Social Media influencers in Travels and Tourism
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10362/148722 |
Resumo: | Dissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Information Systems and Technologies Management |
id |
RCAP_317881330abcbbd4af064b1411b20dfd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:run.unl.pt:10362/148722 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Social Media influencers in Travels and TourismSocial Media InfluencersTravelDestination PerceptionSocial Credibility TheoryCongruenceDomínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da InformaçãoDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoDissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Information Systems and Technologies ManagementThe use of Social Media in travel contexts has risen on the past years and is now an important strategic tool regarding tourism development of travel destination. This research aims to examine the impact of social media platforms and the specific effect of influencer presence for destination promotion and the perception. To understand this, this research evaluates the impact of micro and macro influencers on the perception and destination dimensions. The findings suggest that destination perception varies due to the type of influencer chosen for a campaign. When using a micro influencer, physical attractiveness seems to be the most relevant topic to explore, while using macro influencers dimensions such as congruence and trustworthiness are more relevant for the perception outcome. The findings have important implications for travel destinations research and practice.Pinto, Diego CostaRUNPereira, Pedro Henrique Silva Martins2023-02-06T13:42:09Z2023-01-242023-01-24T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/148722TID:203223063enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T05:30:23Zoai:run.unl.pt:10362/148722Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:53:28.059627Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Social Media influencers in Travels and Tourism |
title |
Social Media influencers in Travels and Tourism |
spellingShingle |
Social Media influencers in Travels and Tourism Pereira, Pedro Henrique Silva Martins Social Media Influencers Travel Destination Perception Social Credibility Theory Congruence Domínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da Informação Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
title_short |
Social Media influencers in Travels and Tourism |
title_full |
Social Media influencers in Travels and Tourism |
title_fullStr |
Social Media influencers in Travels and Tourism |
title_full_unstemmed |
Social Media influencers in Travels and Tourism |
title_sort |
Social Media influencers in Travels and Tourism |
author |
Pereira, Pedro Henrique Silva Martins |
author_facet |
Pereira, Pedro Henrique Silva Martins |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Pinto, Diego Costa RUN |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Pedro Henrique Silva Martins |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Social Media Influencers Travel Destination Perception Social Credibility Theory Congruence Domínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da Informação Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
topic |
Social Media Influencers Travel Destination Perception Social Credibility Theory Congruence Domínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da Informação Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
description |
Dissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Information Systems and Technologies Management |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-02-06T13:42:09Z 2023-01-24 2023-01-24T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10362/148722 TID:203223063 |
url |
http://hdl.handle.net/10362/148722 |
identifier_str_mv |
TID:203223063 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799138125222510592 |