School bullying
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.7458/SPP2013712332 |
Resumo: | Bullying is defined as a systematic abuse ofpower; the development of the research program on school bullying is outlined over four phases. The distinctive nature of cyberbullying, and also of identity-based bullying, is outlined. Measurement methods are discussed, and the kinds of prevalence rates obtained. Arange of risk factors for involvement as a bully, or victim, are ummarized. Arange of school-based interventions are described, together with discussion of a meta-analysis of their outcomes. In summary, research and practice have gone hand-in-hand in the research reviewed, and have had some success in at least reducing what is a significant problem in the lives of many children. |
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School bullyingBullying escolarLe harcèlement à l’écoleBullying escolarArtigosBullying is defined as a systematic abuse ofpower; the development of the research program on school bullying is outlined over four phases. The distinctive nature of cyberbullying, and also of identity-based bullying, is outlined. Measurement methods are discussed, and the kinds of prevalence rates obtained. Arange of risk factors for involvement as a bully, or victim, are ummarized. Arange of school-based interventions are described, together with discussion of a meta-analysis of their outcomes. In summary, research and practice have gone hand-in-hand in the research reviewed, and have had some success in at least reducing what is a significant problem in the lives of many children.El bullying es definido como un abuso sistemático de poder. El desarrollo del programa de investigación sobre bullying escolar está delineado en cuatro fases. La naturaleza distinta del cyberbullying, y también de la identidad basada en el bullying, son subrayados. Se discuten los métodos de medición y los tipos de tasas de prevalencia obtenidos. Se encuentran resumidos un conjunto de factores de riesgo para la transformación como un agresor, o víctima. Una serie de intervenciones centradas en la escuela son descritas, conjuntamente con la discusión de un meta-análisis de sus resultados. En resumen, la investigación y la práctica van de la mano en la pesquisa analizada, y tuvieron algún éxito por lo menos en reducir lo que es un problema significativo en la vida de muchos niños.Le harcèlement est défini comme un abus systématique de pouvoir. Le développement du programme de recherche sur le harcèlement à l’école se décline en quatre phases. La nature distincte du cyber-harcèlement, ainsi que de l’identifié fondée sur le harcèlement, est soulignée. Les méthodes de mesure sont discutées et les types de taux de prévalence obtenus. Un ensemble de facteurs de risque pour devenir un harceleur ou une victime sont énoncés. Une série d’interventions centrées sur l’école sont décrites, avec la discussion d’une méta-analyse des résultats. En résumé, la recherche et la pratique se côtoient dans la recherche analysée, et elles ont du moins contribué à réduire un problème important dans la vie de beaucoup d’enfants.O bullying é definido como um abuso sistemático de poder, o desenvolvimento do programa de pesquisa sobre bullying escolar é delineado em quatro fases. A natureza distinta do cyberbullying, e também da identidade baseada no bullying, são sublinhados. Os métodos de medição são discutidos, e os tipos de taxas de prevalência obtidos. São resumidos um conjunto de fatores de risco para o envolvimento como um agressor, ou vítima. Uma série de intervenções centradas na escola são descritas, juntamente com a discussão de uma meta-análise dos seus resultados. Em resumo, a pesquisa e a prática têm andado a par na pesquisa analisada, e tiveram algum sucesso pelo menos em reduzir o que é um problema significativo na vida de muitas crianças.Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL)2013-02-07info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.7458/SPP2013712332eng2182-79070873-6529Smith, Peter K.info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-28T12:16:23Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/2332Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:46:25.803570Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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