The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34620/eduser.v14i2.136 |
Resumo: | The aim of the study is to compare the levels of motivation in science classes in an internal and external context of the classroom and their relationship in the influence of the acquisition of knowledge. The sample consisted of a group of 38 students from the 4th grade (M= 9.05 years; SD = 0.399), divided into two groups (experimental and control) from a school in central Portugal. The results showed that the group of students in an external context of class and with a multidisciplinary method obtained better results and statistically significant differences (p=0.000) in the post-test. The conclusions point out that when students are motivated, they reach and enhance their learning. |
id |
RCAP_7f75461cc0218e5cc8de5fa3553b2d71 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:eduser.ipb.pt:article/136 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The influence of motivation on the learning of primary school students in science classesA influência da motivação nas aprendizagens dos alunos do primeiro ciclo nas aulas de ciênciasMotivationKnowledgeLearningSciences of educationMethodologyMotivaçãoConhecimentoAprendizagemEducação em ciênciasMetodologiaThe aim of the study is to compare the levels of motivation in science classes in an internal and external context of the classroom and their relationship in the influence of the acquisition of knowledge. The sample consisted of a group of 38 students from the 4th grade (M= 9.05 years; SD = 0.399), divided into two groups (experimental and control) from a school in central Portugal. The results showed that the group of students in an external context of class and with a multidisciplinary method obtained better results and statistically significant differences (p=0.000) in the post-test. The conclusions point out that when students are motivated, they reach and enhance their learning.O objetivo do estudo é comparar os níveis de motivação nas aulas de ciências em contexto interno e externo de sala de aula e a sua relação na influência da aquisição de conhecimentos. A amostra é constituída por um grupo de 38 alunos do 4º ano de escolaridade (M= 9,05 anos; DP = 0,399), dividido em dois grupos (experimental e controlo), de uma escola do centro de Portugal. Os resultados indicaram que o grupo de alunos em contexto externo de aula e com uma metodologia multidisciplinar obteve melhor resultados e diferenças estatisticamente significativas (p=0,000) no pós-teste. As conclusões apontam que quando os alunos estão motivados alcançam e potenciam as suas aprendizagens.Instituto Politécnico de Bragança2022-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34620/eduser.v14i2.136https://doi.org/10.34620/eduser.v14i2.136EduSer; Vol. 14 No. 2 (2022): EduSerEduser - revista de Educação; v. 14 n. 2 (2022): EduSerEduSer; Vol. 14 N.º 2 (2022): EduSer2183-038X1645-4774reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/136https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/136/183Direitos de Autor (c) 2023 EduSerinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Sebastião Ferreira2024-02-03T06:04:58Zoai:eduser.ipb.pt:article/136Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:46:53.822230Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes A influência da motivação nas aprendizagens dos alunos do primeiro ciclo nas aulas de ciências |
title |
The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes |
spellingShingle |
The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes Santos, Sebastião Ferreira Motivation Knowledge Learning Sciences of education Methodology Motivação Conhecimento Aprendizagem Educação em ciências Metodologia |
title_short |
The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes |
title_full |
The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes |
title_fullStr |
The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes |
title_full_unstemmed |
The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes |
title_sort |
The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes |
author |
Santos, Sebastião Ferreira |
author_facet |
Santos, Sebastião Ferreira |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Sebastião Ferreira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Motivation Knowledge Learning Sciences of education Methodology Motivação Conhecimento Aprendizagem Educação em ciências Metodologia |
topic |
Motivation Knowledge Learning Sciences of education Methodology Motivação Conhecimento Aprendizagem Educação em ciências Metodologia |
description |
The aim of the study is to compare the levels of motivation in science classes in an internal and external context of the classroom and their relationship in the influence of the acquisition of knowledge. The sample consisted of a group of 38 students from the 4th grade (M= 9.05 years; SD = 0.399), divided into two groups (experimental and control) from a school in central Portugal. The results showed that the group of students in an external context of class and with a multidisciplinary method obtained better results and statistically significant differences (p=0.000) in the post-test. The conclusions point out that when students are motivated, they reach and enhance their learning. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-31 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34620/eduser.v14i2.136 https://doi.org/10.34620/eduser.v14i2.136 |
url |
https://doi.org/10.34620/eduser.v14i2.136 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/136 https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/136/183 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2023 EduSer info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2023 EduSer |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Politécnico de Bragança |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Politécnico de Bragança |
dc.source.none.fl_str_mv |
EduSer; Vol. 14 No. 2 (2022): EduSer Eduser - revista de Educação; v. 14 n. 2 (2022): EduSer EduSer; Vol. 14 N.º 2 (2022): EduSer 2183-038X 1645-4774 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130940818063360 |