Report of the supervised teaching practice held at the Conservatório Regional de Évora - Eborae Música: attitudes and motivation in learning the piano

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lopes, Maria João Guerra
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10174/29947
Resumo: This is a report of the modules of Supervised Teaching Practice 1 and 2, part of the Master of Music Teaching´s syllabus of the Universidade de Évora; followed by an investigation section, deliberating on the theme of Attitudes and Motivation in Learning the Piano. The responsibility of the Master´s student was to analyse and comprehend the educational context of the students, their learning objectives and the teacher´s assessment criteria and instructive prospect throughout a whole school year, from September 2019 to July 2020. In this context, it is asked of the Master´s student to attend and teach six student´s instrumental lessons, and assist in other pertinent activities in a Music school. To gather as much input and data possible from the lessons, the Master´s student utilized a diary of personal observations. The focus is on the correlation between attitudes and motivation. To better understand the connection between these two elements, a thorough expound is made on the significance of each element. As a conclusive bind, motivation and attitudes, of the observed students, are intertwined to answer the following research question: Through the analysis of attitudes, how does motivation fluctuate during a piano lesson; Resumo: Título: Relatório de Prática de Ensino Supervisionada realizada no Conservatório Regional de Évora – Eborae Música: Atitudes e Motivação na Aprendizagem do Piano Este relatório é referente às disciplinas de Prática de Ensino Supervisionada 1 e 2, integradas no programa do Mestrado em Ensino de Música da Universidade de Évora; seguido de uma secção de investigação sobre o tema de Atitudes e Motivação na Aprendizagem do Piano. A responsabilidade da Mestranda era analisar e compreender o contexto educacional de alunos, os objetivos de aprendizagem, os critérios de avaliação e o planeamento do professor cooperante, ao longo de todo um ano letivo, de setembro de 2019 a julho de 2020. Neste contexto, era requerido que a Mestranda atendesse e lecionasse aulas instrumentais de seis alunos, e assistisse a outras atividades pertinentes numa escola de Música. Para obter o máximo de dados possíveis das aulas, a Mestranda utilizou um diário de observações pessoais. O foco está na ligação entre atitudes e motivação. Para entender melhor a conexão entre estes dois conceitos, uma exposição é feita sobre o significado de cada um. Para atingir conclusões, a motivação e atitudes, dos alunos observados, interligam-se para responder à seguinte questão de pesquisa: Por meio da análise das atitudes, como é que oscila a motivação durante uma aula de piano
id RCAP_5854768a70cc79f0d8f1c1f86a4d1ba0
oai_identifier_str oai:dspace.uevora.pt:10174/29947
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Report of the supervised teaching practice held at the Conservatório Regional de Évora - Eborae Música: attitudes and motivation in learning the pianoAttitudesPianoMotivationLearningAtitudesPianoMotivaçãoAprendizagemThis is a report of the modules of Supervised Teaching Practice 1 and 2, part of the Master of Music Teaching´s syllabus of the Universidade de Évora; followed by an investigation section, deliberating on the theme of Attitudes and Motivation in Learning the Piano. The responsibility of the Master´s student was to analyse and comprehend the educational context of the students, their learning objectives and the teacher´s assessment criteria and instructive prospect throughout a whole school year, from September 2019 to July 2020. In this context, it is asked of the Master´s student to attend and teach six student´s instrumental lessons, and assist in other pertinent activities in a Music school. To gather as much input and data possible from the lessons, the Master´s student utilized a diary of personal observations. The focus is on the correlation between attitudes and motivation. To better understand the connection between these two elements, a thorough expound is made on the significance of each element. As a conclusive bind, motivation and attitudes, of the observed students, are intertwined to answer the following research question: Through the analysis of attitudes, how does motivation fluctuate during a piano lesson; Resumo: Título: Relatório de Prática de Ensino Supervisionada realizada no Conservatório Regional de Évora – Eborae Música: Atitudes e Motivação na Aprendizagem do Piano Este relatório é referente às disciplinas de Prática de Ensino Supervisionada 1 e 2, integradas no programa do Mestrado em Ensino de Música da Universidade de Évora; seguido de uma secção de investigação sobre o tema de Atitudes e Motivação na Aprendizagem do Piano. A responsabilidade da Mestranda era analisar e compreender o contexto educacional de alunos, os objetivos de aprendizagem, os critérios de avaliação e o planeamento do professor cooperante, ao longo de todo um ano letivo, de setembro de 2019 a julho de 2020. Neste contexto, era requerido que a Mestranda atendesse e lecionasse aulas instrumentais de seis alunos, e assistisse a outras atividades pertinentes numa escola de Música. Para obter o máximo de dados possíveis das aulas, a Mestranda utilizou um diário de observações pessoais. O foco está na ligação entre atitudes e motivação. Para entender melhor a conexão entre estes dois conceitos, uma exposição é feita sobre o significado