Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Educação Matemática (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/37 |
Resumo: | This history of experiences try to describe the main actions that three students licensed in Mathematics, a Basic Education teacher from State School, a Coordinator Professor of Pedagogical Core of Paulista State School, two teachers in Computing and two teachers in Practic Teaching in Mathematics of São Paulo Federal Institute of Education, Science and Technology – Campus Birigui, have been developing in a Collaborative Group of Mathematics Education and Scientific bound to CNPq. |
id |
SBEM_32b7dc5815875f856f77510dd1addb05 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistasbemsp.com.br:article/37 |
network_acronym_str |
SBEM |
network_name_str |
Revista de Educação Matemática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group contextTrilhando saberes: a trajetória da criação de um grupo em contexto colaborativoMathematics Educationlogical reasoningalgebraic thinkingcollaborative workEducação Matemáticaraciocínio lógicopensamento algébricotrabalho colaborativoGrupos ColaborativosThis history of experiences try to describe the main actions that three students licensed in Mathematics, a Basic Education teacher from State School, a Coordinator Professor of Pedagogical Core of Paulista State School, two teachers in Computing and two teachers in Practic Teaching in Mathematics of São Paulo Federal Institute of Education, Science and Technology – Campus Birigui, have been developing in a Collaborative Group of Mathematics Education and Scientific bound to CNPq.Esta história de experiências procura descrever as principais ações que três licenciandas em Matemática, uma professora da Educação Básica da rede estadual de ensino, um professor Professor Coordenador do Núcleo Pedagógico da rede estadual paulista, duas professoras de Informática e duas professoras de Prática de Ensino de Matemática do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo - campus Birigui tem desenvolvido num Grupo Colaborativo de Educação Matemática e Cientifica vinculado ao CNPq. Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)2017-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/3710.25090/remat25269062v14n162017p135a144Revista de Educação Matemática; Vol. 14 No. 16: jan. /jun. 2017; 135-144Revista de Educação Matemática; ##issue.vol## 14 ##issue.no## 16: jan. /jun. 2017; 135-144Revista de Educação Matemática; Vol. 14 Núm. 16: jan. /jun. 2017; 135-144Revista de Educação Matemática; v. 14 n. 16: jan. /jun. 2017; 135-1442526-906210.25090/remat25269062v14n162017reponame:Revista de Educação Matemática (Online)instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)instacron:SBEMporhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/37/pdfCopyright (c) 2017 Zionice Rodriguesinfo:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, ZioniceQuintiliano, Luciane de CastroSantos, Helen de Freitas2021-05-06T16:11:55ZRevistahttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SPONG |
dc.title.none.fl_str_mv |
Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context Trilhando saberes: a trajetória da criação de um grupo em contexto colaborativo |
title |
Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context |
spellingShingle |
Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context Rodrigues, Zionice Mathematics Education logical reasoning algebraic thinking collaborative work Educação Matemática raciocínio lógico pensamento algébrico trabalho colaborativo Grupos Colaborativos |
title_short |
Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context |
title_full |
Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context |
title_fullStr |
Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context |
title_full_unstemmed |
Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context |
title_sort |
Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context |
author |
Rodrigues, Zionice |
author_facet |
Rodrigues, Zionice Quintiliano, Luciane de Castro Santos, Helen de Freitas |
author_role |
author |
author2 |
Quintiliano, Luciane de Castro Santos, Helen de Freitas |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, Zionice Quintiliano, Luciane de Castro Santos, Helen de Freitas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Mathematics Education logical reasoning algebraic thinking collaborative work Educação Matemática raciocínio lógico pensamento algébrico trabalho colaborativo Grupos Colaborativos |
topic |
Mathematics Education logical reasoning algebraic thinking collaborative work Educação Matemática raciocínio lógico pensamento algébrico trabalho colaborativo Grupos Colaborativos |
description |
This history of experiences try to describe the main actions that three students licensed in Mathematics, a Basic Education teacher from State School, a Coordinator Professor of Pedagogical Core of Paulista State School, two teachers in Computing and two teachers in Practic Teaching in Mathematics of São Paulo Federal Institute of Education, Science and Technology – Campus Birigui, have been developing in a Collaborative Group of Mathematics Education and Scientific bound to CNPq. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-06-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/37 10.25090/remat25269062v14n162017p135a144 |
url |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/37 |
identifier_str_mv |
10.25090/remat25269062v14n162017p135a144 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/37/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Zionice Rodrigues info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Zionice Rodrigues |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Educação Matemática; Vol. 14 No. 16: jan. /jun. 2017; 135-144 Revista de Educação Matemática; ##issue.vol## 14 ##issue.no## 16: jan. /jun. 2017; 135-144 Revista de Educação Matemática; Vol. 14 Núm. 16: jan. /jun. 2017; 135-144 Revista de Educação Matemática; v. 14 n. 16: jan. /jun. 2017; 135-144 2526-9062 10.25090/remat25269062v14n162017 reponame:Revista de Educação Matemática (Online) instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) instacron:SBEM |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) |
instacron_str |
SBEM |
institution |
SBEM |
reponame_str |
Revista de Educação Matemática (Online) |
collection |
Revista de Educação Matemática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1730542052146413568 |