Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Augusto, André
Data de Publicação: 2005
Outros Autores: Fernandes, Miguel, Vieira, António, Prata, Pedro, Santos, Beatriz, Zuquete, André, Vieira, José
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325
Resumo: This paper describes an application, based on Personal Digital Assistant (PDA), to support the technicians of the Computer and Communications Center of the University of Aveiro (CICUA) in the maintenance of the computers and other type of hardware in the University Campus. The application we developed allows the technicianto receive a Request for Technical Assistance (PAT) in anyplace of the University Campus that it is in the range of the Wireless network. The application allows the technicians to register their actions in an autonomous way in a mobile device (PDA), running PalmOS system. After each intervention the technicians can report the PAT with out having to comeback to the CICUA just to perform the report, reducing the time consumption in this activity. All the information inserted in the PDA is synchronized remotely by Wireless with a central data base, located in CICUA.
id RCAP_1506e51da2b4e60aed194f8fd0e2e617
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/17325
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de AveiroThis paper describes an application, based on Personal Digital Assistant (PDA), to support the technicians of the Computer and Communications Center of the University of Aveiro (CICUA) in the maintenance of the computers and other type of hardware in the University Campus. The application we developed allows the technicianto receive a Request for Technical Assistance (PAT) in anyplace of the University Campus that it is in the range of the Wireless network. The application allows the technicians to register their actions in an autonomous way in a mobile device (PDA), running PalmOS system. After each intervention the technicians can report the PAT with out having to comeback to the CICUA just to perform the report, reducing the time consumption in this activity. All the information inserted in the PDA is synchronized remotely by Wireless with a central data base, located in CICUA.Neste artigo é descrito o desenvolvimento de uma aplicação, baseada em Personal Digital Assistant (PDA) para apoiar os técnicos do Centro de Informática e Comunicações da Universidade de Aveiro (CICUA) na manutenção do parque informático da Universidade. A aplicação desenvolvida permite aos técnicos receberem um Pedido de Assistência Técnica (PAT) em qualquer local do Campus Universitário, que esteja abrangido pela rede Wireless. Os técnicos podem assim registar as suas intervenções de forma autónoma num dispositivo móvel do tipo PDA, a correr o sistema de operação PalmOS. Após uma intervenção, os técnicos podem relatar todo o trabalho efectuado em relação ao PAT sem necessidade de regressarem ao CICUA apenas para efectuar o registo, melhorando assim a utilização do seu tempo. Toda a informação inserida no PDA é sincronizada remotamente via Wireless com a base de dados central localizada no CICUA.UA Editora2005-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325oai:proa.ua.pt:article/17325Eletrónica e Telecomunicações; Vol 4 No 5 (2005); 566-572Eletrónica e Telecomunicações; vol. 4 n.º 5 (2005); 566-5722182-97721645-0493reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325/12345https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessAugusto, AndréFernandes, MiguelVieira, AntónioPrata, PedroSantos, BeatrizZuquete, AndréVieira, José2022-09-26T11:00:13Zoai:proa.ua.pt:article/17325Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:08:09.527139Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro
title Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro
spellingShingle Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro
Augusto, André
title_short Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro
title_full Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro
title_fullStr Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro
title_full_unstemmed Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro
title_sort Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Informático da Universidade de Aveiro
author Augusto, André
author_facet Augusto, André
Fernandes, Miguel
Vieira, António
Prata, Pedro
Santos, Beatriz
Zuquete, André
Vieira, José
author_role author
author2 Fernandes, Miguel
Vieira, António
Prata, Pedro
Santos, Beatriz
Zuquete, André
Vieira, José
author2_role author
author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Augusto, André
Fernandes, Miguel
Vieira, António
Prata, Pedro
Santos, Beatriz
Zuquete, André
Vieira, José
description This paper describes an application, based on Personal Digital Assistant (PDA), to support the technicians of the Computer and Communications Center of the University of Aveiro (CICUA) in the maintenance of the computers and other type of hardware in the University Campus. The application we developed allows the technicianto receive a Request for Technical Assistance (PAT) in anyplace of the University Campus that it is in the range of the Wireless network. The application allows the technicians to register their actions in an autonomous way in a mobile device (PDA), running PalmOS system. After each intervention the technicians can report the PAT with out having to comeback to the CICUA just to perform the report, reducing the time consumption in this activity. All the information inserted in the PDA is synchronized remotely by Wireless with a central data base, located in CICUA.
publishDate 2005
dc.date.none.fl_str_mv 2005-01-01T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv journal article
info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325
oai:proa.ua.pt:article/17325
url https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325
identifier_str_mv oai:proa.ua.pt:article/17325
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325
https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/17325/12345
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UA Editora
publisher.none.fl_str_mv UA Editora
dc.source.none.fl_str_mv Eletrónica e Telecomunicações; Vol 4 No 5 (2005); 566-572
Eletrónica e Telecomunicações; vol. 4 n.º 5 (2005); 566-572
2182-9772
1645-0493
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130539110694912