Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Jesus, Ângelo
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Gomes, Maria João, Cruz, Agostinho
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/id.v5i3.4519
Resumo: The adoption of e-learning activities by higher education institutions, whose area of focus has primarily been face to face instruction, is considered an important contribution to the diversification of the training provision, particularly in terms of flexibility and management of time and learning spaces. However, the willingness of teachers to incorporate practices of e-learning in their activities is no stranger to hardship. Recurring concerns are expressed, regarding online assessment and collaboration. In this context it´s relevant to promote practices already underway, sharing experiences and disseminating knowledge in this field. It is our goal with this paper, to contribute to an approximation of educators to this problem, by sharing our experience in with online assessment and collaboration in the teaching and learning context of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences.
id RCAP_e18d2ff66364adff565a37b3ffe9cc77
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/4519
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração onlineThe adoption of e-learning activities by higher education institutions, whose area of focus has primarily been face to face instruction, is considered an important contribution to the diversification of the training provision, particularly in terms of flexibility and management of time and learning spaces. However, the willingness of teachers to incorporate practices of e-learning in their activities is no stranger to hardship. Recurring concerns are expressed, regarding online assessment and collaboration. In this context it´s relevant to promote practices already underway, sharing experiences and disseminating knowledge in this field. It is our goal with this paper, to contribute to an approximation of educators to this problem, by sharing our experience in with online assessment and collaboration in the teaching and learning context of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences.La adopción de actividades de e-learning por las instituciones de educación superior, cuya área de enfoque ha sido sobre todo los cursos presenciales, se considera una importante contribución a la diversificación de la oferta formativa, en particular en términos de flexibilidad de gestión del tiempo y de los espacios de aprendizaje de los estudiantes. Sin embargo, la voluntad de profesores para incorporar prácticas de e-learning en sus actividades no es ajeno a las dificultades. Preocupaciones recurrentes se expresan, a respecto de la evaluación y colaboración en línea. En este contexto, se considera relevante promover prácticas ya en marcha, el intercambio de experiencias y la difusión de conocimientos en este campo. Nuestro objetivo con este trabajo, es contribuir para una aproximación de los educadores a este problema, al compartir nuestra experiencia en la evaluación y colaboración en línea en la enseñanza y el aprendizaje de Farmacia y Ciencias Farmacéuticas.A adoção de atividades de formação a distância em modalidade de e-learning por instituições de ensino superior cuja área de intervenção tem sido essencialmente presencial, é considerada um importante contributo para a diversificação da oferta formativa, nomeadamente em termos de flexibilidade de gestão dos momentos e espaços de aprendizagem por parte dos estudantes. Contudo, a adesão dos professores à incorporação de práticas de e-learning nas suas atividades não é alheia a dificuldades. A esse nível é recorrente a existência de preocupações relacionadas com a avaliação das aprendizagens e da colaboração online. Neste contexto considera-se relevante divulgar práticas já em curso, partilhando experiências adquiridas e disseminando o conhecimento neste domínio. É nosso objetivo com este texto contribuir para uma aproximação dos educadores a esta problemática, através da partilha da nossa experiência na avaliação das aprendizagens e da colaboração online num contexto de ensino e aprendizagem da Farmácia e das Ciências Farmacêuticas.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2013-08-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v5i3.4519https://doi.org/10.34624/id.v5i3.4519Indagatio Didactica; Vol 5 No 3 (2013); 126-141Indagatio Didactica; Vol. 5 Núm. 3 (2013); 126-141Indagatio Didactica; Vol. 5 No 3 (2013); 126-141Indagatio Didactica; vol. 5 n.º 3 (2013); 126-1411647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/4519https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/4519/3430Jesus, ÂngeloGomes, Maria JoãoCruz, Agostinhoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:16:44Zoai:proa.ua.pt:article/4519Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:11.675805Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online
title Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online
spellingShingle Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online
Jesus, Ângelo
title_short Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online
title_full Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online
title_fullStr Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online
title_full_unstemmed Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online
title_sort Case Based Learning Digital: estratégias de avaliação e colaboração online
author Jesus, Ângelo
author_facet Jesus, Ângelo
Gomes, Maria João
Cruz, Agostinho
author_role author
author2 Gomes, Maria João
Cruz, Agostinho
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Jesus, Ângelo
Gomes, Maria João
Cruz, Agostinho
description The adoption of e-learning activities by higher education institutions, whose area of focus has primarily been face to face instruction, is considered an important contribution to the diversification of the training provision, particularly in terms of flexibility and management of time and learning spaces. However, the willingness of teachers to incorporate practices of e-learning in their activities is no stranger to hardship. Recurring concerns are expressed, regarding online assessment and collaboration. In this context it´s relevant to promote practices already underway, sharing experiences and disseminating knowledge in this field. It is our goal with this paper, to contribute to an approximation of educators to this problem, by sharing our experience in with online assessment and collaboration in the teaching and learning context of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-08-30
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/id.v5i3.4519
https://doi.org/10.34624/id.v5i3.4519
url https://doi.org/10.34624/id.v5i3.4519
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/4519
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/4519/3430
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Indagatio Didactica; Vol 5 No 3 (2013); 126-141
Indagatio Didactica; Vol. 5 Núm. 3 (2013); 126-141
Indagatio Didactica; Vol. 5 No 3 (2013); 126-141
Indagatio Didactica; vol. 5 n.º 3 (2013); 126-141
1647-3582
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133569930493952