A mão, técnica como pensamento

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferreira, Samuel, 1992-
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/28494
Resumo: This thesis is a reflection on the process of Making in Sculpture. Technique and Thought are presented as a unique and not separable action. In Sculpture, there is an intrinsic connection between Making and Thinking; as there is a connection between Hand and brain or vice-versa, which allows the Human to develop his potential and abilities. Human’s ability to work with his hands makes him an active inventor, Hands that touch and let themselves be touched, as a reciprocal element. For the Sculptor, the Hand is the thought’s tool and Sculpture requires Making, the technique and thought are the way used by the Sculptor to materialize his ideas
id RCAP_418de599b1ee63d6c79ff0bf42731659
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/28494
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling A mão, técnica como pensamentoEsculturaMãoTécnicaPensamentoEscultura (Especialização em estudos de escultura)This thesis is a reflection on the process of Making in Sculpture. Technique and Thought are presented as a unique and not separable action. In Sculpture, there is an intrinsic connection between Making and Thinking; as there is a connection between Hand and brain or vice-versa, which allows the Human to develop his potential and abilities. Human’s ability to work with his hands makes him an active inventor, Hands that touch and let themselves be touched, as a reciprocal element. For the Sculptor, the Hand is the thought’s tool and Sculpture requires Making, the technique and thought are the way used by the Sculptor to materialize his ideasSilva, João Castro, 1966-Repositório da Universidade de LisboaFerreira, Samuel, 1992-2017-07-27T14:46:55Z2017-01-042017-07-272017-01-04T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/28494TID:201623994porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:20:27Zoai:repositorio.ul.pt:10451/28494Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:44:47.076449Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv A mão, técnica como pensamento
title A mão, técnica como pensamento
spellingShingle A mão, técnica como pensamento
Ferreira, Samuel, 1992-
Escultura
Mão
Técnica
Pensamento
Escultura (Especialização em estudos de escultura)
title_short A mão, técnica como pensamento
title_full A mão, técnica como pensamento
title_fullStr A mão, técnica como pensamento
title_full_unstemmed A mão, técnica como pensamento
title_sort A mão, técnica como pensamento
author Ferreira, Samuel, 1992-
author_facet Ferreira, Samuel, 1992-
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Silva, João Castro, 1966-
Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Ferreira, Samuel, 1992-
dc.subject.por.fl_str_mv Escultura
Mão
Técnica
Pensamento
Escultura (Especialização em estudos de escultura)
topic Escultura
Mão
Técnica
Pensamento
Escultura (Especialização em estudos de escultura)
description This thesis is a reflection on the process of Making in Sculpture. Technique and Thought are presented as a unique and not separable action. In Sculpture, there is an intrinsic connection between Making and Thinking; as there is a connection between Hand and brain or vice-versa, which allows the Human to develop his potential and abilities. Human’s ability to work with his hands makes him an active inventor, Hands that touch and let themselves be touched, as a reciprocal element. For the Sculptor, the Hand is the thought’s tool and Sculpture requires Making, the technique and thought are the way used by the Sculptor to materialize his ideas
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-07-27T14:46:55Z
2017-01-04
2017-07-27
2017-01-04T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/28494
TID:201623994
url http://hdl.handle.net/10451/28494
identifier_str_mv TID:201623994
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134369088012288