A mão, técnica como pensamento
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/28494 |
Resumo: | This thesis is a reflection on the process of Making in Sculpture. Technique and Thought are presented as a unique and not separable action. In Sculpture, there is an intrinsic connection between Making and Thinking; as there is a connection between Hand and brain or vice-versa, which allows the Human to develop his potential and abilities. Human’s ability to work with his hands makes him an active inventor, Hands that touch and let themselves be touched, as a reciprocal element. For the Sculptor, the Hand is the thought’s tool and Sculpture requires Making, the technique and thought are the way used by the Sculptor to materialize his ideas |
id |
RCAP_418de599b1ee63d6c79ff0bf42731659 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/28494 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
A mão, técnica como pensamentoEsculturaMãoTécnicaPensamentoEscultura (Especialização em estudos de escultura)This thesis is a reflection on the process of Making in Sculpture. Technique and Thought are presented as a unique and not separable action. In Sculpture, there is an intrinsic connection between Making and Thinking; as there is a connection between Hand and brain or vice-versa, which allows the Human to develop his potential and abilities. Human’s ability to work with his hands makes him an active inventor, Hands that touch and let themselves be touched, as a reciprocal element. For the Sculptor, the Hand is the thought’s tool and Sculpture requires Making, the technique and thought are the way used by the Sculptor to materialize his ideasSilva, João Castro, 1966-Repositório da Universidade de LisboaFerreira, Samuel, 1992-2017-07-27T14:46:55Z2017-01-042017-07-272017-01-04T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/28494TID:201623994porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:20:27Zoai:repositorio.ul.pt:10451/28494Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:44:47.076449Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
A mão, técnica como pensamento |
title |
A mão, técnica como pensamento |
spellingShingle |
A mão, técnica como pensamento Ferreira, Samuel, 1992- Escultura Mão Técnica Pensamento Escultura (Especialização em estudos de escultura) |
title_short |
A mão, técnica como pensamento |
title_full |
A mão, técnica como pensamento |
title_fullStr |
A mão, técnica como pensamento |
title_full_unstemmed |
A mão, técnica como pensamento |
title_sort |
A mão, técnica como pensamento |
author |
Ferreira, Samuel, 1992- |
author_facet |
Ferreira, Samuel, 1992- |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Silva, João Castro, 1966- Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, Samuel, 1992- |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Escultura Mão Técnica Pensamento Escultura (Especialização em estudos de escultura) |
topic |
Escultura Mão Técnica Pensamento Escultura (Especialização em estudos de escultura) |
description |
This thesis is a reflection on the process of Making in Sculpture. Technique and Thought are presented as a unique and not separable action. In Sculpture, there is an intrinsic connection between Making and Thinking; as there is a connection between Hand and brain or vice-versa, which allows the Human to develop his potential and abilities. Human’s ability to work with his hands makes him an active inventor, Hands that touch and let themselves be touched, as a reciprocal element. For the Sculptor, the Hand is the thought’s tool and Sculpture requires Making, the technique and thought are the way used by the Sculptor to materialize his ideas |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-07-27T14:46:55Z 2017-01-04 2017-07-27 2017-01-04T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/28494 TID:201623994 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/28494 |
identifier_str_mv |
TID:201623994 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134369088012288 |