Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34639/rpea.v5i1.21 |
Resumo: | We present in this article the intention of addressing the training and development of Dance as an artistic activity, whether in formal dimensions, both in informal and non-formal dimensions resorting to the theory of ‘situated learning’ and the theory of “Community Practice”, implying the authors Jean Lave and Etienne Wenger. In this sense, beyond the formal learning contexts, we aim to highlight the acculturation forms in social contexts as important aspects to the development of this artistic area. |
id |
RCAP_92406f312903ac2d7ef4414335352ec5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:rpea.madeira.gov.pt:article/21 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of DanceDimensões Formais, Informais e Não-Formais em Diversos Contextos de Aprendizagem da DançaDançaFormaçãoTeoria de AprendizagemContextos SociaisDanceTrainingLearning theorySocial ContextsWe present in this article the intention of addressing the training and development of Dance as an artistic activity, whether in formal dimensions, both in informal and non-formal dimensions resorting to the theory of ‘situated learning’ and the theory of “Community Practice”, implying the authors Jean Lave and Etienne Wenger. In this sense, beyond the formal learning contexts, we aim to highlight the acculturation forms in social contexts as important aspects to the development of this artistic area.Apresenta-se neste artigo a pretensão de se abordar a aprendizagem da Dança, enquanto atividade artística, quer em dimensões formais, quer nas dimensões informais e não-formais recorrendo-se à teoria de “Aprendizagem Situada” e à teoria de “Comunidade Prática”, implicando os autores Jean Lave e Etienne Wenger. Neste sentido, para além dos contextos formais de aprendizagem, pretende-se realçar as formas de aculturação em contextos sociais tão importantes para o desenvolvimento desta área artística.CEPAM2018-09-17info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34639/rpea.v5i1.21https://doi.org/10.34639/rpea.v5i1.21Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 5 (2015): Revista Portuguesa de Educação Artística; 61-72Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 5 (2015): Revista Portuguesa de Educação Artística; 61-722183-74811647-905X10.34639/rpea.v5i1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/21https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/21/27Direitos de Autor (c) 2015 Ana Silva Marquesinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarques, Ana Silva2024-01-31T10:28:55Zoai:rpea.madeira.gov.pt:article/21Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:31:23.195394Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance Dimensões Formais, Informais e Não-Formais em Diversos Contextos de Aprendizagem da Dança |
title |
Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance |
spellingShingle |
Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance Marques, Ana Silva Dança Formação Teoria de Aprendizagem Contextos Sociais Dance Training Learning theory Social Contexts |
title_short |
Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance |
title_full |
Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance |
title_fullStr |
Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance |
title_full_unstemmed |
Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance |
title_sort |
Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance |
author |
Marques, Ana Silva |
author_facet |
Marques, Ana Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marques, Ana Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Dança Formação Teoria de Aprendizagem Contextos Sociais Dance Training Learning theory Social Contexts |
topic |
Dança Formação Teoria de Aprendizagem Contextos Sociais Dance Training Learning theory Social Contexts |
description |
We present in this article the intention of addressing the training and development of Dance as an artistic activity, whether in formal dimensions, both in informal and non-formal dimensions resorting to the theory of ‘situated learning’ and the theory of “Community Practice”, implying the authors Jean Lave and Etienne Wenger. In this sense, beyond the formal learning contexts, we aim to highlight the acculturation forms in social contexts as important aspects to the development of this artistic area. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-09-17 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34639/rpea.v5i1.21 https://doi.org/10.34639/rpea.v5i1.21 |
url |
https://doi.org/10.34639/rpea.v5i1.21 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/21 https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/21/27 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2015 Ana Silva Marques info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2015 Ana Silva Marques |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
CEPAM |
publisher.none.fl_str_mv |
CEPAM |
dc.source.none.fl_str_mv |
Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 5 (2015): Revista Portuguesa de Educação Artística; 61-72 Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 5 (2015): Revista Portuguesa de Educação Artística; 61-72 2183-7481 1647-905X 10.34639/rpea.v5i1 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133582359265280 |