The Education Promoting Citizenship and Addressing Gender Violence

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sampaio, Silvana Azevedo de Freitas
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Frota, Maria Helena de Paula
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Conhecer (Fortaleza)
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/1204
Resumo: It is clear the high level of violence in the world. Gender violence is one of the types that are quite evident. Constitutes a serious violation of human rights, is a phenomenon that affects mainly women of all social classes, races, ethnicities, religions and education is considered a social problem within the current context. And looking for the solution to this problem, education is considered as an instrument for the promotion of citizenship and addressing gender-based violence in order to protect the rights of victims, as well as a fairer and more egalitarian.
id UECE-2_9c26fc7f1fb11e2d34ec302ab0166cd2
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/1204
network_acronym_str UECE-2
network_name_str Conhecer (Fortaleza)
repository_id_str
spelling The Education Promoting Citizenship and Addressing Gender ViolenceA Educação Promovendo a Cidadania e o Enfrentamento da Violência de GêneroeducaçãogêneroviolênciaeducationgenreviolenceIt is clear the high level of violence in the world. Gender violence is one of the types that are quite evident. Constitutes a serious violation of human rights, is a phenomenon that affects mainly women of all social classes, races, ethnicities, religions and education is considered a social problem within the current context. And looking for the solution to this problem, education is considered as an instrument for the promotion of citizenship and addressing gender-based violence in order to protect the rights of victims, as well as a fairer and more egalitarian.É notório o elevado índice de violência praticada no mundo. A violência de gênero é um dos tipos que está bastante em evidência. Constitui um grave problema de violação dos direitos humanos, sendo um fenômeno que atinge, principalmente, as mulheres de todas as classes sociais, raças, etnias, religiões e escolaridade É considerada um problema social dentro do contexto atual. E, buscando a solução para essa problemática, a educação é analisada como um instrumento para a promoção da cidadania e o enfrentamento da violência de gênero, visando a resguardar os direitos das vítimas, bem como uma sociedade mais justa e igualitária.EdUECE2013-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/1204Conhecer: debate entre o público e o privado; v. 3 n. 08 (2013); 224-2512238-0426reponame:Conhecer (Fortaleza)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/1204/1037Copyright (c) 2019 Conhecer: debate entre o público e o privadoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSampaio, Silvana Azevedo de FreitasFrota, Maria Helena de Paula2019-10-03T12:21:28Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/1204Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/oaifhsfgm@gmail.com||revistaconhecer@uece.br2238-04262238-0426opendoar:2019-10-03T12:21:28Conhecer (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv The Education Promoting Citizenship and Addressing Gender Violence
A Educação Promovendo a Cidadania e o Enfrentamento da Violência de Gênero
title The Education Promoting Citizenship and Addressing Gender Violence
spellingShingle The Education Promoting Citizenship and Addressing Gender Violence
Sampaio, Silvana Azevedo de Freitas
educação
gênero
violência
education
genre
violence
title_short The Education Promoting Citizenship and Addressing Gender Violence
title_full The Education Promoting Citizenship and Addressing Gender Violence
title_fullStr The Education Promoting Citizenship and Addressing Gender Violence
title_full_unstemmed The Education Promoting Citizenship and Addressing Gender Violence
title_sort The Education Promoting Citizenship and Addressing Gender Violence
author Sampaio, Silvana Azevedo de Freitas
author_facet Sampaio, Silvana Azevedo de Freitas
Frota, Maria Helena de Paula
author_role author
author2 Frota, Maria Helena de Paula
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sampaio, Silvana Azevedo de Freitas
Frota, Maria Helena de Paula
dc.subject.por.fl_str_mv educação
gênero
violência
education
genre
violence
topic educação
gênero
violência
education
genre
violence
description It is clear the high level of violence in the world. Gender violence is one of the types that are quite evident. Constitutes a serious violation of human rights, is a phenomenon that affects mainly women of all social classes, races, ethnicities, religions and education is considered a social problem within the current context. And looking for the solution to this problem, education is considered as an instrument for the promotion of citizenship and addressing gender-based violence in order to protect the rights of victims, as well as a fairer and more egalitarian.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-05-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/1204
url https://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/1204
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/1204/1037
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Conhecer: debate entre o público e o privado
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Conhecer: debate entre o público e o privado
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE
publisher.none.fl_str_mv EdUECE
dc.source.none.fl_str_mv Conhecer: debate entre o público e o privado; v. 3 n. 08 (2013); 224-251
2238-0426
reponame:Conhecer (Fortaleza)
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Conhecer (Fortaleza)
collection Conhecer (Fortaleza)
repository.name.fl_str_mv Conhecer (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv fhsfgm@gmail.com||revistaconhecer@uece.br
_version_ 1797219788124061696