The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Sebastião Ferreira
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34620/eduser.v14i2.136
Resumo: The aim of the study is to compare the levels of motivation in science classes in an internal and external context of the classroom and their relationship in the influence of the acquisition of knowledge. The sample consisted of a group of 38 students from the 4th grade (M= 9.05 years; SD = 0.399), divided into two groups (experimental and control) from a school in central Portugal. The results showed that the group of students in an external context of class and with a multidisciplinary method obtained better results and statistically significant differences (p=0.000) in the post-test. The conclusions point out that when students are motivated, they reach and enhance their learning.
id RCAP_7f75461cc0218e5cc8de5fa3553b2d71
oai_identifier_str oai:eduser.ipb.pt:article/136
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling The influence of motivation on the learning of primary school students in science classesA influência da motivação nas aprendizagens dos alunos do primeiro ciclo nas aulas de ciênciasMotivationKnowledgeLearningSciences of educationMethodologyMotivaçãoConhecimentoAprendizagemEducação em ciênciasMetodologiaThe aim of the study is to compare the levels of motivation in science classes in an internal and external context of the classroom and their relationship in the influence of the acquisition of knowledge. The sample consisted of a group of 38 students from the 4th grade (M= 9.05 years; SD = 0.399), divided into two groups (experimental and control) from a school in central Portugal. The results showed that the group of students in an external context of class and with a multidisciplinary method obtained better results and statistically significant differences (p=0.000) in the post-test. The conclusions point out that when students are motivated, they reach and enhance their learning.O objetivo do estudo é comparar os níveis de motivação nas aulas de ciências em contexto interno e externo de sala de aula e a sua relação na influência da aquisição de conhecimentos. A amostra é constituída por um grupo de 38 alunos do 4º ano de escolaridade (M= 9,05 anos; DP = 0,399), dividido em dois grupos (experimental e controlo), de uma escola do centro de Portugal. Os resultados indicaram que o grupo de alunos em contexto externo de aula e com uma metodologia multidisciplinar obteve melhor resultados e diferenças estatisticamente significativas (p=0,000) no pós-teste. As conclusões apontam que quando os alunos estão motivados alcançam e potenciam as suas aprendizagens.Instituto Politécnico de Bragança2022-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34620/eduser.v14i2.136https://doi.org/10.34620/eduser.v14i2.136EduSer; Vol. 14 No. 2 (2022): EduSerEduser - revista de Educação; v. 14 n. 2 (2022): EduSerEduSer; Vol. 14 N.º 2 (2022): EduSer2183-038X1645-4774reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/136https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/136/183Direitos de Autor (c) 2023 EduSerinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Sebastião Ferreira2024-02-03T06:04:58Zoai:eduser.ipb.pt:article/136Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:46:53.822230Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes
A influência da motivação nas aprendizagens dos alunos do primeiro ciclo nas aulas de ciências
title The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes
spellingShingle The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes
Santos, Sebastião Ferreira
Motivation
Knowledge
Learning
Sciences of education
Methodology
Motivação
Conhecimento
Aprendizagem
Educação em ciências
Metodologia
title_short The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes
title_full The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes
title_fullStr The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes
title_full_unstemmed The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes
title_sort The influence of motivation on the learning of primary school students in science classes
author Santos, Sebastião Ferreira
author_facet Santos, Sebastião Ferreira
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Sebastião Ferreira
dc.subject.por.fl_str_mv Motivation
Knowledge
Learning
Sciences of education
Methodology
Motivação
Conhecimento
Aprendizagem
Educação em ciências
Metodologia
topic Motivation
Knowledge
Learning
Sciences of education
Methodology
Motivação
Conhecimento
Aprendizagem
Educação em ciências
Metodologia
description The aim of the study is to compare the levels of motivation in science classes in an internal and external context of the classroom and their relationship in the influence of the acquisition of knowledge. The sample consisted of a group of 38 students from the 4th grade (M= 9.05 years; SD = 0.399), divided into two groups (experimental and control) from a school in central Portugal. The results showed that the group of students in an external context of class and with a multidisciplinary method obtained better results and statistically significant differences (p=0.000) in the post-test. The conclusions point out that when students are motivated, they reach and enhance their learning.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-31
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34620/eduser.v14i2.136
https://doi.org/10.34620/eduser.v14i2.136
url https://doi.org/10.34620/eduser.v14i2.136
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/136
https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/136/183
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2023 EduSer
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2023 EduSer
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Politécnico de Bragança
publisher.none.fl_str_mv Instituto Politécnico de Bragança
dc.source.none.fl_str_mv EduSer; Vol. 14 No. 2 (2022): EduSer
Eduser - revista de Educação; v. 14 n. 2 (2022): EduSer
EduSer; Vol. 14 N.º 2 (2022): EduSer
2183-038X
1645-4774
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130940818063360