A proteção do consumidor no comércio eletrônico
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Data de Publicação: | 2010 |
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Assim, hodiernamente, os contratos eletrônicos são de suma importância nas relações de consumo, além de exigir garantias como as certificações e protocolos digitais de modo a assegurar aos contratantes a inviolabilidade de suas identidades, também primam pela autenticidade e integridade das transações pactuadas. A presente monografia visa, a partir das missivas supra, evidenciar como se dá essa proteção do consumidor no meio virtual, considerando que o Código de Defesa do Consumidor aplica-se perfeitamente aos contratos eletrônicos. Do mesmo cuida-se este estudo a aplicabilidade do Código Civil, do Código de Defesa do Consumidor e da Lei Geral de Telecomunicações aos contratos eletrônicos; bem como os cuidados que o consumidor deve tomar ao efetuar uma transação negocial pela Internet.This paper discusses the importance of consumer protection in electronic commerce, which, in turn, has emerged as an important a technological tool to revolutionize the legal business. The purpose is to facilitate electronic commerce consumer purchases and services, bringing convenience and boosting business with suppliers of products and services. In this context, the electronic contract is formed to facilitate the relationship between consumer and supplier, where an offer of shares and the other will express their acceptance. Thus, in our times, electronic contracts are of paramount importance in consumer relations, demanding assurances and certifications such as digital protocols to ensure contractors to invioabilidade their identities, and the authenticity and integrity of transactions agreed upon. This monograph seeks, from the letters above, show how is that consumer protection in the virtual environment, knowing that the Consumer Protection Code applies perfectly to electronic contracts. It will also be addressed in this study, the applicability of the Consumer Protection Code, the Civil Code and the General Telecommunications Law to electronic contracts, as well as the care that the consumer should take to effect a transaction negotiation over the Internet.Submitted by Juliana Pereira (juliana.pereira@ucb.br) on 2013-11-12T18:39:33Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 20618 bytes, checksum: b67ac4fa37d756ac08366dbc4e32ada7 (MD5) Bruna Carla de Oliveira.pdf: 698371 bytes, checksum: 4934b7e8d2755bca27762e6ccef364ad (MD5)Approved for entry into archive by Kelson Anthony de Menezes(kelson@ucb.br) on 2013-11-12T19:01:03Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 20618 bytes, checksum: b67ac4fa37d756ac08366dbc4e32ada7 (MD5) Bruna Carla de Oliveira.pdf: 698371 bytes, checksum: 4934b7e8d2755bca27762e6ccef364ad (MD5)Made available in DSpace on 2013-11-12T19:01:03Z (GMT). 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