Fashion in the Metaverse : dressed for success
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/42309 |
Resumo: | Interest in the Metaverse has been rising, with the fashion industry surprisingly becoming one of the first to adopt digitalization and virtual reality using new business models. However, considering that the Metaverse is still at an early stage, it is challenging to define directions and opportunities. This dissertation aims to understand how the fashion industry can benefit from the Metaverse and what should be considered when implementing this technology trend. This includes strategic guidelines for fashion brands to approach the Metaverse based on characteristics such as brand size, target, and goals. With input from ten experts and a survey, it was possible to identify the most important aspects influencing fashion companies in the Metaverse and different opportunities to create value for customers. These include customer experience and engagement, new sources of revenues, and the potential to become a new retail channel in the coming years, subject to limitations associated with consumer adoption and Metaverse technologies. |
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Fashion in the Metaverse : dressed for successMetaverseFashion industryEntry strategiesValue creationCustomer engagementCustomer experienceVirtual realitiesDigital fashionMetaversoIndústria da modaEstratégias de entradaCriação de valorEnvolvimento do consumidorExperiência do consumidorRealidades virtuaisModa digitalDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoInterest in the Metaverse has been rising, with the fashion industry surprisingly becoming one of the first to adopt digitalization and virtual reality using new business models. However, considering that the Metaverse is still at an early stage, it is challenging to define directions and opportunities. This dissertation aims to understand how the fashion industry can benefit from the Metaverse and what should be considered when implementing this technology trend. This includes strategic guidelines for fashion brands to approach the Metaverse based on characteristics such as brand size, target, and goals. With input from ten experts and a survey, it was possible to identify the most important aspects influencing fashion companies in the Metaverse and different opportunities to create value for customers. These include customer experience and engagement, new sources of revenues, and the potential to become a new retail channel in the coming years, subject to limitations associated with consumer adoption and Metaverse technologies.O interesse pelo Metaverso tem vindo a aumentar, com a indústria da moda a tornar-se, surpreendentemente, uma das primeiras a adotar a digitalização e a realidade virtual como novos modelos de negócio. No entanto, considerando que o Metaverso ainda se encontra numa fase inicial, é difícil de definir a sua direção e oportunidades. Esta dissertação tem como principal objetivo compreender como a indústria da moda pode beneficiar do Metaverso e, além disso, o que deve ser tido em consideração na implementação desta tendência tecnológica. Para tal, inclui orientações estratégicas para as marcas de moda abordarem o Metaverso com base em características como a dimensão, target e os objetivos da marca. Com o contributo de dez especialistas e um inquérito, foi possível identificar quias os aspetos mais importantes que influenciam as empresas de moda no Metaverso e as diferentes oportunidades de criação de valor para os clientes. Estas incluem a experiência e o envolvimento do cliente, novas fontes de receita e o potencial para se tornar um novo canal de retalho nos próximos anos, sujeito a limitações associadas à adoção pelo consumidor e às tecnologias do Metaverso.Rajsingh, PeterVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaMoura, Mariana Pereira de2023-09-13T11:20:25Z2023-06-262023-062023-06-26T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/42309TID:203328140enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-09-19T01:42:11Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/42309Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:29:31.943704Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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