de cada um. Para atingir conclusões, a motivação e atitudes, dos alunos observados, interligam-se para responder à seguinte questão de pesquisa: Por meio da análise das atitudes, como é que oscila a motivação durante uma aula de pianoUniversidade de Évora2021-06-18T14:07:23Z2021-06-182021-06-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesishttp://hdl.handle.net/10174/29947http://hdl.handle.net/10174/29947TID:202732606engDepartamento de Músicamarialopespiano@gmail.com203Lopes, Maria João Guerrainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-01-03T19:27:17Zoai:dspace.uevora.pt:10174/29947Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:19:25.909167Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Report of the supervised teaching practice held at the Conservatório Regional de Évora - Eborae Música: attitudes and motivation in learning the piano
title Report of the supervised teaching practice held at the Conservatório Regional de Évora - Eborae Música: attitudes and motivation in learning the piano
spellingShingle Report of the supervised teaching practice held at the Conservatório Regional de Évora - Eborae Música: attitudes and motivation in learning the piano
Lopes, Maria João Guerra
Attitudes
Piano
Motivation
Learning
Atitudes
Piano
Motivação
Aprendizagem
title_short Report of the supervised teaching practice held at the Conservatório Regional de Évora - Eborae Música: attitudes and motivation in learning the piano
title_full Report of the supervised teaching practice held at the Conservatório Regional de Évora - Eborae Música: attitudes and motivation in learning the piano
title_fullStr Report of the supervised teaching practice held at the Conservatório Regional de Évora - Eborae Música: attitudes and motivation in learning the piano
title_full_unstemmed Report of the supervised teaching practice held at the Conservatório Regional de Évora - Eborae Música: attitudes and motivation in learning the piano
title_sort Report of the supervised teaching practice held at the Conservatório Regional de Évora - Eborae Música: attitudes and motivation in learning the piano
author Lopes, Maria João Guerra
author_facet Lopes, Maria João Guerra
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lopes, Maria João Guerra
dc.subject.por.fl_str_mv Attitudes
Piano
Motivation
Learning
Atitudes
Piano
Motivação
Aprendizagem
topic Attitudes
Piano
Motivation
Learning
Atitudes
Piano
Motivação
Aprendizagem
description This is a report of the modules of Supervised Teaching Practice 1 and 2, part of the Master of Music Teaching´s syllabus of the Universidade de Évora; followed by an investigation section, deliberating on the theme of Attitudes and Motivation in Learning the Piano. The responsibility of the Master´s student was to analyse and comprehend the educational context of the students, their learning objectives and the teacher´s assessment criteria and instructive prospect throughout a whole school year, from September 2019 to July 2020. In this context, it is asked of the Master´s student to attend and teach six student´s instrumental lessons, and assist in other pertinent activities in a Music school. To gather as much input and data possible from the lessons, the Master´s student utilized a diary of personal observations. The focus is on the correlation between attitudes and motivation. To better understand the connection between these two elements, a thorough expound is made on the significance of each element. As a conclusive bind, motivation and attitudes, of the observed students, are intertwined to answer the following research question: Through the analysis of attitudes, how does motivation fluctuate during a piano lesson; Resumo: Título: Relatório de Prática de Ensino Supervisionada realizada no Conservatório Regional de Évora – Eborae Música: Atitudes e Motivação na Aprendizagem do Piano Este relatório é referente às disciplinas de Prática de Ensino Supervisionada 1 e 2, integradas no programa do Mestrado em Ensino de Música da Universidade de Évora; seguido de uma secção de investigação sobre o tema de Atitudes e Motivação na Aprendizagem do Piano. A responsabilidade da Mestranda era analisar e compreender o contexto educacional de alunos, os objetivos de aprendizagem, os critérios de avaliação e o planeamento do professor cooperante, ao longo de todo um ano letivo, de setembro de 2019 a julho de 2020. Neste contexto, era requerido que a Mestranda atendesse e lecionasse aulas instrumentais de seis alunos, e assistisse a outras atividades pertinentes numa escola de Música. Para obter o máximo de dados possíveis das aulas, a Mestranda utilizou um diário de observações pessoais. O foco está na ligação entre atitudes e motivação. Para entender melhor a conexão entre estes dois conceitos, uma exposição é feita sobre o significado de cada um. Para atingir conclusões, a motivação e atitudes, dos alunos observados, interligam-se para responder à seguinte questão de pesquisa: Por meio da análise das atitudes, como é que oscila a motivação durante uma aula de piano
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-06-18T14:07:23Z
2021-06-18
2021-06-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10174/29947
http://hdl.handle.net/10174/29947
TID:202732606
url http://hdl.handle.net/10174/29947
identifier_str_mv TID:202732606
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv Departamento de Música
marialopespiano@gmail.com
203
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Évora
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Évora
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799136675597647872