ao núcleo Europa/Estados Unidos. Este trabalho propõe três eixos de discussão sobre o uso do world music: a) revisar textos sobre o tema; b) identificar desigualdades narrativas históricas, de âmbito global, que o permeiam; c) análise empírica das obras de três artistas com base na Semiótica da Cultura e contribuições de linhas pós-estruturalista e decolonial para repensar o world music e sua função de forma estética.PEPG COS-PUC-SP2022-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/58500Galaxia; No. 47 (2022): GaláxiaGALÁxIA. Revista Interdisciplinar de Comunicação e Cultura; n. 47 (2022): Galáxia1982-2553reponame:Galáxia (São Paulo)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/58500/41483Copyright (c) 2022 Galáxia. Revista do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Semióticahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVargas, HeromFaria de Carvalho, Nilton2022-06-26T14:26:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/58500Revistahttps://www.pucsp.br/pos-graduacao/mestrado-e-doutorado/comunicacao-e-semioticaPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpcos@pucsp.br||aidarprado@gmail.com1982-25531519-311Xopendoar:2022-06-26T14:26:09Galáxia (São Paulo) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv Singularities and differences in pop music: A review of the term world music in the media
Singularidades e diferenças na música pop: Uma revisão do termo world music nas mídias
title Singularities and differences in pop music: A review of the term world music in the media
spellingShingle Singularities and differences in pop music: A review of the term world music in the media
Vargas, Herom
world music; differences; music genres; hybridities; singularities
world music; diferenças; gêneros musicais; hibridismos; singularidades
title_short Singularities and differences in pop music: A review of the term world music in the media
title_full Singularities and differences in pop music: A review of the term world music in the media
title_fullStr Singularities and differences in pop music: A review of the term world music in the media
title_full_unstemmed Singularities and differences in pop music: A review of the term world music in the media
title_sort Singularities and differences in pop music: A review of the term world music in the media
author Vargas, Herom
author_facet Vargas, Herom
Faria de Carvalho, Nilton
author_role author
author2 Faria de Carvalho, Nilton
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vargas, Herom
Faria de Carvalho, Nilton
dc.subject.por.fl_str_mv world music; differences; music genres; hybridities; singularities
world music; diferenças; gêneros musicais; hibridismos; singularidades
topic world music; differences; music genres; hybridities; singularities
world music; diferenças; gêneros musicais; hibridismos; singularidades
description The organization of pop music uses the term world music to classify non-adherent productions to the cores Europe/USA. This paper proposes three axes of discussion about the use of world music: a) review texts on the theme; b) identify historical narrative inequalities, from global scope, that permeate it; b) empirical analysis of the works of three artists based on Semiotics of Culture and with contributions of poststructuralist and decolonial lines to rethink the world music and its function of aesthetic form.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/58500
url https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/58500
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/58500/41483
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Galáxia. Revista do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Semiótica
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Galáxia. Revista do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Semiótica
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv PEPG COS-PUC-SP
publisher.none.fl_str_mv PEPG COS-PUC-SP
dc.source.none.fl_str_mv Galaxia; No. 47 (2022): Galáxia
GALÁxIA. Revista Interdisciplinar de Comunicação e Cultura; n. 47 (2022): Galáxia
1982-2553
reponame:Galáxia (São Paulo)
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Galáxia (São Paulo)
collection Galáxia (São Paulo)
repository.name.fl_str_mv Galáxia (São Paulo) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv cos@pucsp.br||aidarprado@gmail.com
_version_ 1799129332347568128