O ENSINO DE ARTE, TECNOLOGIAS EDUCACIONAIS E A PROPOSTA REFLEXIVA SOBRE AS TRIBOS URBANAS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/ilcj.v13i3.31155 |
Resumo: | With the objective of discussing, within the school environment, questions about Art, technologies and educational tools, as well as their relations with Urban Tribes, the production and execution of a learning workshop with this theme made it possible to carry out research and expand concepts to respect for the social and cultural diversity existing in our society. We are inserted in environments where there are recurrent cases of intolerance, disrespect and lack of empathy, aggravated by the misuse of technologies by our young people and adolescents. In this sense, we see education as a tool capable of strengthening ties and awakening knowledge in order to provide a fair and egalitarian society through digital technologies and tools. |
id |
RCAP_3ed893318333c4f90f9d6a3ef26c4000 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/31155 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
O ENSINO DE ARTE, TECNOLOGIAS EDUCACIONAIS E A PROPOSTA REFLEXIVA SOBRE AS TRIBOS URBANASWith the objective of discussing, within the school environment, questions about Art, technologies and educational tools, as well as their relations with Urban Tribes, the production and execution of a learning workshop with this theme made it possible to carry out research and expand concepts to respect for the social and cultural diversity existing in our society. We are inserted in environments where there are recurrent cases of intolerance, disrespect and lack of empathy, aggravated by the misuse of technologies by our young people and adolescents. In this sense, we see education as a tool capable of strengthening ties and awakening knowledge in order to provide a fair and egalitarian society through digital technologies and tools.Com o objetivo de discutir, dentro do ambiente escolar, questões sobre Arte, tecnologias e ferramentas educacionais, bem como suas relações com Tribos Urbanas, a produção e execução de uma oficina de aprendizagem com essa temática possibilitou a concretização de pesquisas e ampliação de conceitos a respeito da diversidade social e cultural existente em nossa sociedade. Estamos inseridos em ambientes em que há recorrentes casos de intolerância, desrespeito e falta de empatia, agravados pelo mau uso das tecnologias pelos nossos jovens e adolescentes. Nesse sentido, enxergamos a educação como uma ferramenta capaz de estreitar laços e despertar conhecimentos a fim de proporcionar uma sociedade justa e igualitária por meio de tecnologias e ferramentas digitais.Universidade de Aveiro2023-02-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/ilcj.v13i3.31155https://doi.org/10.34624/ilcj.v13i3.31155Internet Latent Corpus Journal; Vol 13 No 1 (2023): REPENSANDO A TECNOLOGIA NA EDUCAÇÃO; 55-64Internet Latent Corpus Journal; Vol. 13 Núm. 1 (2023): REPENSANDO A TECNOLOGIA NA EDUCAÇÃO; 55-64Internet Latent Corpus Journal; Vol. 13 No 1 (2023): REPENSANDO A TECNOLOGIA NA EDUCAÇÃO; 55-64Internet Latent Corpus Journal; vol. 13 n.º 1 (2023): REPENSANDO A TECNOLOGIA NA EDUCAÇÃO; 55-641647-7308reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/31155https://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/31155/21405Direitos de Autor (c) 2023 CINTHIA CACIELE FREGNE MATUSAIKI, ELI ANDRADE DA ROCHA PRATES, Helena Brandão Vianahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMatusaiki, Cinthia Caciele FregneRocha Prates, Eli Andrade daViana, Helena Brandão2023-03-24T17:30:12Zoai:proa.ua.pt:article/31155Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:47:08.835898Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
O ENSINO DE ARTE, TECNOLOGIAS EDUCACIONAIS E A PROPOSTA REFLEXIVA SOBRE AS TRIBOS URBANAS |
title |
O ENSINO DE ARTE, TECNOLOGIAS EDUCACIONAIS E A PROPOSTA REFLEXIVA SOBRE AS TRIBOS URBANAS |
spellingShingle |
O ENSINO DE ARTE, TECNOLOGIAS EDUCACIONAIS E A PROPOSTA REFLEXIVA SOBRE AS TRIBOS URBANAS Matusaiki, Cinthia Caciele Fregne |
title_short |
O ENSINO DE ARTE, TECNOLOGIAS EDUCACIONAIS E A PROPOSTA REFLEXIVA SOBRE AS TRIBOS URBANAS |
title_full |
O ENSINO DE ARTE, TECNOLOGIAS EDUCACIONAIS E A PROPOSTA REFLEXIVA SOBRE AS TRIBOS URBANAS |
title_fullStr |
O ENSINO DE ARTE, TECNOLOGIAS EDUCACIONAIS E A PROPOSTA REFLEXIVA SOBRE AS TRIBOS URBANAS |
title_full_unstemmed |
O ENSINO DE ARTE, TECNOLOGIAS EDUCACIONAIS E A PROPOSTA REFLEXIVA SOBRE AS TRIBOS URBANAS |
title_sort |
O ENSINO DE ARTE, TECNOLOGIAS EDUCACIONAIS E A PROPOSTA REFLEXIVA SOBRE AS TRIBOS URBANAS |
author |
Matusaiki, Cinthia Caciele Fregne |
author_facet |
Matusaiki, Cinthia Caciele Fregne Rocha Prates, Eli Andrade da Viana, Helena Brandão |
author_role |
author |
author2 |
Rocha Prates, Eli Andrade da Viana, Helena Brandão |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Matusaiki, Cinthia Caciele Fregne Rocha Prates, Eli Andrade da Viana, Helena Brandão |
description |
With the objective of discussing, within the school environment, questions about Art, technologies and educational tools, as well as their relations with Urban Tribes, the production and execution of a learning workshop with this theme made it possible to carry out research and expand concepts to respect for the social and cultural diversity existing in our society. We are inserted in environments where there are recurrent cases of intolerance, disrespect and lack of empathy, aggravated by the misuse of technologies by our young people and adolescents. In this sense, we see education as a tool capable of strengthening ties and awakening knowledge in order to provide a fair and egalitarian society through digital technologies and tools. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-02-01 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/ilcj.v13i3.31155 https://doi.org/10.34624/ilcj.v13i3.31155 |
url |
https://doi.org/10.34624/ilcj.v13i3.31155 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/31155 https://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/31155/21405 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Internet Latent Corpus Journal; Vol 13 No 1 (2023): REPENSANDO A TECNOLOGIA NA EDUCAÇÃO; 55-64 Internet Latent Corpus Journal; Vol. 13 Núm. 1 (2023): REPENSANDO A TECNOLOGIA NA EDUCAÇÃO; 55-64 Internet Latent Corpus Journal; Vol. 13 No 1 (2023): REPENSANDO A TECNOLOGIA NA EDUCAÇÃO; 55-64 Internet Latent Corpus Journal; vol. 13 n.º 1 (2023): REPENSANDO A TECNOLOGIA NA EDUCAÇÃO; 55-64 1647-7308 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130943347228672 |