How to work for an integrated multilevel destination strategy? The case of Centro de Portugal

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lopes, Tiago
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Costa, Rui
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.10101
Resumo: Tourism is consistently increasing its importance in countries’ economies and competitiveness. The involvement of the public sector in tourism planning and management it is crucial for the destination and can be made in different levels such as national or regional. This different levels of public participation can generate a lack of alignment when defining the main objectives for a specific territory or the strategic products to promote in a specific region. This article aims to study the current positon of Centro de Portugal region regarding the alignment of strategies between national and regional public entities. Through an investigation on their strategic plans this research detected similar strategies between the regional entities but different lines of thought when comparing national and regional entities.  
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spelling How to work for an integrated multilevel destination strategy? The case of Centro de PortugalComo trabalhar para alcançar uma estratégia única entre todos os stakeholders do destino? O caso do Centro de PortugalTourism is consistently increasing its importance in countries’ economies and competitiveness. The involvement of the public sector in tourism planning and management it is crucial for the destination and can be made in different levels such as national or regional. This different levels of public participation can generate a lack of alignment when defining the main objectives for a specific territory or the strategic products to promote in a specific region. This article aims to study the current positon of Centro de Portugal region regarding the alignment of strategies between national and regional public entities. Through an investigation on their strategic plans this research detected similar strategies between the regional entities but different lines of thought when comparing national and regional entities.  O turismo está cada vez mais a evidenciar a sua importância na economia e competitividade dos países. O envolvimento do setor público no planeamento e gestão do turismo de um território é crucial e pode ser efetuado através de diferentes níveis de atuação tais como nível nacional ou regional, por exemplo. Mas por vezes este envolvimento carece de uma estratégia alinhada aquando da definição dos objetivos principais para um território ou dos produtos estratégicos a promover numa determinada região. Este artigo pretende estudar a posição atual na região Centro de Portugal no que toca ao seu alinhamento de estratégias em relação às entidades públicas de âmbito nacional e regional. Através de uma investigação dos seus planos estratégicos, a pesquisa detetou estratégias similares entre as entidades regionais, mas diferentes linhas de pensamento quando comparadas as entidades nacionais e regionais.  Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2017-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.10101oai:proa.ua.pt:article/10101Journal of Tourism & Development; Vol 1 No 27/28 (2017); 1527-1538Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 1 n.º 27/28 (2017); 1527-15382182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPenghttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/10101https://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.10101https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/10101/6579https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessLopes, TiagoCosta, Rui2022-09-26T10:56:41Zoai:proa.ua.pt:article/10101Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:28.070830Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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