Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2005 |
Outros Autores: | , , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325 |
Resumo: | This paper describes an application, based on Personal Digital Assistant (PDA), to support the technicians of the Computer and Communications Center of the University of Aveiro (CICUA) in the maintenance of the computers and other type of hardware in the University Campus. The application we developed allows the technicianto receive a Request for Technical Assistance (PAT) in anyplace of the University Campus that it is in the range of the Wireless network. The application allows the technicians to register their actions in an autonomous way in a mobile device (PDA), running PalmOS system. After each intervention the technicians can report the PAT with out having to comeback to the CICUA just to perform the report, reducing the time consumption in this activity. All the information inserted in the PDA is synchronized remotely by Wireless with a central data base, located in CICUA. |
id |
RCAP_1506e51da2b4e60aed194f8fd0e2e617 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/17325 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de AveiroThis paper describes an application, based on Personal Digital Assistant (PDA), to support the technicians of the Computer and Communications Center of the University of Aveiro (CICUA) in the maintenance of the computers and other type of hardware in the University Campus. The application we developed allows the technicianto receive a Request for Technical Assistance (PAT) in anyplace of the University Campus that it is in the range of the Wireless network. The application allows the technicians to register their actions in an autonomous way in a mobile device (PDA), running PalmOS system. After each intervention the technicians can report the PAT with out having to comeback to the CICUA just to perform the report, reducing the time consumption in this activity. All the information inserted in the PDA is synchronized remotely by Wireless with a central data base, located in CICUA.Neste artigo é descrito o desenvolvimento de uma aplicação, baseada em Personal Digital Assistant (PDA) para apoiar os técnicos do Centro de Informática e Comunicações da Universidade de Aveiro (CICUA) na manutenção do parque informático da Universidade. A aplicação desenvolvida permite aos técnicos receberem um Pedido de Assistência Técnica (PAT) em qualquer local do Campus Universitário, que esteja abrangido pela rede Wireless. Os técnicos podem assim registar as suas intervenções de forma autónoma num dispositivo móvel do tipo PDA, a correr o sistema de operação PalmOS. Após uma intervenção, os técnicos podem relatar todo o trabalho efectuado em relação ao PAT sem necessidade de regressarem ao CICUA apenas para efectuar o registo, melhorando assim a utilização do seu tempo. Toda a informação inserida no PDA é sincronizada remotamente via Wireless com a base de dados central localizada no CICUA.UA Editora2005-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325oai:proa.ua.pt:article/17325Eletrónica e Telecomunicações; Vol 4 No 5 (2005); 566-572Eletrónica e Telecomunicações; vol. 4 n.º 5 (2005); 566-5722182-97721645-0493reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325/12345https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessAugusto, AndréFernandes, MiguelVieira, AntónioPrata, PedroSantos, BeatrizZuquete, AndréVieira, José2022-09-26T11:00:13Zoai:proa.ua.pt:article/17325Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:08:09.527139Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro |
title |
Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro |
spellingShingle |
Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro Augusto, André |
title_short |
Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro |
title_full |
Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro |
title_fullStr |
Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro |
title_full_unstemmed |
Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro |
title_sort |
Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro |
author |
Augusto, André |
author_facet |
Augusto, André Fernandes, Miguel Vieira, António Prata, Pedro Santos, Beatriz Zuquete, André Vieira, José |
author_role |
author |
author2 |
Fernandes, Miguel Vieira, António Prata, Pedro Santos, Beatriz Zuquete, André Vieira, José |
author2_role |
author author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Augusto, André Fernandes, Miguel Vieira, António Prata, Pedro Santos, Beatriz Zuquete, André Vieira, José |
description |
This paper describes an application, based on Personal Digital Assistant (PDA), to support the technicians of the Computer and Communications Center of the University of Aveiro (CICUA) in the maintenance of the computers and other type of hardware in the University Campus. The application we developed allows the technicianto receive a Request for Technical Assistance (PAT) in anyplace of the University Campus that it is in the range of the Wireless network. The application allows the technicians to register their actions in an autonomous way in a mobile device (PDA), running PalmOS system. After each intervention the technicians can report the PAT with out having to comeback to the CICUA just to perform the report, reducing the time consumption in this activity. All the information inserted in the PDA is synchronized remotely by Wireless with a central data base, located in CICUA. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325 oai:proa.ua.pt:article/17325 |
url |
https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325 |
identifier_str_mv |
oai:proa.ua.pt:article/17325 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325 https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325/12345 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UA Editora |
publisher.none.fl_str_mv |
UA Editora |
dc.source.none.fl_str_mv |
Eletrónica e Telecomunicações; Vol 4 No 5 (2005); 566-572 Eletrónica e Telecomunicações; vol. 4 n.º 5 (2005); 566-572 2182-9772 1645-0493 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130539110694912 |