Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marques, Ana Silva
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34639/rpea.v5i1.21
Resumo: We present in this article the intention of addressing the training and development of Dance as an artistic activity, whether in formal dimensions, both in informal and non-formal dimensions resorting to the theory of ‘situated learning’ and the theory of “Community Practice”, implying the authors Jean Lave and Etienne Wenger. In this sense, beyond the formal learning contexts, we aim to highlight the acculturation forms in social contexts as important aspects to the development of this artistic area.
id RCAP_92406f312903ac2d7ef4414335352ec5
oai_identifier_str oai:rpea.madeira.gov.pt:article/21
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of DanceDimensões Formais, Informais e Não-Formais em Diversos Contextos de Aprendizagem da DançaDançaFormaçãoTeoria de AprendizagemContextos SociaisDanceTrainingLearning theorySocial ContextsWe present in this article the intention of addressing the training and development of Dance as an artistic activity, whether in formal dimensions, both in informal and non-formal dimensions resorting to the theory of ‘situated learning’ and the theory of “Community Practice”, implying the authors Jean Lave and Etienne Wenger. In this sense, beyond the formal learning contexts, we aim to highlight the acculturation forms in social contexts as important aspects to the development of this artistic area.Apresenta-se neste artigo a pretensão de se abordar a aprendizagem da Dança, enquanto atividade artística, quer em dimensões formais, quer nas dimensões informais e não-formais recorrendo-se à teoria de “Aprendizagem Situada” e à teoria de “Comunidade Prática”, implicando os autores Jean Lave e Etienne Wenger. Neste sentido, para além dos contextos formais de aprendizagem, pretende-se realçar as formas de aculturação em contextos sociais tão importantes para o desenvolvimento desta área artística.CEPAM2018-09-17info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34639/rpea.v5i1.21https://doi.org/10.34639/rpea.v5i1.21Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 5 (2015): Revista Portuguesa de Educação Artística; 61-72Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 5 (2015): Revista Portuguesa de Educação Artística; 61-722183-74811647-905X10.34639/rpea.v5i1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/21https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/21/27Direitos de Autor (c) 2015 Ana Silva Marquesinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarques, Ana Silva2024-01-31T10:28:55Zoai:rpea.madeira.gov.pt:article/21Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:31:23.195394Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance
Dimensões Formais, Informais e Não-Formais em Diversos Contextos de Aprendizagem da Dança
title Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance
spellingShingle Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance
Marques, Ana Silva
Dança
Formação
Teoria de Aprendizagem
Contextos Sociais
Dance
Training
Learning theory
Social Contexts
title_short Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance
title_full Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance
title_fullStr Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance
title_full_unstemmed Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance
title_sort Formal, Informal and Non-Formal Dimensions in Several Learning Contexts of Dance
author Marques, Ana Silva
author_facet Marques, Ana Silva
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marques, Ana Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Dança
Formação
Teoria de Aprendizagem
Contextos Sociais
Dance
Training
Learning theory
Social Contexts
topic Dança
Formação
Teoria de Aprendizagem
Contextos Sociais
Dance
Training
Learning theory
Social Contexts
description We present in this article the intention of addressing the training and development of Dance as an artistic activity, whether in formal dimensions, both in informal and non-formal dimensions resorting to the theory of ‘situated learning’ and the theory of “Community Practice”, implying the authors Jean Lave and Etienne Wenger. In this sense, beyond the formal learning contexts, we aim to highlight the acculturation forms in social contexts as important aspects to the development of this artistic area.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-09-17
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34639/rpea.v5i1.21
https://doi.org/10.34639/rpea.v5i1.21
url https://doi.org/10.34639/rpea.v5i1.21
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/21
https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/21/27
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2015 Ana Silva Marques
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2015 Ana Silva Marques
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv CEPAM
publisher.none.fl_str_mv CEPAM
dc.source.none.fl_str_mv Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 5 (2015): Revista Portuguesa de Educação Artística; 61-72
Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 5 (2015): Revista Portuguesa de Educação Artística; 61-72
2183-7481
1647-905X
10.34639/rpea.v5i1
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133582359265280